Slecht netwerk van vodafone

Gepost op 27/04/07 om 22:31 uur
Ik ben vanmidag bij een vodafone store langsgeweest met een aantal klachten waar ik al een tijdje mee rond loop.
-sms berichten kunnen niet verzonden worden (foutmelding)
-sms berichten worden wel verzonden maar komen niet aan aan
-sms berichten komen veel te laat aan (1x gehad dat deze 3 dagen later pas aankwam)
-Ikzelf ontvang geen sms berichten of ze komen gewoon veel te laat aan.
-Bereik valt regelmatig weg (ook als mijn telefoon in de hoek van de bank ligt)
-Tijdens gesprekken heb ik een slechte verbinding, mensen kunnen mij niet goed horen maar ik hen wel.

Al deze klachten heb ik als ik in mijn woonplaats ben. Nu is dit wel een dorp in het platteland. Maar ik heb hiervoor een vodafone prepaid gehad en daarmee had ik nooit problemen. Ik heb vorig jaar een nieuw toestel aangeschaft (een samsung x700) En vlak daarna dit abonnement. Zinds de wijziging van prepaid naar abbo zijn deze klachten langzaam gaan ontstaan. Ik heb een week of 2 geleden zelfs een tijdje met een orange simkaart in mijn samsung rondgelopen. Daarmee had ik geen klachten. En mijn vodafone simkaart doet het wel gewoon in een andere telefoon. Ik heb de boel dus even uitgelegd aan een verkoper van vodafone. Deze verklaarde dat mijn telefoon het vodafone netwerk niet goed kon ontvangen (iets met mhz oid) Ook vroeg hij of ik mijn telefoon wel eens uitzetten. Ik doe dat bijna nooit was mijn antwoord. Hij beweerde dat door deze fout de klachten konden ontstaan die hierboven staan vermeld. Heel merkwaardig vond ik dat, maar geloofde hem voor geen 100 euro. Dus nu is mijn vraag....Zijn er meerdere die dit probleem hebben?
Gepost op 27/04/07 om 22:54 uur
Yre
Merkwaardig advies van de medewerker? Nee. Je toestel regelmatig uitzetten kan inderdaad genoemde problemen doen verdwijnen en anders wel stukken verminderen. Vergelijk het met een pc. Als die lang aanstaat wordt die ook trager en werkt dus minder goed dat normaal het geval zou zijn.

In je verhaal geef je trouwens zelf al het antwoord op het probleem. Je vodafone sim werkt goed in een ander toestel dus het ligt niet aan het vodafone netwerk maar aan het toestel. Logisch toch?
Gepost op 27/04/07 om 23:53 uur
Het af en toe uit- en aanzetten kan het probleem verhelpen. Het toestel meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk en krijgt zodoende de netwerkupdates mee.
En qua netwerk moet ik zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met Vodafone.
Gepost op 28/04/07 om 00:03 uur
Vodafone...

Prima netwerk hoor, nix mis mee!

mss sms berichtencentrale niet goed ingesteld?
Gepost op 28/04/07 om 00:54 uur
Ja kan altijd vragen of ze een simwissel willen uitvoeren,
dan krijg je een nieuwe vodafone simkaart mee.

Inderdaad wel vreemd ... heb helaas ook geen advies voor je,
Gepost op 28/04/07 om 09:38 uur
even wachten met een simwissel. Vodafone komt met nieuwe simkaarten, 64K dacht ik. Kun je tegelijk meer nummers kwijt op de sim met daaronder nogeens een nummer.
Betreft het netwerk van Vodafone van mijn kant helemaal geen klachten, maar SMS berichten die laat aankomen klinkt bekend hoewel dat meer dan 2 jaar geleden is.
Gepost op 28/04/07 om 14:36 uur
hmm ik heb nog nooit problemen hiermee gehad.

zijn de instellingen wel goed ingesteld?
Gepost op 29/05/07 om 17:31 uur
Heeft er iemand last van, dat bij Vodafone bij de smsjes sommige 2 keer bezorg (en dus berekend) worden? Ik heb net de klantenservice gebeld en die gaan het nu voor mij uitzoeken. Vorig jaar had mijn vriend het ook en toen werden er in totaal 450 smsjes verstuurd ipv 10... leuke rekening was dat....
Gepost op 29/05/07 om 17:54 uur
http://www.telecomvergelijker.nl
Zou onmogelijk moeten zijn.
Een sms wordt namelijk berekend bij het aanbieding aan de sms-centrale.
Het netwerk blijft het vervolgens net zo lang proberen tot ht toestel van de ontvanger een seintje geeft dat het bericht ontbangen is.

Gaat het trouwens om een Nokia 6021 waar deze vanaf worden gestuurd??
Gepost op 29/05/07 om 21:09 uur
Ik heb nu sinds vandaag ook een Nokia 6021 in gebruik met een Vodafone super simonly en smsjes worden normaal maar 1x verstuurd.
Gepost op 29/05/07 om 21:40 uur
Ik heb dat verhaal van TS ook wel eens gehoord.
Bepaalde toestellen schijnen niet goed te werken icm sommige providers.
Vodafone heeft niet zo`n goede dekking bij Leiden, misschien kunnen ze daar iets aan doen.
Gepost op 29/05/07 om 21:43 uur
Opnieuw aanbieden is trouwens maximaal 36 uur afhankelijk van de centrale. Dan houdt het zoiezo op en verdwijnt ie in de prullebak...

Af en toe aan en uit zetten kan geen kwaad. Maar zet hem nooit langer uit. Berichten die in die periode normaal binnengekomen zouden zijn komen dan veel later pas binnen.
Gepost op 29/05/07 om 22:01 uur
Aan en uitzetten zou idd moeten helpen.
Ik heb overigens geen problemen met VF. Prima bereik hier bij Amsterdam
Gepost op 29/05/07 om 22:04 uur
Zet je je gsm nooit uit Richi?
Bijv. `s nachts/op school/werk?
Gepost op 30/05/07 om 10:54 uur
Bij Vodafone hebben ze toegegeven dat de smsjes af en toe in een loupe (hoe schrijf je dat) blijven hangen. Dan wordt hij maar verstuurd en verstuurd....
Gepost op 30/05/07 om 14:28 uur
http://www.telecomvergelijker.nl
Gebeurd inderdaad inderdaad wel eens dat berichten in een "loop" blijven hangen. Vaak door de reden die ik hierboven al aanhaalde.

Neemt overigens niet weg dat ze maar 1x worden berekend.
Gepost op 30/05/07 om 14:51 uur
Moderator
De topicstarter heeft nooit meer gereageerd in dit topic, blijkbaar is het probleem al opgelost denk ik.
Gepost op 30/05/07 om 16:32 uur
ik denk niet dat het al opgelost is,

valt op dat het voornamelijk om het UMTS netwerk gaat.

heb er sinds dit weekend erg veel last van.
Gepost op 30/05/07 om 17:08 uur
Die bij mijn vriend werden echt niet 1 keer berekend hoor. Kreeg een nota van 4 keer zijn normale bedrag ivm de ruim 450 smsjes die er waren verstuurd met oud en nieuw

Maar het komt dus vaker voor...dat was eigenlijk mijn vraag
Gepost op 30/05/07 om 23:21 uur
ik woon zelf in Hoofddorp en had ook klachten met Vodafone. Telkens de melding gesprek geweigerd en sms berichten konden ook niet verstuurd worden. Na lang klachten en vele bezoekjes bij de Vodafone Citypoint, waar ik van het kastje naar de muur gestuurd werd, heb ik uiteindelijk een dikke brief gestuurd naar Vodafone Maastricht. Mijn klacht werd in behandeling genomen en uiteindelijk kreeg ik de vrijheid om over te stappen naar een andere provider. Het toestel wat ik bij de abonnement had gekregen mocht ik houden!! Perfecte service en kreeg netjes een jaar later een brief dat er een nieuwe mast in mijn omgeving geplaatst was, dat ik weer klant kon worden. Heb het gelijk gedaan en ben inmiddels weer tevreden.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone