ringtone oplichting

Gepost op 10/10/07 om 16:02 uur
We kennen natuurlijk allemaal oplichtingpraktijken van ringtone aanbieders zoals Jamba etc..

Deze gaat trouwens wel heel ver!

www.realtonekado.nl

Ze vragen je akkoord te gaan met de voorwaarden die je pas ziet nadat je akkoord hebt gegeven!
Daarbij gaan ze ook nog eens mbv je login en wachtwoord alle msn contacten spammen!

Wie zit hier eigenlijk achter?
Gepost op 10/10/07 om 16:13 uur
sjeroen
ik ook mail gehad van neefje van 18 niet gereageert delete inbox heeft raar luchtje
Gepost op 11/10/07 om 09:18 uur
de, weliswaar summiere, voorwaarden staan op de homepage onderaan:
(voordat je akkoord gaat)

"Voorwaarden: Door het klikken op de verstuurknop en akkoord vinken van onze algemene voorwaarden erkent u op de hoogte te zijn van het versturen van uitnodigingen naar al uw msn contactpersonen. Kijk in het scherm welke u na uw aanmelding kan zien geheel onderaan de pagina voor de complete voorwaarden voor het verkrijgen van de realtone. Om u aan te melden voor en gebruik te kunnen maken van de dienst moet u 16 jaar of ouder zijn."

je moet wel wanhopig op zoek zijn naar een gratis ringtone om hiermee akkoord te gaan
Gepost op 12/10/07 om 01:32 uur
idd nicobart, je moet bijzonder naief en dom zijn om je msn wachtwoord te geven aan wie dan ook, laat staat een shady ringtone site.

Maar ze zijn ook nog eens illegaal bezig want ze vragen je akkoord te gaan met de voorwaarden die je pas te zien krijgt als je akkoord gaat!!

Dit soort uitschot hoort achter tralies. Maar wie zit er eigenlijk achter?
Gepost op 12/10/07 om 12:03 uur
Hugo Boss
Nou krijg ik net een mailtje van www.realtoneskado.nl
Bijna exact dezelfde link, zelfde principe...
Gepost op 12/10/07 om 12:15 uur
http://www.noviomagus.nl/
Quote:
Je moet wel wanhopig op zoek zijn naar een gratis ringtone om hiermee akkoord te gaan

Maar het is dan ook wel een super vette ringtone!!
Gepost op 12/10/07 om 13:03 uur
De website is: realtoneskado.nl
de vraag "Wie zit erachter"?
Het antwoord:

de Haas
Jacob Obrechtlaan 8
2132KV HOOFDDORP
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon DEH004281-LEASE
J de Haas
+31 (0)646558965
ringtonekado@gmail.com

Lekker betrouwbaar, een emailadres via gmail.
Gepost op 12/10/07 om 13:12 uur
Als nu iedereen even wat valse gegevens
invult bij oplichter, dan loopt die site vast.
Dan kan ie geen onschuldige meer besodemieteren.
Gepost op 12/10/07 om 13:14 uur
Ach ja...

Genoeg naieve mensjes die denken dat een paswoord en msn-account best aan derden gegeven kunnen worden. Daar is toch een paswoord voor? Om door te geven aan anderen?

Waarom is dit eigenlijk oplichting? Fraai is het niet, maar oplichting ook niet.
Gepost op 12/10/07 om 17:40 uur
Quote:
...erkent u op de hoogte te zijn van het versturen van uitnodigingen naar al uw msn contactpersonen

Dit is in strijd met spamwetgeving!
Gepost op 12/10/07 om 17:46 uur
Inmiddels bemoeit zelfs de Tweede Kamer zich ermee. Het zal tijd worden !
Wat ik persoonlijk ziekelijk vind aan de ringtonebusiness, is dat mensen die zelfs nooit naar zo'n site zijn geweest het slachtoffer kunnen worden van reversed SMS billing. Laat men dat nu eens eerst afschaffen. Een tweede stap is dit soort sites. Immers, je mag ook wel een beetje verantwoordelijkheidsgevoel van de consument verwachten.
Gepost op 12/10/07 om 20:20 uur
Waarom is het oplichting?
Omdat je akkoord moet zijn met de voorwaarden en DAN PAS de voorwaarden te zien kan krijgen!! Hoe kan je akkoord gaan als je niet weet WAARMEE je akkoord gaat.

Dit is een extreem voorbeeld maar tot op zekere hoogte is vrijwel hele ringtonemaffia ontstaan dankzij 'zelf-regulering' oftewel wildwild west.

Persoonlijk heb ik geen medelijden met de domme stumpers die zich laten oplichten maar ik maak me wel kwaad om de schoften die rijk van worden.
Gepost op 13/10/07 om 09:30 uur
@qwerty1234: Zoals eerder door nicobart aangegeven, de voorwaarden staan gewoon onderaan dezelfde pagina, dat is toch niet bijzonder?
Gepost op 13/10/07 om 10:27 uur
Het bijzondere zit er in dat de volledige voorwaarden, oftewel de echte voorwaarden, pas te zien zijn ná de aanmelding. Dat is illegaal.
Normaal gesproken zijn de voorwaarden te lezen direct vóór de aamelding, niet alleen een uittreksel ervan.
Gepost op 13/10/07 om 10:52 uur
Volgens mij lezen ze mee, ze vragen geen MSN adres meer en de voorwaarden zijn nu wel vooraf te raadplegen. blijft natuurlijk schandalig dat je vast zit aan een abonnement van 9 euro per week. Dat is gewoon 36 euro per maand. Zo wordt een mobiel abonnement wel erg duur.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone