Ik weet niet waarom, maar toen ik de advertentie zag, moest ik meteen aan oplichting denken. Had er eigelijk wel een duur 0900 of 0909 betaalnummer bij verwacht in plaats van een 0800 nummer.
Maar kan de site niet plat zijn komen te liggen door grote interesse? Het ziet er niet zo professioneel uit in de advertentie dat het een site is die veel hits tegelijk aan kan. Of zal het een subloket zijn van een andere winkel misschien?
Hadden we in het verleden ook niet een shop die er niet al te best uit zag en achteraf gewoon betrouwbaar bleek?
Sowieso moet je even goed nadenken of je je gegevens wel door wilt geven aan een bedrijf waar je weinig van weet. Misschien worden je gegevens doorverkocht of voor scams of andere activiteiten gebruikt die het daglicht niet kunnen verdragen?
Je kan met heel weinig gegevens ontzettend veel op andermans naam regelen. Hierbij heb je naast de naw. en geboortedatum ook nog eens bankrekeningnummers, paspoort of rijbewijs kopie inclusief nummers en eventueel ook nog een kopie bankafschrift. Niet denkbeeldig dat er ergens wel geld te verdienen is met die gegevens.
Zo lang de shop niet meer bekend maakt over zichzelf, ga ik er in ieder geval niets bestellen.