[Chippie] extra starttarief als gebruikskosten

Gepost op 22/08/07 om 19:06 uur
Vandaag komt de derde factuur van chippie. Ik gebruikte alles binnen de bundel. Maar de starttarief is apart in deze factuur gezet als gebruikskosten. Het is de eerste keer. De laatste twee facturen hadden geen probleem.

* Starttarief is € 0,07; Voor het bellen wordt er minimaal 1 minuut in rekening gebracht
Gepost op 22/08/07 om 20:08 uur
Ik ben dus iid niet de enigste. Vond het ook al raar op voorgaande facturen werd dit niet in rekening gebracht.
Toch maar eens even gaan klagen.
Gepost op 22/08/07 om 20:24 uur
Jaaa ik vond het ook al raar, net mijn 1e factuur gekregen. Staat nergens duidelijk in de voorwaarden vermeld. Hmm, staat nergens duidelijk vermeld dat de belminuten inclu starttarief waren, hmm toch weer duurkoop....
Gepost op 22/08/07 om 21:32 uur
Vandaag mijn eerste factuur van chippie gekregen en meteen deze verrassing. Ben nog nooit zoiets tegengekomen sinds dat ik mobiel ben gaan bellen. Ik voel me afgezet
Gepost op 22/08/07 om 22:42 uur
Waarom is dit veranderd en waarom zij we daar niet van op de hoogte gebracht?

Dit neigt toch wel een beetje naar misleiding... of ...?
Gepost op 23/08/07 om 00:58 uur
Hum, ben ik blij dat ik de afgelopen maand niet gebeld heb...
Zijn die startkosten dan bij jullie ook op het maandbedrag in rekening gebracht?
Dus dat je in plaats van 2.95 opeens (bijv) 25 * 0.07 extra moet betalen, terwijl je niet de belminuten hebt opgemaakt?
Gepost op 23/08/07 om 07:17 uur
Inderdaad. Naast de normale abonnementskosten ook gebruikskosten van EUR 1,47 excl BTW. Namelijk 25 * starttarief.
Gepost op 23/08/07 om 08:43 uur
Heeft iemand chippie al gebeld?
Gepost op 23/08/07 om 08:54 uur
Ik heb nog niet gebeld aangezien het een 0900 nummer is. Heb wel gelijk een mailtje gestuurd. Heb zojuist een leesbevestiging ontvangen.
Gepost op 23/08/07 om 08:55 uur
Ik neem dus daarom nooit meer een chippie abonnement. Ik heb ze gemaild dat ik mijn 3 abo's meteen beeindigen en dat ik de automatische afschrijving ook stop zet.

Als iedereen nou een mail stuurde dan zouden ze dat wel weten. Rechtshulp inschakelen dan maar.
Gepost op 23/08/07 om 09:40 uur
Het staat gewoon onderaan de tarievenpagina.

http://www.chippieland.nl/webcontent/default.php?name=Catpage&file=data&sid=6&browser_ok=2&crntpage=2

Dus een gesprek buiten de bundel van 1 seconde kost je 17+7 cent. Lekker goedkope aanbieder dus
Gepost op 23/08/07 om 09:55 uur
Het staat er sinds kort op. Maar het rare is dus dat het starttarief ook geldt voor gesprekken binnen de bundel. Je krijgt dus nooit het aantal minuten dat geadverteerd wordt voor het bedrag.
Toen ik mijn abonnement afsloot was (mij) dit niet bekend. Laten we er maar vanuit gaan dat het een foutje is van Chippie en dat het allemaal netjes gecorrigeerd wordt voor degene die al een abonnement hadden. (voor de zekerheid toch maar een print gemaakt van de google cache van de tarieven pagina....)
Gepost op 23/08/07 om 10:01 uur
Chippie zegt dat het altijd aan de klanten duidelijk is gemaakt en dat het starttarief niet eerder in rekening is gebracht omdat dit systeemtechnisch niet mogelijk was:
Quote:
!!!!! BELANGRIJKE INFORMATIE !!!!!
Starttarief wordt doorberekend voor alle gesprekken met uitzondering van gesprekken in het buitenland. Ondanks het feit dat het altijd is gemeld, is het voor een aantal type gesprekken (w.o. ) binnen de bundel niet doorgevoerd danwel doorberekend aan de klant door systeembeperkingen. Inmiddels zijn deze systeembeperkingen opgelost en wordt het startttarief nu wel doorgevoerd en doorberekend aan de klant. Dit is met name te merken bij gesprekken binnen de bundel. Voor duidelijkheid richting de klant is het separaat zichtbaar geworden op de factuur. De factuur Juli is begin deze week naar de klanten verstuurd.

gsmfreak77 wijzigde dit bericht op 23/08/07 om 10:01.
Gepost op 23/08/07 om 10:17 uur
Dat is dan niet waar.
hier zie ik geen starttarief vermeld staan.

Modbreak:
tags om URL geplaatst
Dirk Postma wijzigde dit bericht op 23/08/07 om 10:17.
Gepost op 23/08/07 om 10:26 uur
Hoe kan je nou bundels verkopen van 50,150,200 minuten voor een bedrag en vervolgens een starttarief binnen deze bundel hanteren?

Ik vind dit een vreemde gang van zaken.
Gepost op 23/08/07 om 11:15 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
Er staat bij alle abonnementen van Chippie op TV inmiddels een opmerking over het starttarief. Ook bij de berekening van de gebruikskosten wordt deze opmerking getoond.
Gepost op 23/08/07 om 11:35 uur
Ze proberen door dit listige plannetje toch nog iets te verdienen aan onwetende mensen.
Dit stond absoluut niet duidelijk vermeld in de tarieven.
100 minuten is 100 minuten.
Binnen de bundel starttarief vragen is zo krom als wat.

Heb chippie ook maar een mail gestuurd ter opheldering.
Gepost op 23/08/07 om 11:37 uur
Winkel
simshop.nl
http://www.simshop.nl/
Iedereen kan zijn gegevens sturen naar chippie (at) simshop.nl
Wij verwachten binnen 2 weken een passende oplossing te hebben. Vermeld aub naam, adres, mobielnummer en aansluitdatum in uw bericht.
Gepost op 23/08/07 om 11:41 uur
@simshop.nl: jullie zijn ook verrast door het starttarief?
Gepost op 23/08/07 om 11:43 uur
Het is bijna duidelijk dat de starttarief binnen bundel nieuwe is op de chippieland webpagina. Dus het is een av verandering.

Weet iemand de normaal telefoon nummer van de chippie helpdesk ipv de 0900 nummer?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone