Vodafone internet

Gepost op 19/05/07 om 14:15 uur
gewone pit is uitstekend geschikt voor streaming radio, de streams nemen namelijk maar 40 kbps dus ze werken zelfs via gprs. Via wap.tunein.fm kan je ongeveer 20 zenders luisteren (afhankelijk van het toestel)

Over de kosten van streaming radio bij kpn. Een vriend van mij heeft eindeloos online en 10 minuten gestreamed vanaf tunein.fm. Nu even de rekening afwachten en dan zal blijken of kpn dit daadwerkelijk in rekening brengt. De klantenservice wist dat namelijk niet.
Gepost op 19/05/07 om 16:52 uur
ok dankje, ik zal de info van de factuur afwachten. Op die wab streamsite staat trouwens dat je via kpn wel gratis kan radio streamen (9,95 abbo).

Heeft iemand trouwens al meer informatie over het nieuwe onbeperkte Vodafone abbo (vergelijkbaar met kpn surf & mail)?
Gepost op 19/05/07 om 18:54 uur
http://www.telecomvergelijker.nl
Heeft iemand al enig idee wanneer deze nieuwe blox "live" gaat?
Gepost op 19/05/07 om 21:15 uur
Maandag, maar bij sommige site's kan je al reserveren.

Hebben jullie trouwens al de FUP gezien? Deze is zegmaar hetzelfde als die van KPN, maar bij Vodafone:
- lijkt streaming wel binnen de bundel te zitten.
- is het max. gebruik niet 10x het gemiddelde, maar "normaal gebruik"
- upload snelheid gecapped.
Gepost op 19/05/07 om 21:24 uur
Goed nieuws dus.
Kan ik de Blox ook via de Vodafone KS koppelen aan mijn al bestaande abonnement?
Gepost op 19/05/07 om 21:24 uur
bij velen al te bestellen en dus ook bij bestelmaar met 50euro extra toestelkorting
Gepost op 20/05/07 om 10:11 uur
Hmz. Zou heel gaaf zijn als de geruchten waar zijn
Neem ik een sim only in combinatie met internet ;D
Gepost op 20/05/07 om 17:52 uur
@Radjesh
Precies! Dat is nou net waar ik ook aan zit te denken.
Heb namelijk kort geleden een losse smartphone gekocht en mag over 3 weken weer verlengen.
Zou dus precies op tijd komen als deze blox gekoppeld kan worden aan een super-sim-only. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven??
Gepost op 20/05/07 om 20:37 uur
bron gsmweb.nl:

Zorgeloos Mobiel Internet = € 9,50 per maand extra - Onbeperkt Mobiel internet via UMTS/HSDPA voor € 9,50 per maand. Maximale snelheid down/up = 1.800 / 64 Kbps. Snelheid is afhankelijk van toestel en dekking. Er geldt een fair use policy. Dit betekent het volgde: Zorgeloos Mobiel Internet Blox is voor "normaal" telefoon gebruik. Onder GEEN normaal gebruik wordt verstaan: gebruik van de telefoon als modem, laptop gebruik, VOIP/SMSOIP gebruik. Wanneer er een vermoeden bestaan van oneigenlijk gebruik , is Vodafone gerechtigd om contact op te nemen met de klant, de BloX af te sluiten en/of een alternatief prijsvoorstel te doen. Zorgeloos Mobiel Internet wordt voor minimaal 12 maanden afgesloten, na deze 12 maanden verandert het automatisch in een Blox en kan per maand kosteloos geaktiveerd en gedeaktiveerd worden.
Gepost op 20/05/07 om 22:46 uur
Moderator
Bij KPN volgen er eerst 2 waarschuwingen per SMS en dan pas wordt er contact opgenomen om een ander aanbod te doen of de bundel te beëindigen. Je bent bij gebruik als laptop modem bij KPN al 2 of 3 maanden verder en dat scheelt enorm met een echte databundel en laptopkaart. Bij Vodafone grijpen ze zo te lezen veel eerder in Logisch, maar dan wordt het voor mij nog even geen geen Vodafone ;)

Trouwens: met de vele internetdiensten op een Nokia N95 en de HSDPA snelheid denk ik dat gebruikers hiervan ook behoorlijke datahoeveelheden zullen gaan verstoken. Als de FUP voor Vodafone op 100 Mb per maand staat, dan zal het datagebruik van N95 gebruikers wel een zorgenkindje van Vodafone gaan worden....Een podcast downloaden kost al snel tussen de 20 en 70 MB!
Gepost op 21/05/07 om 11:18 uur
De FUP is streng hoor! Het "zorgeloze internet" blijkt slechts 50 MB te zijn! En het wordt naast zorgeloos ook nogeens onbeperkt genoemd!

Het is wel intressant voor diegene die al bij Vodafone zitten. Ik vond het zelf al niet een overstap naar Vodafone waard, en nu al helemaal niet! Het enige intressante is dat de bundel al bij een 12,50 abo (dit heb ik op GoT gelezen*) afgesloten kan worden, en zodoende je maandelijkse lasten 22,50 zijn. Handig als GPRS-only maar voor de meeste TV'ers niet intressant (lees te duur; ik heb 3 abo's en een maandlast van 5,- )

* ik weet niet hoe het met (super) simonly zit.

Gepost op 21/05/07 om 15:19 uur
Ik heb net een nieuw Vodafone abonnement. Op 2 mei heb ik er een Blox bij genomen, Mobiel Internet Plus (10 uur/MB voor 10 Euro).
Vandaag belde ik de klantenservice, want ik wil wel Zorgeloos Internet Mobiel (50 MB voor 9,50 Euro) in plaats van de oude Blox.

Reactie klantenservice:
Wisselen kan niet. Uitzetten oude Blox per einde maand kon ze niet, moest maar weer bellen aan het eind van de maand. Ze kon wel een memo maken dat het einde maand uit moest, maar dan was ze er zelf niet en zij was de enige die dat zou lezen. Nieuwe Blox er naast kon ook niet.

Niet mijn idee van goede service.
Gepost op 21/05/07 om 15:52 uur
Je kunt tekenen 1 of 2 jaar in ruil voor extra toestel korting. Mocht je een blox nemen (niet contractueel gebonden krijg je 50% op deze blox) Alleen als je een nieuwe abo neemt of verlengd. Dus info dat je aan je abo vast zit voor 1 of 2 jaar klopt niet is afhankelijk of je voor de blox vorm kiest ja of te nee. Daarbij denk ik dat Vodafone hiermee een top propositie neerzet en eindelijk de goede concurrentie aangaat en waar klanten alleen maar beter van worden.
Gepost op 21/05/07 om 16:00 uur
Moderator
Met een FUP van 50 MB zet Vodafone een draak van een dienst in de markt. Misschien wordt het toch echt tijd dat klanten naar de geschillencommissie telecom stappen zodra Vodafone begint te blaten dat je het FUP gebruik overschrijdt. (=dan misleiding want niet onbeperkt).
Gepost op 21/05/07 om 16:02 uur
Niet onbeperkt, en zeker niet 'Zorgeloos'.
Gepost op 21/05/07 om 16:13 uur
Ik ben heel blij met de dienst. Met die FUP loopt het wel los hoor verwacht ik. Willen ze een FUP van 50 of 100mb goed handhaven dan kost dat een hoop energie en negatieve ervaringen voor klanten.

De soep zal....
Gepost op 21/05/07 om 16:13 uur
Ik heb een Vodafone 12.50 abonnement en een prepaid Nokia 6630.
Gaat de 50 MB snel op als je elke dag even op TV en HYves kijkt?
Ik heb geen idee hoeveel zulke pagina's gebruiken...
Of moet ik maar een maandje een blox uittesten.
Gepost op 21/05/07 om 18:59 uur
In de laatste consumentengids stond een overzichtje:
lichte website 200 kb
zware website 600 kb

Als je een aantal pagina's doorleest kan het dus best hard gaan. Ca. 100-250 pagina's voor 30 dagen. In iedergeval dus niet zorgeloos.

Ik haal TV altijd door www.skweezer.net overigens (en bekijk ook http://mobile.pocketinfo.nl). Zo bespaar je al heel wat data. Hyves, doe ik niet, misschien bespaar je data als je de images uitzet (of is dat juist zo leuk?)
Gepost op 21/05/07 om 21:12 uur
Van Hyves heb je ook een mobiele pagina, bestemd voor mobiele telefoons en pda's: http://www.hyves.nl/mobiel/. Werkt prima voor krabbelen en het sturen van berichtjes.
Gepost op 21/05/07 om 21:26 uur
ik kom 50MB of een dergelijke max op deze dienst nergens tegen bij Vodafone. Heb met de intro van eindeloos contact gehad met KPN en die gaven aan dat het gemiddelde gebruik op 3MB ligt.3 x 10 keer het gemiddelde verbruik = 30 MB.

Dergelijke limieten zijn toch niet aan te houden wanneer ze FUP communiceren?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone