Vodafone Scherp

Gepost op 19/07/07 om 12:15 uur
een nieuwe sim-only van Vodafone zie, hier

In de voorwaarden wel wat dubieuze zaken over de mogelijkheid tot gerichte sms reclame per locatie, zie ook dit artikel op Emerce.nl.
BertH wijzigde dit bericht op 19/07/07 om 12:15.
Gepost op 19/07/07 om 12:30 uur
weer terug naar het oude, belminuten en een optionele sms bundel.

Tarieven zijn te vergelijken met de internet super sim only abonnementen

Nadeel is dat je er geen blox op aan kut sluiten.

De scherp 14,95 voor 100 minuten en 300 sms is misschien wel aantrekkelijk, maarja geef mij de vertrouwde super sim only's maar,. kun je tenminste uit bellen en smssen, en blox toevoegen.
Gepost op 19/07/07 om 12:55 uur
En er is nog iets; naast de eerste minuut wordt ook de tweede minuut en verder volledig gefactureerd!Kijk uit dus!
Gepost op 19/07/07 om 13:12 uur
klantenservice bellen kost geld met vodafone scherp!
Gepost op 19/07/07 om 14:52 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
BloX zijn ook niet mogelijk, en je krijgt een electronische factuur.
Als je nog een SSO wilt afsluiten moet je snel zijn, dat kan bij een aantal shops nog tot 1 augustus.
Gepost op 19/07/07 om 16:34 uur
Ik heb de voorwaarden niet kunnen, maar er staat wel dit bij:

Bellen per seconde, betalen per seconde. Gesprekken korter dan een minuut worden berekend voor een hele minuut.

Ik denk dus niet dat je een tweede of derde minuut volledig betaald, maar per seconde.

En, ik vind het zelf niet echt bij Vodafone passen, dit is meer iets voor Telfort. Vodafone weet het vast wel, in een mooi rood jasje te verkopen.
Gepost op 19/07/07 om 17:16 uur
Gesprekken worden in hele min afgerond!

Gepost op 19/07/07 om 18:20 uur
@robert-jan:

Kijk op de website van Vodafone Scherp bij de veelgestelde vragen dan zie je daar de vraag "Hoe worden gesprekskosten berekend bij Vodafone Scherp" staan. Het antwoord daarop is:
Gesprekken worden in hele minuten afgerekend.

Een gesprek van 65 seconden kost je dus 2 minuten. Dit lijkt me niet echt een voordelig abonnement, in vergelijking met de oude sim-only's. Jammer dat operators ook bij sim-only's de ARPU omhoog willen gooien (waardoor je bijna evenveel gaat betalen per maand als een gewoon abonnement met toestel). Ik hoop dat dit geen navolging krijgt bij andere operators.
Gepost op 19/07/07 om 18:51 uur
Ja, jullie hebben gelijk. Ik was op deze pagina beland, ik dacht dat de huidige sim-only door deze vervangen was, ook de indeling van het linkermenu duide hierop. Maar dat is dus niet zo.

Deze minuten-berekening is inderdaad niet fijn, en kan zeker voor veel extra kosten zorgen. Gaat het niet linksom danwel rechtsom...
Gepost op 19/07/07 om 20:07 uur
Bij welke shops kan je de oude super sim only's nog bestellen dan?
Gepost op 19/07/07 om 20:08 uur
Wat een tarieven zeg.. dit is slecht!! Gelukkig heb ik pas een SSO afgesloten maar ik denk dat ik volgend jaar fijn naar een andere provider ga. Ben altijd trouwe Vodafone klant geweest maar dit doet geen goed.

Ik zou natuurlijk ook gewoon een kleine voorraad kunnen nemen en dan een smsblox, want daar gebruik ik mn SSO vooral voor.

Straks gaan ze zeker deze structuur ook toepassen op de Basis Abonnementen. Dan ben ik echt weg na 10 jaar

Of de SO moeten blijven bestaan die Robert Jan linkt..
Navi wijzigde dit bericht op 19/07/07 om 20:08.
Gepost op 19/07/07 om 20:21 uur
Wat ik eigenlijk nog het meest trieste vind, is dat de bonussen naar beneden gaan met de smoezen van 'marktconform' en een'het is goed voor een gezonde markt', maar dat is het natuurlijk niet!
De Telco's willen hier naar een Belgische structuur; veel te hoge prijzen per minuut (en verrekening hiervan per minuut!!) en de volle prijzen voor je toestel.
Wij als TV ers zullen dit niet pikken en het abbo er wel op aan passen, maar de Europese beerput die zogenaamd bezorgd is over de kosten van roaming in Europa, mag zich ook over deze monopolies wel eens aan de bel gaan trekken (weer een reden waarom ik Europa mede niks vind) en de mensen die niet zo precies kijken naar voorwaardes en prijzen per minuut, etc. wel goed gaan voorzien van de juiste berscherming. En met het oog op hoe de EU nu functioneert vrees ik dan ook het ergste. De OPTA en de NMA hebben in mijn ogen hun incompetentie al bewezen, dus daar hoeven wij naast graaiende ministers niets van te verwachten.
Gepost op 19/07/07 om 20:46 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
@koala> onder andere bij simonlyzaak.nl/belzaak.nl, gsmabonnement.nl, simshop.nl, gsmbox.nl en meer.. Zie bijv. hier

Naast de Scherp sim-only's blijven de oude 40% en 50% Basis TeGoed sim-only's gewoon bestaan. De superkorting die je met de SSO's had krijg je straks alleen niet meer..
Gepost op 19/07/07 om 21:12 uur
Wedden dat KPN en later TM ook overgaan op per minuut afrekenen? Onder de bekende smoes: marktconform blabla. Dit gaan ze vast ook doen voor buitenland bellen want als EU zegt: max 59 cent, dan doe je toch gewoon een starttarief van een 1.50 inlassen of de eerste 2min volbetalen..

Zucht. De enige manier om dit tegen te gaan is het niet kopen van die abo's.

Deze abo's stonden trouwens al paar dagen op gsmweb.
Gepost op 19/07/07 om 21:24 uur
Voor buitenland bellen betaalde je altijd al met consumenten-abo's altijd de gehele eerste minuut + vervolgens per 30 seconden. (bij prepaid soms daarna ook per minuut). Ik zou het niet gek vinden, als dit onveranderd blijft.

Wel ben ik ook bezorg dat veel mensen niet de voorwaarden doorlezen, en vervolgens erg schrikken van de rekening. Als je van een betalen per seconden abo afkomt (of starttik) en dan overgaat op een betalen-per-minuut (1e. 2e, 3e) abo, met dezelfde groote kan je rekening heel hoog uitvallen. Wij weten dit alles, maar velen niet.
Gepost op 19/07/07 om 22:25 uur
Verwijderd
In de VS rekenen ze bij prepaid al heel lang per hele minuut af... Zo gaat het hier ook worden waarschijnlijk...
Gepost op 19/07/07 om 22:27 uur
Gepost door koala op 19/07/2007 20:07
Bij welke shops kan je de oude super sim only's nog bestellen dan?
Gepost op 19/07/07 om 23:22 uur
We praten over de voormalige super sim only's die veranderd zijn in VF scherp! Normale Sim Only's blijven bestaan 40% 1jr - 50% 2jr tot een abo van € 50,- hierbij kan je nog steeds bloxen op zetten. Dit zijn geen actie abonnementen, dus ook na 1 jaar of 2 jaar blijven de kortingen lopen. Dit is bij de SSO niet zo, na 12mnd word het automatisch naar het volledige maand bedrag.

Ik vind het absoluut geen slechte keus om SSO te veranderen! 40% - 50% is redelijke kortingen, mensen zijn alleen gewend aan de SSO kortingen die bv onder de €10,00 kosten p.m. Mensen beseffen ook meer waarde in toestellen die zuiniger aan gaan doen! Negatief is meestal mensen die 1 jaar SSO hebben terug gaan naar het normale abo inclusief een toestel. Gat word kleiner dus!
Gepost op 20/07/07 om 07:13 uur
Kun je dan na afloop van je SSO verlengen naar een SO?
Gepost op 20/07/07 om 07:36 uur
dat is zeker mogelijk!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone