[Samsung U600] Batterij zwak

Gepost op 30/06/07 om 12:41 uur
Ik heb mijn U600 bijna 3 weken gehad. Aan het begin doe je spelletjes enzo en speel je ermee.. Logisch dat de batterij maar een dag meegaat dan..

Maar na vele malen totaal opladen en ontladen heb ik nu, bij normaal tot weinig gebruik, nog nooit 48 uur gehaald..

Dit vind ik echt onacceptabel. Iemand verder ervaringen hiermee? Vinden jullie dat wel normaal?

Bij de belcompany waarheen ik terugging - een paar dagen te laat natuuurlijk - zij de verkoper dat ik mazzel had met 48 uur en dat ie het wel erger hoorde. Zo'n kortdurende batterij schijnt normaal te zijn tegenwoordig volgens hem.. Moet je geen 270 uur standby in de specs zetten natuurlijk.. Vier dagen prima maar minder dan 2..

Maar heb 'm toch maar laten opsturen.. Telefoons zat, kijken wie de langste adem heeft.. Als ik half de kans krijg neem ik weer Sony Ericsson..

U600? Als je het mij vraagt NIET DOEN!
Gepost op 30/06/07 om 13:35 uur
Ik zelf heb ook een U600. Bij mij gaat het toestel ongeveer een week mee, als ik er weinig tot geen gebruik van maak.

Als ik ermee bel, haal ik 4 uur bellen ermee. (240 minuten dus) Terwijl er bij: http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1d02e96 Aangegeven wordt, dat beltijd 150 minuten is. Gaat veel langer mee, als aangegeven dus.

Tevens heeft een vriendin me, eveneens in het bezit van een U600 ongeveer dezelfde stand-by en beltijd als mijn U600.

En wat ik ergens las is, dat samsung na de slechte batterij stamina van de D900. Het is gaan verbeteren bij nieuwere modellen, zoals D900i en ook de U600.

Misschien een software update of een andere batterij proberen ?

Ondanks dit alles, neig ik ook weer naar SE W810i (beltijd van circa 6/8 uur) En wetende dat er een mooie SE T650i opkomst is, kan ik je aanraden. Om dit model ook even te bekijken.
Gepost op 13/07/07 om 14:50 uur
Ja is ook niet raar toch? die 48 uur is alleen als je niks doet, als je acties verricht met je U600 gaat de batterij sneller leeg.. logica denk ik dan
Gepost op 13/07/07 om 15:24 uur
Moderator
Het gaat een beetje ver om het toestel meteen helemaal af te raden als 1 persoon slechte ervaringen heeft. Vul gewoon een toestel survey in en laat daar je ervaringen achter. Dan kan iedereen de verschillende meningen lezen en zelf uitmaken wat belangrijk is en wat echt een probleem is. Misschien heb je toevallig een accu met een productiefout of iets dergelijks. Ik heb er ook een, doe je er niets mee en heb je goede dekking, dan kan hij een week standby staan. Ga je flink reizen en dan bellen, sms-en en spelen ermee, dan merkt je dat.

De accuduur kan van veel zaken afhangen. Ook het netwerk wat je gebruikt heeft invloed. Bij mij werken toestellen thuis langer op het KPN net en zijn veel eerder leeg als ik een T-Mobile sim er in stop. Op het werk is dat weer anders.

Verder heb ik ontdekt dat de accumeter niet heel betrouwbaar is. Als hij aangeeft nog 1 blokje te hebben, dan gaat hij al snel naar de melding "accu leeg". In de praktijk gaat het toestel dan nog best lang mee. Ik kan er dan nog ca. 1 tot 2 dagen mee bellen tot hij uitschakelt!
Gepost op 13/07/07 om 15:26 uur
48 uur is inderdaad vrij standaard tegenwoordig en het is algemeen bekend dat 200 uur standby een fabeltje is. Onder de meest gunstige omstandigheden zou dat wel eens zo kunnen zijn dat ie 200 uur haalt, maar ja, welke omstandigheden zijn dat ? Mijn telefoon doet het thuis bijna 48 uur en als ik bij mijn ouders op het huis pas doet ie het ineens bijna 4 dagen ! Komt door het aantal antennes in de buurt en de afstand ervan.

Mocht je je nieuwe toestel vergelijke met een oud toestel met zwart-wit display zoals een Nokia 6310i of zo, dan kan ik begrijpen dat je de standby tijd tegen vind vallen. Deze toestellen verbruiken door hun simpele display nou eenmaal veel minder stroom.

Ofwel, alle toestellen van tegenwoordig gaan een dag of 2 mee en er is niets mis met de U600.
Gepost op 13/07/07 om 15:32 uur
Ik heb m zelf niet, maar wil hem ga kopen.. een tip: laad je mobiel gewoon 's nachts op.. elke nacht.. heb je nergens last van
Gepost op 13/07/07 om 17:39 uur
Moderator
Binnenkort komt de U700. Is hetzelfde toestel, maar dan nog UMTS erbij. Dat zal vast wel dramatische gevolgen voor de accutijd hebben.

Trouwens: heb je T-Mobile, koop dan die witte Sensation versie. Is heel cool!
Gepost op 13/07/07 om 19:15 uur
De Samsung U700 is al verkrijgbaar voor circa 325/350 Euro.

En wellicht komt er in de toekomst een "U600i" met gps en een spiegelachtige scherm.

Verhaaltje even in leen:

(google) Samsung Mini skirt

(google) Samsung werkt samen met Mercedes in Korea

Samsung en Mercedes Benz werken sinds kort samen in Zuid-Korea. Bij een nieuwe Mercedes - weliswaar alleen bij de luxere uitvoeringen van bepaalde modellen - wordt standaard de Samsung Miniskirt geleverd. Deze maakt automatisch via Bluetooth verbinding met apparatuur in de auto, waardoor de bestuurder bijvoorbeeld handsfree kan bellen.

De Miniskirt (C220) is een telefoon met onder meer een GPS navigatiesysteem, een 2 megapixel camera en Bluetooth. Het gaat om een lokale versie van de Samsung Ultra Edition 10.9 (oftewel de U600).
Gepost op 23/07/07 om 19:38 uur
hahahaha dankje! ik heb m al besteld en hij is als het goed is onderweg dus (A)
Gepost op 24/07/07 om 16:14 uur
@ Muizer, heb je de accu voor het gebruiken ook een keer helemaal goed doorgeladen en daarna weer helemaal ontladen? Bij het gebruik van nieuwe telefoons en accus is dat altijd aan te raden.

@LTM, welke heb je besteld, de U600 of de U700? De U700 vind ik er toch wel erg strak uit zien.
Gepost op 24/07/07 om 21:27 uur
ChristiaanWi
quote:
"Gepost door LTM op 13/07/2007 15:32
Ik heb m zelf niet, maar wil hem ga kopen.. een tip: laad je mobiel gewoon 's nachts op.. elke nacht.. heb je nergens last van "

Als je je batterij naar de klot wilt helpen, vooral doen!
Iddaad, beste levensduur voor de batterij is om hem de eerste keer helemaal leeg te laten gaan (dus dat hij ook vanzelf uitgaat), dan 10 á 14uur opladen, en hierna 2 tot 4uur opladen, echt niet meer.
Gepost op 29/07/07 om 22:47 uur
normaal als een mobiel opgeladen is gaattie niet verder
Gepost op 30/07/07 om 10:27 uur
Misschien meer iets voor toestel survey dan hier, maar ik zie wat soortgelijke posts hierboven daarom:

Heb sindskort ook de Samsung U600 in huis! De witte genomen, omdat die er minder zijn dan de andere kleuren (hoopte ik, omdat wit alleen bij T-mobile is), al moet ik zeggen dat ik die blauwe ook wel erg mooi vind (misschien wel mooier dan de witte).

Bij afsluiting verlenging etc alles uitgebreid doorgenomen (dit keer mocht er niks mis gaan), contract specificaties (die weken door omstandigheden iets af van 'normaal'), telefoon etc.
Maar de medewerker die ik had gesproken was vergeten te zeggen dat hij T-Mobile branded is (LELIJK!!!!!), iets wat imo afwijkt van 'normaal' en daarom best had mogen worden genoemd.

Dus nu zie ik de hele tijd T-Mobile in mijn scherm (want T-mobile abonnement) en om me er aan te herinneren dat het toestel daar ook vandaan komt zie ik een paar mm eronder nog een keer een 'schitterend' T-mobile logo.. Jammer dus. Na al het gezeik wat ik heb gehad alleen geen zin meer om hier ook nog achterna te gaan (en als het mogelijk zou zijn om 1 zonder logo te krijgen - een helpdeskmedewerker vertelde mij dat alleen 'kort na de release' de witte U600 zonder T-Mobile branded te verkrijgen was, maar inmiddels waren ze allemaal branded - nog eens 2 weken te wachten op mijn toestel)

Verder vind ik het toestel erg mooi, beeldscherm ook erg goed/scherp (ziet er erg goed uit!) en groot, de batterij nog geen problemen mee gehad, maar als je veel spelletjes speelt/mp3 luistert dan doet die t volgens mij vaak niet langer dan 1 (of als je geluk hebt 2) dag.

Alleen touch screen van die 4 knopjes is ontzettend wennen (voor mij) en vond de camera functies en het instellen hiervan bij de D900 iets gebruiksvriendelijker (oftewel ik moet de gebruiksaanwijzing nog even goed doorlezen), had hiervoor D900. Maar dat komt allemaal wel goed, ff wennen.

Kortom een heel lelijk rotding, allemaal niet nemen! ;) (ook niet tof als iedereen hetzelfde toestel als mij heeft he ;))
Gepost op 05/08/07 om 15:52 uur
Ik heb mijn U600 nu 3x opgeladen ofzo (weinig mee gebeld/gesmst/weinig gebruik gemaakt nog van Mp3 speler & camera), maar tot nu toe heb ik het idee dat de batterij slechter is dan die van mijn (oude) D900. Kan dit nog verbeteren, of stel ik me aan en zit het alleen maar in mn hoofd?
Gepost op 07/08/07 om 16:41 uur
Ik - topicstarter - heb een nieuwe accu gekregen na 5 weken oid.. Probleem erkend door Samsung dus.. Ben benieuwd of deze het beter doet..
Gepost op 04/12/07 om 09:42 uur
Ik heb elders gelezen dat GPRS een energievreter is. ( je ziet een G op je scherm staan). Als je GPRS aan hebt staan kan je het als volgt uitzetten:

toets *#4777*8665# en kies vervolgens de optie Detach GPRS

Dit heb uit een ander forum en ik heb zelf ook GPRS uitgezet. Ik heb het toestel net een paar dagen, dus ik kan nog niet oordelen of het ook daadwerkelijk batterijtijd scheelt. Wat wel jammer is, is dat als je het toestel uit/aan doet is de GPRS verbinding weer herstelt. Je zou dus iedere keer GPRS uit moeten zetten.

Ik ben benieuwd of dat niet makkelijker kan...
Gepost op 22/02/08 om 02:41 uur
@muizer: hoe is je batt nu..heb ook al vanaf het begin dit probleem met mijn u600 en t word steeds erger
als een nieuwe batt helpt waar haal ik die dan of is dat nog garantie binnen het jaar?
@teletut: net gprs uitgezet benieuwd hoe ie t nu gaat doen ;)
Gepost op 22/02/08 om 08:52 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
Topictitel gecorrigeerd.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone