Welke energieleverancier?

Gepost op 28/08/07 om 15:28 uur
Interessant.

Ik zit bij Eneco. Niet bepaald de goedkoopste, maar wel degene die mn ouders hebben thuis en die standaard is in de regio waar ik woon.

Nu verbruik ik niet zo veel energie waarschijnlijk, maar misschien moet ik tch maar eens gaan kijken of het lonend is over te stappen.

Probleem is dat ik geen idee heb wat ik verbruik. Ik heb mn huisje nu iets meer dan 6 maanden en volgens mij verbruik ik niet zo heel veel. Wat het jaarverbruik is weet ik dus niet , en voor 2 tientejs op jaarbasis ofzo ga ik niet overstappen met alle risico's van dien.
Gepost op 28/08/07 om 17:39 uur
tenzij jij een megaverbruiker van stroom bent scheelt het amper iets om te wisselen. de kosten zitten vooral in het net en dat is een standaardbedrag
Gepost op 29/08/07 om 20:06 uur
wat een toeval dit topic, ik ben zelf namelijk ook hier aan toe aan ivm verhuizing, eens ff die Elektran, Vastelastenbond en Groene-stad vergelijken :|
zeggen allemaal dat ze t goedkoopste zijn of goedkoper dan blabla
Gepost op 29/08/07 om 22:22 uur
Wij hebben hier al jaren Nuon. We hebben nu Groene Stroom + zoiets dat je prijs 4 jaar lang het zelfde blijft. Agh ja, stroom is stroom ;)
Gepost op 29/08/07 om 23:52 uur
Moderator
http://www.linkedin.com/in/sjoerdheins
Naja het aparte is dus dat wij gewoon bij Eneco gebleven zijn, maar door ons aan te melden voor zo'n jaarcontract, we nu ineens 200 euro korting krijgen, waarvan 155 gewoon cash.

Dus zoals ik eerder zei, loont het om gewoon elk jaar weer een nieuw contract af te sluiten, zelfs bij je huidige aanbieder, om dan weer die korting mee te nemen. Net als bij mobiele abonnementjes dus.
Gepost op 30/08/07 om 00:58 uur
Ik zit al 3 jaar tevreden bij Elektran. (Aangemeld via www.energiestunter.nl)

In eerste instantie alleen Elektriciteit, maar vorig jaar ook gas overget van Rendo naar hen. Ben super tevreden. Bereikbaar op normaal telefoonnummer, snelle reacties op emails en ik heb het idee dat de medewerkers verstand van zaken hebben.

Als je je aanmeld via www.energiestunter.nl heb je betere voorwaarden. Je kunt dan o.a. maandelijks opzeggen zonder boete voor gas.

Overigens wordt alles via Elektran afgehandeld verder. Op de facturen zie ik nooit iets terug van dat energiestunter.

Al met al ben ik super tevreden. Zo tevreden dat ik een overstap naar een iets goedkopere provider niet overweeg.

Gepost op 30/08/07 om 09:47 uur
Greenchoice is helemaal top. Overstappen ging zonder problemen, de tarieven zijn ontzettend scherp, de klantenservicer is goed bereikbaar (en bereikbaar op een vast nummer) en het is ook nog eens helemaal groen. In alle lijstjes met betrekking tot klanttevredenheid staat Greenchoice met stip bovenaan. Veel beter dan de grote 3. Er is dus eigenlijk geen enkele reden om niet over te stappen.
Gepost op 30/08/07 om 16:40 uur
Ik heb ook Greenchoice. Zullen niet de goedkoopste zijn, voordeel is maar 0,25ct per Kwh en 0,25ct per m3 t.o.v. standaardleverancier Nuon. Maar ik heb er verder geen klachten over.
Eén overzichtelijke afrekening van 1 bladzijde(dus geen boekwerk als bij Nuon), inclusief netwerk kosten, op een door mij zelf te bepalen datum dus jaarlijkse nota van 01/01-31/12. Contract maandelijks opzegbaar.
Ook voor mij geen redenen om nu over te stappen(hoewel anderen voordeliger zullen zijn), ook omdat mijn verbruik laag is(appartement met blokverwarming).
Gepost op 31/08/07 om 12:08 uur
Er is veel misleiding in energieland. Leveranciers zeggen goedkoop te zijn en zijn dat vaak ook een half jaar (variabele prijs). Dan gaat de prijs flink omhoog. Wie controleert wat zijn leverancier hem berekend?

Ik ben lid van de Vastelastenbond (vriend van oprichters) en ik heb krijg de voordeligste prijs berekend. De Vastelastenbond maakt collectief afspraken namens de leden, ze werken nu met Greenchoice en Elektran. Daarbij hebben ze een korting tov hun eigen tarieven. Het leveringstarief is het enige waar je op kunt besparen dus laat je niet gek maken door alle aanbiedingen en pakketten. Ik zit zelf bij Elektran via de Vastelastenbond. Mijn tarief staat voor drie jaar vast tegen 0,055 /KWh. Terwijl het tarief bij Energie Direct 0.063 is, en zij zeggen de goedkoopste te zijn. Bovendien is dat tarief variabel dus kan Energie Direct dat nog aanpassen.

Informatie staat op www.vastelastenbond.nl. Het lijkt erg op een verkoopverhaaltje maar ik weet dat het echt goed is en wil niemand van dit aanbod weerhouden (ze maken zelf nauwelijks reclame...beetje jammer). Bel ze anders eens op, zeeg geschikte gasten, 073-8440001
Gepost op 31/08/07 om 13:00 uur
nicobart ==> "Piek-/daltarief is van toepassing in Noord-Brabant en Limburg.". De rest van het land heeft gewoon van 23:00-8:00h nachttarief.
Gepost op 31/08/07 om 14:13 uur
Tja, eigenlijk altijd al geweten dat we hier in Brabant
langere nachten hadden.
Gepost op 06/09/07 om 18:45 uur
Zit met dezelfde vraag... welke energielevenrancier. Mijn vriendin en ik gaan dit jaar samenwonen. En er moet ook electriteit en gas in het huis komen. Zelf zitten we te twijfelen tussen Elektran en Green Choice. Heb al wat fora afgestruint en de één vindt dit goed, en de ander dat.

Iemand hier ervaring met één van bovenstaand?
Gepost op 07/01/08 om 20:27 uur
Nu heb ik afgelopen week kassa gekeken en het ging over energievergelijken. Voor mij is het een duidelijke zaak geworden, ik wist niet dat het om zoveel geld ging. Ik betaalde het vorige jaar iets meer dan 900 euri en ga nu 540 euri betalen bij Energiedirect.(1-jarig contract en wel een variabele prijs) Ik ga mij er nog even in verdiepen maar een grote kans dat ik ga opzeggen bij de Nuon.

Kassa heeft gebruik gemaakt van onderstaande site:

http://www.energieleveranciers.nl/

Update:
Hmm zojuist even mijn jaareindrekening bekeken. Ik moet wel gewoon het vast recht en dat soort kosten aan de Nuon blijven betalen en dat is ook 248 euro per jaar. Het voordeel is nu al een stuk kleiner maar toch nog 112 euro per jaar.

Update2: @birdie, ik was de s van leverancierS vergeten, nu werkt de link wel goed
bertV wijzigde dit bericht op 07/01/08 om 20:27.
Gepost op 07/01/08 om 20:47 uur
die site linkt naar tiscali-business
Gepost op 07/01/08 om 20:58 uur
123456
Quote:
Naja het aparte is dus dat wij gewoon bij Eneco gebleven zijn, maar door ons aan te melden voor zo'n jaarcontract, we nu ineens 200 euro korting krijgen, waarvan 155 gewoon cash.

@Sjoerd: Heb jij je 'cash' al ontvangen? Ik namelijk nog steeds niet! Was ook al klant van Eneco. Wel de jaarnota ontvangen ....
Gepost op 08/01/08 om 11:45 uur
Moderator
http://www.linkedin.com/in/sjoerdheins
Jep, dat kreeg ik gewoon op tijd zoals het hoorde (2 maanden na aansluiting oid.) en ik heb er zelfs over zitten denken voortijdig weer te switchen naar bijv. Nuon, omdat die een paar maanden terug dus ook zo'n cashback aanbieding hadden via gaslicht.com (ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat zal geheid). Omdat je dan 30 euro opzegkosten bij Eneco betaald en doodleuk weer 240 euro subsidie van Nuon zou krijgen.

Ik heb het maar gelaten omdat ik er geen ervaring mee heb en zelf ook nog niet eens een volledige jaar heb volgemaakt in dit huis (incl jaarafrekening). En ik bang ben dat het één grote puinhoop wordt als ik meerdere keren per jaar ga switchen..
Gepost op 08/01/08 om 13:29 uur
Ik vind persoonlijk eigenlijk niet dat zo'n topic op dit forum thuishoort, maar vooruit

Ik zit sinds een jaartje bij Greenchoice, groene stroom gegarandeerd goedkoper dat de standaard (grijze stroom) leverancier binnen het gebied.
Ben zeer te spreken over dit bedrijf, een goede heldere organisatie die doen wat ze beloven en waarmee 't prettig communiceren is. Waar de telefoon WEL wordt opgenomen en waar je wel wordt teruggebeld.
Ik heb erg slechte ervaringen met Eneco waar ik nooit meer wat zal afnemen als 't niet perse hoeft. Wat een onpersoonlijke @^$#!@#(&^*tent is dat zeg! "Ja meneer, volgens ons systeem..." Zo'n bedrijf dus
Gepost op 08/01/08 om 14:36 uur
Ik heb ook sinds een jaar Greenchoice. Zeer over te spreken, idd gewoon vast telefoonnummer voor de klantenservice en mensen die ook werkelijk iets kunnen regelen. Daarnaast ook de jaarafrekening gehad en je krijgt 1 rekening met alles erop en hij is duidelijk.
Ik heb het toendertijd 1 jaar vast gezet. Dan is het wel goedkoop. Nu zit ik ook op de 0.25 korting, maar dan is het slechts 14 euro goedkoper op jaarbasis dan Eneco. Maar opnieuw vastzetten wilden ze bij mij niet doen.
Gepost op 08/01/08 om 17:08 uur
Van www.gaslicht.com
MAIN Energie is een dienstverlenend bedrijf dat door de NMa Dienst Toezicht Energie als erkend leverancier van energie is aangemerkt. MAIN Energie is al geruime tijd in het bezit van haar ISO 9001 certificaat en toont hiermee aan dat haar interne processen op orde zijn. MAIN Energie richt zich op vier doelgroepen, te weten: Consument, MKB, grootzakelijk en vastgoed.
Voordelig vast 100% Groene stroom en gas voor 1 jaar! Exclusieve actie: ontvang nu extra € 170 instapfee voor een combinatie stroom en gas. Bij afname van alleen stroom ontvangt u € 165,- instapfee
Gepost op 08/01/08 om 18:23 uur
Quote:
Van www.gaslicht.com
MAIN Energie is een dienstverlenend bedrijf dat door de NMa Dienst Toezicht Energie als erkend leverancier van energie is aangemerkt. MAIN Energie is al geruime tijd in het bezit van haar ISO 9001 certificaat en toont hiermee aan dat haar interne processen op orde zijn. MAIN Energie richt zich op vier doelgroepen, te weten: Consument, MKB, grootzakelijk en vastgoed.
Voordelig vast 100% Groene stroom en gas voor 1 jaar! Exclusieve actie: ontvang nu extra € 170 instapfee voor een combinatie stroom en gas. Bij afname van alleen stroom ontvangt u € 165,- instapfee

Ik ben benieuwd of je die EUR 170 instapfee ook behoudt, mocht je binnen een jaar opzeggen, iemand?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone