Ik heb bij Typhone 2 Vodafone Live! toestellen gekocht (zie
deze thread). Op de facturen van deze toestellen staat het IMEI-nummer echter niet vermeld. Nu kan ik me zo voorstellen dat Vodafone over een jaar, als ik de unlockcodes opvraag, graag een factuur met IMEI-nummer wil zien. In dat kader heb ik de volgende email naar Typhone gestuurd:
Quote:
Geachte mevrouw, mijnheer,
Recentelijk heb ik bij u 2 Vodafone branded toestellen gekocht (Nokia N70 en Nokia 6234). Op uw facturen zijn echter niet de IMEI-nummers van deze toestellen vermeld. Als ik van deze toestellen de unlock-codes bij Vodafone wil opvragen, is de vermelding van een IMEI-nummer op de factuur echter een vereiste.
Graag verzoek ik u om mij facturen te zenden met hierop de IMEI-nummers van de toestellen vermeld.
Hierop kreeg ik in eerste instantie de volgende reactie:
Quote:
Bedankt voor uw bericht. Met de International Mobile Equipment Identity (IMEI) wordt de identiteit van het toestel vastgelegd. Deze identiteit kan worden gebruikt om het voor bijvoorbeeld gestolen of niet goed functionerende toestellen onmogelijk te maken om daarmee te bellen De IMEI van een toestel is zichtbaar te maken door *#06# in te toetsen op een GSM.

Niet echt het antwoord dat ik zocht. Na een kleine aansporing om vooral eerst de vraag te lezen, kreeg ik de volgende email van Typhone:
Quote:
Bedankt voor uw reactie. Mijn excuses voor de verwarring. Wij verzenden geen facturen met daarop IMEI nummers, wij kunnen u dit dan ook niet aanbieden.
Ik hoop dat Vodafone de unlockcodes ook met factuur zonder IMEI-nummer verstrekt, maar ik ben bang van niet. Tevens kan bij garantiekwesties de vermelding van het IMEI-nummer op het aankoopbewijs een rol spelen. Zijn er meer shops die het IMEI-nummer niet op de factuur zetten, of is Typhone de enige shop waar ik nooit meer iets hoef te kopen?