[Providers] Verlengingsaanbod/migratie Debitel vodafone>Debitel kpn.

Gepost op 02/06/07 om 19:48 uur
Met +/- 4 maanden loopt mijn debitel vodafone (branded) abo, 100m/100sms af. Vandaag verlengingingsaanbod gekregen. Betaalde 2 jarig contract E3,95 p maand. Nu stelt men een verlenging voor met een migratie naar het kpn-netwerk, waarvoor ik dan een nieuwe simkaart gratis met nummerbehoud krijg en E4,50 p maand (KPN E15,- abo met E9,50 actiekorting) moet gaan betalen; contractduur 1 jaar (75m/150sms). Dit alles onder de algemene voorwaarden van 2005, waarvoor ik destijds ook getekend heb. Oh ja een 1 jr kpn E25,- kan ook (150m/300sms) voor E9,50 p mnd.

Een paar vragen aan jullie:

1) Hoelang is de aangeboden bundel geldig, denken/weten jullie dat?
2) Wat vinden jullie van t aanbod, daar je op www.mobiel.nl voor E2,95 p mnd (nieuw contract) ook een kpn E15,- kunt afsluiten (dan zonder nummerbehoud uiteraard).
3) Zijn er meer die zo een soort aanbod hebben gekregen? (Volgens mij wel op hetzelfde netwerk in een ander draadje, maar ik kan dat draadje "niet meer oppikken/vinden".
4) Is t lifo of andersom? Bij voda-branded is t lifo!
5) Zou t belgedrag via "mijndebitel", zoals tot nu bij voda wel kan ook te volgen zijn ( volgens de actie op www.mobiel.nl daar wel)?
Gepost op 03/06/07 om 23:51 uur
@Mini;

Voor zover ik weet heb jij bij debitel gewerkt (op t forum gelezen).
Zou jij antwoord/antwoorden op mijn vorige post in dit draadje weten?
Alvast bedankt.
Gepost op 08/06/07 om 17:03 uur
Wanneer je een contract verlengd, gelden automatisch de nieuwe voorwaarden! Dus niet de oude voorwaarden van 2005. Houd daar rekening mee (bv verandering in opzegtermijn).

1) en 4) De aangeboden bundel is 2 maanden geldig volgens het LIFO principe. Wat je in maand 1 niet opmaakt mag je nog in maand 2 gebruiken, maar dan moet je wel eerst maand 2 opmaken (en dus kan je niets van maand 2 meenemen in dat geval).
2) Tja, je moet zelf de afweging maken of die paar euro's extra per maand het waard zijn om je nr te behouden. Het is sowieso een goede korting, maar het kan dus altijd beter zoals je merkt.
3) I dunno, er zullen vast wel meer mensen zijn met hetzelfde aanbod.
5) Dit kan, maar wel met enige dagen achterstand.

Houd er wel rekening mee dat je op een ander netwerk gaat bellen, en ook al is KPN toch een van de beste biedt het niet overal goede dekking.
Tevens heb je een tst nodig wat geschikt is voor het KPN netwerk (dus geen simlock).
Daarnaast kan je geen gebruik meer maken van Vodafone Passport (voor zover je dat deed
Mini wijzigde dit bericht op 08/06/07 om 17:03.
Gepost op 08/06/07 om 20:28 uur
TOEVOEGING: IK zie dat er sinds 31 januari 2005 geen nieuwe voorwaarden meer zijn 'gemaakt'. Dus in feite 'behoudt' je de oude voorwaarden, omdat er geen nieuwere zijn
Gepost op 10/06/07 om 23:23 uur
@mini;

Bedankt voor je uitvoerige informatie. Had al gehoopt dat je zou reageren!

Binnen ons gezin maken we met mijn vodafone branded abo van Debitel in combinatie met een prepaid vodafone-sim regelmatig gebruik van 60 halen=3 betalen/vodafone passport. Wel jammer dat kpn zoiets niet heeft.
Ook hebben we nog 2 Debitel Vodafone abo's; niet branded. Volgens mij (ook nagevraagd bij Debitelshop Leeuwarden) kan daar geen passport op. De "oude" branded abo's zouden niet meer bestaan.
Jammer, heb altijd met plezier en ZONDER problemen met Debitel gebeld.
Overweeg nu toch een vodafone E22,50 super sim-only voor E7,50 p mnd, vanwege "passport".
Zouden de niet-branded abo's van Debitel op t voda-net een prepaid-voda-sim ook accepteren als 3min betalen=60 minuten bij gebeld worden van ppaid naar abo denk je? (als kosten voor de ppaid-beller uiteraard vanuit Ned)
In dat geval kan ik misschien toch bij Debitel blijven (als ze snel weer voordelige abo's) op t voda-net hebben.
Gepost op 12/06/07 om 16:35 uur
Bij niet-branded debitel-vodafone abo's kan je inderdaad GEEN gebruik maken van odafone Passport.

Quote:
Zouden de niet-branded abo's van Debitel op t voda-net een prepaid-voda-sim ook accepteren als 3min betalen=60 minuten bij gebeld worden van ppaid naar abo denk je? (als kosten voor de ppaid-beller uiteraard vanuit Ned)

Ik denk dat er geen onderscheid wordt gemaakt in branded of niet-branded, het is gewoon het vodafone netwerk en het enige verschil is voor de debitel klanten (mbt bundel geldigheid en aantal minuten/sms). Maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen.

Gepost op 12/06/07 om 19:46 uur
Ik heb een debi-vodafone 35 euro sim only voor 6.95 maar kan idd geen VF passport gebruiken. Toen ik de KS belde kon het wel, en zouden ze het activeren. Totdat ik mn rekening zag.... Ben toen verhaal gaan halen en bleek dat het op mijn abo niet kan! Fijn.... Ik betaal 78 cent per sms en 2 euro nog wat voor bellen van Canada naar NL. Zijn vooroorlogse tarieven man, duurder dan prepaid.
Gepost op 12/06/07 om 22:24 uur
@carlvanloo: Volgens mij kan je juist wel Vodafone Passport bij jouw abonnement. Begint de benaming (bv op je factuur) met 'Vodafone'? Echter Vodafone Passport is weer niet geldig in Canada.
Gepost op 14/06/07 om 21:07 uur
Nee heb debitel 35,00 euro SIM only abonnement
op het netwerk van Vodafone. Het gekke was dat de KS zei dat t kon, todat ik mn rekening zag. Ik heb toen KS gemaild en toen bleek ineens dat t alleen voor abo's die met Vodafone beginnen icm Passport kunnen.
Ze hebben de buitenland tarieven ook alleen toegankelijk voor klanten van debitel, want je moet inloggen. flauw.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone