Ik vind dit een lastige... Belnu heeft van te voren aangegeven dat een bepaalde aanbieding geldig was tot 19 december. De klant print de informatie uit en bestelt het product enkele dagen later, niet wetend dat de aanbieding inmiddels is veranderd. De klant komt duurder uit dan verwacht.
De vraag is nu: heeft belnu het recht om een aanbieding tussendoor te wijzigen? Had belnu de klant voor levering van het product niet moeten inlichten over de wijziging van de aanbieding? Of had de klant zich zelf op de hoogte moeten stellen van een eventuele wijziging?
Ik weet niet wat het Nederlands recht hierover zegt, maar ik zal de vraag voorleggen in de nieuwsgroep nl.juridisch. Hier bevinden zich misschien een aantal "wijzen" die hun gedachten over deze zaak met ons zouden willen delen.
Ik vind wel dat Talkline hier in principe niets mee te maken heeft. "Belofte is belofte" ondanks alle omstandigheden. Bovendien zou belnu in dit geval, eventueel in overleg met Talkline, haar klantvriendelijkheid kunnen tonen door de klant tegemoet te komen.
Wordt vervolgd...
NB: zie http://groups.google.com/groups?hl=nl&group=nl.juridisch Hier zal binnenkort de daar door mij opgestarte discussie te vinden zijn.