[GSM Winkels] Ervaringen met Chennatel?

Gepost op 09/07/07 om 19:22 uur
las vandaag de spits in de trein. Erg scherpe acties, iemand ervaring mee?

http://hirespdf.spitsnet.nl/2007-07-09/SPI20070709.pdf

pagina 8.
Gepost op 09/07/07 om 19:42 uur
hier

Heeft kennelijk in mei dit jaar gsmbunker overgenomen (en die ken ik ook niet)
Gepost op 10/07/07 om 01:46 uur
had ik inderdaad ook gelezen...
Gepost op 10/07/07 om 08:06 uur
Die iBook is zéker intressant, de chocolate die er bij zit wat minder...
Gepost op 10/07/07 om 09:12 uur
ik ga ze vandaag maar eens bellen. ook die gratis n95 bij orange 25 2 jaar ben ik nog niet tegen gekomen behalve dan de mediamarkt actie
Gepost op 10/07/07 om 11:28 uur
De site voelt erg scammerig aan. Wellicht dat er meer info over ze te vinden is op de internets?
Gepost op 10/07/07 om 11:29 uur
Of dat zo is weet ik niet maar het ziet er inderdaad wat vaag uit. Ook apart dat de site, gisteren in ieder geval, offline was terwijl die advertentie in de krant stond.
Gepost op 10/07/07 om 12:28 uur
Vind het persoonlijk maar een beetje vreemd allemaal, geen originele site maar een of ander subadres via een andere site, en aanbiedingen die je niet 1,2,3 overal ziet...
Gepost op 10/07/07 om 13:12 uur
chennatel adverteert met het vodafone €25,- abonnement. Volgens mij was dit een tijdelijk abonnement tot eind juni. Op dit moment wordt dit abonnement toch niet meer verkocht?

Daarnaast hebben ze het Orange €25,- music abonnement. Orange bood toch alleen het €35,- music abonnement aan?

Dit zijn toch signalen van onproffesionaliteit of oplichting? Of heb ik het mis?
Gepost op 10/07/07 om 13:30 uur
http://www.noviomagus.nl/
Zozo, die SEJ120i is HELEMAAL gratis bij een 2jarig €35,- abo.

Die zit bij Telfort in een prepay pakket voor €29,95...
Gepost op 10/07/07 om 14:11 uur
Een beetje googelen levert vage resultaten op:
Van tweedehands.net:
Quote:
De beller is sneller en gratis!
Bellen kan 24/7. plaag bellers wees gewaarschuwd wij achterhalen binnen een paar seconde je volledige nummer en eventuele opgegeven adres gegevens bij je provider!!!!!!

link

Via de volgende link kom je bij niet afgebouwde websites link

Heel vaag allemaal
gsmfreak77 wijzigde dit bericht op 10/07/07 om 14:11.
Gepost op 10/07/07 om 15:55 uur
Al die websites verwijzen naar gerardmulder.eu als je deze gaat googlen kom je op sites aan als opgelicht.net, internetoplichting. Maar er staat niks specifieks. En de advertenties zien er inderdaad heel amateuristisch uit.

Gepost op 10/07/07 om 15:59 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Verplaatst van "Aanbiedingen" naar "GSM Winkels" en titel aangepast.
Gepost op 10/07/07 om 17:04 uur
http://www.noviomagus.nl/
Oplichting lijkt mij toch sterk, blijkbaar mag "de winkel" abo's verkopen van de providers. Hij vraagt geen geld voor de telefoons dus hoe zal die persoon op kunnen lichten?
Bovendien kost die advertentie in de sp!ts niet niks.

Hooguit kan de winkel een abo aan kunnen vragen, er een vergoeding van de provider voor ontvangen, en de klant het produkt niet leveren.
Gepost op 10/07/07 om 17:16 uur
Giel heeft gelijk. Er valt niet veel op te lichten bij gratis toestellen. Het blijft natuurlijk echter een vaag verhaal. Aan de ene kant scherpe aanbiedingen en aan de andere kant "aanbiedingen" die echt nergens op slaan (zoals ook de Nokia 1600). Daarnaast staat Orange volgens mij nog geen product+ toe, zodat zij de actie met de iBook niet echt zullen waarderen. Een beetje normaal bedrijf heeft toch op z'n minst ook een profi website om voorwaarden na te kunnen lezen etc.

Als met al heb ik er niet voldoende vertrouwen in om te bestellen.
Gepost op 10/07/07 om 17:17 uur
sjeroen
heeft een tver al gebeld en/of iets besteld 0800 is volgens opta 0800-2352436 Toegekend
per 22-5-2007 MTTM Partners B.V. 0800 gratis informatienummers met een lengte van elf cijfers
Gepost op 10/07/07 om 18:44 uur
Moderator
Ik weet niet waarom, maar toen ik de advertentie zag, moest ik meteen aan oplichting denken. Had er eigelijk wel een duur 0900 of 0909 betaalnummer bij verwacht in plaats van een 0800 nummer.

Maar kan de site niet plat zijn komen te liggen door grote interesse? Het ziet er niet zo professioneel uit in de advertentie dat het een site is die veel hits tegelijk aan kan. Of zal het een subloket zijn van een andere winkel misschien?

Hadden we in het verleden ook niet een shop die er niet al te best uit zag en achteraf gewoon betrouwbaar bleek?

Sowieso moet je even goed nadenken of je je gegevens wel door wilt geven aan een bedrijf waar je weinig van weet. Misschien worden je gegevens doorverkocht of voor scams of andere activiteiten gebruikt die het daglicht niet kunnen verdragen?

Je kan met heel weinig gegevens ontzettend veel op andermans naam regelen. Hierbij heb je naast de naw. en geboortedatum ook nog eens bankrekeningnummers, paspoort of rijbewijs kopie inclusief nummers en eventueel ook nog een kopie bankafschrift. Niet denkbeeldig dat er ergens wel geld te verdienen is met die gegevens.

Zo lang de shop niet meer bekend maakt over zichzelf, ga ik er in ieder geval niets bestellen.
Gepost op 10/07/07 om 22:28 uur
Hierbij mijn ervaring met Gerard Mulder.
Ik had deze persoon iets verkocht via marktplaats (simkaarten).
Hij ging akkoord en zou het geld overmaken (gelukkig nooit de simkaarten opgestuurd).
3 weken later, met vele herrineringen nog steeds geen antwoord.
Toen heb ik aan hem medegedeeld dat als er binnen één week niet betaald zou worden ik een bericht zou plaatsen op internetoplichting (hij was immers akkoord gegaan met koop, en heeft niet tussentijds geannuleerd).
Dit heb uiteindelijk moeten doen, en toen kon meneer Gerard Mulder wel reageren met de flauwe smoes dat een klant van hem de bestelling had geannuleerd en of ik per direct het bericht wou verwijderen anders zou zijn bedrijfsadvocaat contact met me opnemen (tot op de dag van vandaag nog steeds niks van hem vernomen). Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en heb aangifte bij de politie van oplichting gedaan.
De moderators van internetoplichting hebben toen aangegeven dat ze het bericht eraf gingen halen omdat dit een eenmans kwestie was.

Mijn advies is niet met deze man in zee gaan!
Gepost op 11/07/07 om 00:55 uur
ik vertrouwde het ook niet helemaal.Ik zat thuis en dacht toch maar eens ff checken.Geprobeerd te bellen vandaag maar niet bereikbaar. Ik ben toch wel benieuwd hoe de costructie in elkaar zit.

maar eeuhhh wat zou zo'n advertentie full-page kosten in de spits ???
Gepost op 11/07/07 om 09:22 uur
sjeroen
50.000 euro ofzo

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone