[algebeld.nl] Algebeld levert unlockte toestellen?

Gepost op 10/06/07 om 11:45 uur
Gisteren heeft mijn vriendin haar Vodafone Blox abonnement ontvangen, samen met het bestelde LG KE970 (Shine) toestel. Natuurlijk heb ik er even mee gespeeld, en het viel me op dat in het menu de optie Web'n'Walk aanwezig was. Bij instellingen wordt gesproken over T-Zones. Alle icoontjes zijn roze, T-Mobile style, dit is niet te veranderen.

Alles lijkt erop dat Algebeld een T-Mobile editie heeft geleverd, dat kan natuurlijk niet. Het is helemaal vreemd dat het toestel de Vodafone simkaart zonder problemen pakt, waar is de simlock naartoe?

Het is jammer dat het zondag is, anders had ik ze al gebeld. To be continued.
rvdplas wijzigde dit bericht op 10/06/07 om 11:45.
Gepost op 10/06/07 om 12:16 uur
Het kan voorkomen dat providers toestellen van de hand doen die van te voren door hun gesimlocked waren, maar door slechte verkoopcijfers toch van de handset af willen. Zij leveren dan een originele unlockcode bij het toestel. Bij T-Mobile en Vodafone heb je dan alleen nog te maken met het op hun aangepaste menu.
Je hebt toch een simlockvrij toestel, volgens mij staat nergens dat een winkel een origineel, voor de Nederlandse markt, toestel moet leveren. Het zou wel netjes zijn asl dat ergens vermeld werd. Ik ben wel benieuwd wat de reactie van Algebeld.nl zal zijn.

Als ik alleen kijk hoeveel "eurospecs" toestellen worden verkocht in Nederland in winkels en via Internet shops. Samsung heeft enkele maanden geleden nog met diverse grote afnemers gesproken om bij hun Nederlandse toestellen af te nemen, i.p.v. "eurospecs". Maar aangezien de "eurospecs" tot 50 euro goedkoper zijn, waren daar weinig of geen liefhebbers voor. Samsung Nederland moet wel voor de service van die buitenlandse toestellen betalen...
Gepost op 10/06/07 om 12:22 uur
Dat de winkel een origineel, voor Nederland bestemde markt toestel levert is een aanname die je zeker wel mag doen.

Ik ga er vanuit dat er een foutje is gemaakt en dat het toestel kan worden omgeruild. Voor de rest was de ervaring met Algebeld namelijk erg goed.
Gepost op 10/06/07 om 12:35 uur
Dan zou je versteld staan hoeveel winkels en zeker webshops in ieder geval eurospecs leveren. In jouw geval kan ik me zeker voorstellen dat er sprake is van een misverstand, misschien een verkeere levering.

Maar nogmaals is het geen verplichting om een normaal Nederlands toestel te leveren. Soms kan het ook niet anders met sommige aanbiedingen. Ik weet welke bonus bij een abonnement hoort en hoeveel een Nederlands toestel kost. Als ik dan op een negatief bedrag uitkom kan het alleen een eurospec toestel zijn. Maar daar is ook eigenlijk niets mis mee, op het ontbreken van een Nederlandse handleiding na.
Gepost op 10/06/07 om 15:11 uur
Marly
Een "eurospecs" toestel lijkt me niet zo erg, maar een branded toestel is toch wel even iets anders.

Ik kan me voorstellen, dat toestellen soms geunlockt worden, maar een branded toestel van de ene provider leveren bij een abo van een andere provider moet niet kunnen.

Vaak zijn er door branded software bepaalde instellingen geblokkeerd, zodat je het toestel niet ten volle kunt gebruiken.
Ook zijn in enkele gevallen de instellingen voor GPRS, MMS e.d. niet aan te passen, als je dan zelf een andere provider hebt, dan die, waar het toestel de branding van heeft, heb je toch een probleem.

Dit nog afgezien van het esthetische verhaal, je kijkt dan immers voortdurend tegen de kleurstelling, iconen e.d. van een andere provider aan.
Niet, dat het rood van Vodafone nu zoveel mooier is, dan het magenta van T-Mobile, maar dat rood is dan wel van de eigen provider .

Marly wijzigde dit bericht op 10/06/07 om 15:11.
Gepost op 10/06/07 om 20:48 uur
Nu zien we dat op de boekjes ook het T-Mobile logo staat, én dat die ook nog eens alleen in het Duits zijn.

Morgen maar eens contact opnemen.
Gepost op 12/06/07 om 21:05 uur
eurospec is gezien de europesche garantie toch geen probleem? lock vrij gemaakt levert problemen met je garantie. Heb dit een keer gehad en kreeg na een reparatie toestel met lock terug... erg druk geweest om dat op te lossen. Zou dit niet accepteren van algebeld. neem aan dat algebeld het goed op gaat lossen, ben benieuwd. laat de reactie van algebeld even horen?
Gepost op 12/06/07 om 21:24 uur
Omruilen is prima, echter gaat wel 3 weken in beslag nemen :|
Ik hoop nu ergens een lijst met missing features en andere te verwachten voordelen te vinden om die tijd te rechtvaardigen.

Het gekke is dat Algebeld en LG beiden melden dat de toestellen op het uiterlijk na identiek zijn, en (!) even duur is.
Gepost op 12/06/07 om 21:42 uur
laten ze dan direct een gewone uiteleveren
Gepost op 13/06/07 om 06:00 uur
Betekend dat de LG van T-Mobile vanuit de fabriek niet gelocked is? Dat Algebeld.nl dus wist dat de klanten een T-Mobile toestel uitgeleverd kregen? Dat het verschil wel degelijk €33,00 ex. BTW is!
Maar waar die 3 weken op slaan zou ik ook niet weten, de Shine is normaal verkrijgbaar.
Verwacht wel dat Algebeld.nl de zaak netjes oplost. Mag je in die tijd gewoon het toestel gebruiken? Dan gaan ze echt geen winst maken aan deze transactie, een gebruikte telefoon verkoop je dus niet als nieuw en gaat dus echt als gebruikt verkocht worden.....weg marge
Gepost op 13/06/07 om 08:30 uur
Gewoon de reinste gemier in de marge, maar wel dik over het randje van fatsoen.

Een LG Shine is absoluut niet een toestel waar een provider nu al vanaf zou moeten omdat ze er teveel van hebben liggen en gratis unlockcodes bijlevert (sowieso met branded toestel helemaal nieuw voor me). Als het toestel alleen een duitse gebruiksaanwijzing heeft bovendien, kan je ervanuit gaan dat het een Shine van T-mobile is die voor T-mobile duitsland was bedoeld. Daarbij via een vreemde constructie en via een unlockboer bij jou is terecht gekomen.

We kunnen er lang en kort over zijn, maar het toestel is niet bedoeld voor de Nederlandse markt en bovendien niet voor klanten anders dan T-mobile Duitsland.

Ongetwijfeld zal de inkoop van zo'n toestel via deze duistere parallelimport voordeliger zijn, maar ik zou het absoluut niet accepteren als het van tevoren niet duidelijk is gecommuniceerd.
Gepost op 13/06/07 om 11:32 uur
Dit heb ik ooit eerder meegemaakt bij een andere webshop, zij hebben binnen 4 dagen een ruiling laten doen door een koerier, destijds met mijn Samsung, vol met Vodafone meuk. Als ik de TS-er was, zou ik de shop echt geen 3 weken de tijd geven, want de SHINE is gewoon goed leverbaar. Een originele Shine leveren zonder meuk of de overeenkomst ontbinden, jammer dat een shop dan zo nalaat om het goed te herstellen, want iedereen die dit leest zal wel nalaten om iets te bestellen bij algebeld.nl.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone