[Debitel KPN] Debitel KPN vragen

Gepost op 09/06/07 om 20:54 uur
Hallo,

Een kamaraad en ik hebben sinds kort een telefoon gehaald bij Debitel. Het gaat bij mij om de Nokia N95 en bij hem om een Samsung U600.

Het abonoment van de U600 is 06-06-2007 ingegaan, maar deze heeft reeds nog geen telefoon ontvangen. Er word gezegd dat deze niet op voorraad is en hij 3 weken moet wachten, hoewel er eerst tegen hem is gezegd dat de telefoon gewoon word geleverd met het abonoment.
Het abonoment is al ingegaan maar de functie om rekeningen te bekijken op internet is nog steeds niet geactiveerd bij deze.

Bij mij is het in dat geval het zelfde geweest, mijn abonoment is 22-05-2007 ingegaan en ik heb mijn telefoon 29-05-2007 in ontvangst mogen nemen.
Ik kreeg echter na 2 dagen een rekening van:

ca. 43 euro (Nummer behoud en het abonoment van 35,00, maar hier zat een korting op waardoor ik eigenlijk maar 27,50 moet betalen. nummer behoud kost 9,50). 27,50 + 9,50 = 37,00 euro. Waar zijn die 6 euro van?

Vervolgens heb ik nu van de 35 euro 13,50 opgebeld. er blijft dus nog 21,50 over.
Nu staat er echter ook dat ik 26,01 euro buiten mijn bundel heb gebeld!
Hoe kan dit nou? ik ben niet in het buitenland geweest, heb nooit met een ander netwerk verbinding gemaakt.
Mijn vermoeden is het GPS op de N95, maar dit is gratis, tenzei je gesproken stem wilt hebben, en dit heb ik er extra niet bij gevraagd omdat ik dit niet extra wil betalen.
Mij is in iedergeval verteld dat dit gratis is.

De vragen van ons zijn:

Is GPS op de Nokia N95 gratis? of betalen mensen bij een andere provider dit wel of niet?
Is het normaal bij debitel dat je eerst je abonoment hebt en dan een week of zelfs meer moet wachten op je mobiel?
Dat de rekeningen altijd 5 dagen achter lopen?

En kun je een abonoment opzeggen? of per direct stop laten zetten?

graag zo spoedig mogelijk antwoord.

gr. sjors en kevin
Gepost op 09/06/07 om 20:58 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Bij Debitel valt je eerste factuur hoger uit dan "normaal", omdat je een deel achteraf en vervolgens een hele maand vooruit betaalt.

De status op de Debitel-site wijkt weleens af van de werkelijkheid, de echte factuur is leidend.

Gebruik van GPS kost niks

Bij Debitel duurt het een tijdje voordat je nummer geactiveerd is om je gegevens op de site te kunnen raadplegen, dit staat ook op de site

Je maat kan, als de telefoon niet tijdig wordt geleverd, proberen om van z'n abonnement af te komen. Jij hebt je toestel en je abonnement en zit dus tot het einde van je contract aan je telefoon vast.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone