[HTC TyTN II] rode pixel in beeld

Gepost op 12/10/07 om 20:19 uur
Ik heb vandaag de Htc Tytn 2 binnen gekregen maar ik heb een probleem.

Ik heb een rode pixel in beeld en dat irriteerd natuurlijk mateloos!

Ik heb belnu gebeld maar die zeggen dat ik hem maar moet opsturen voor reparatie.....

Het lijkt me te gek voor woorden, maarja tegen een internet bedrijf doe je dan zo weinig he..........

Iemand ervaring met het filmpje wat je 24 uur kan draaien waardoor de pixel misschien weer "wakker "wordt?

En iemand een idee hoe ik het toch voor elkaar krijg dat belnu een koerier stuurt met een nieuw toestel en de oude weer meeneemt oid?
Gepost op 12/10/07 om 20:58 uur
http://www.prijsvragenweb.nl
Hmmz, je hebt dus flink pech, en een DOA (Dead On Arrival) ontvangen van Belnu. Wettelijk gezien zijn ze (helaas) niet verplicht om dit toestel om te ruilen. Alhoewel veel winkels (BelCompany, ThePhoneHouse, TforTelecom) als extra stukje service een DOA meteen omruilen is Belnu dit dus niet verplicht.

Wat je (denk ik) nog wel kan doen, is aanspraak maken op de wet Koop op afstand. Hier staat o.a. het volgende in:
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden). Als je op de dag van ontvangst of de dag waarop je de overeenkomst sluit nog geen bevestiging hebt ontvangen met de juiste informatie dan bedraagt de ontbindingstermijn maar liefst drie maanden!

De verkoper mag je hiervoor geen boete in rekening brengen, hoogstens de kosten voor het terugzenden. Heb je al (gedeeltelijk) betaald? Dan moet de verkoper binnen 30 dagen het geld terugstorten.

Kortom, je contract ontbinden en gauw op zoek naar een andere aanbieder van de TyTn II (of was BelNu de goedkoopste), die wat betere service biedt!

Succes i.i.g. (en sterkte met je dooie pixel )
Gepost op 12/10/07 om 21:08 uur
Marly
@schraagen:
Een dode pixel, hoe vervelend ook, is geen DOA.
Gepost op 12/10/07 om 21:14 uur
http://www.prijsvragenweb.nl
Bij monitors niet nee, bij een PDA lijkt me dit toch wel het geval???
Gepost op 12/10/07 om 23:12 uur
Marly
DOA is, wanneer het toestel meteen bij aankomst geen enkel teken van leven vertoont, dus niet eens ingeschakeld kan worden.

In het boekje bij mijn man's Nokia E50 staat letterlijk:
Quote:
Het scherm kan een klein aantal ontbrekende, heldere of verkeerd gekleurde beeldpunten (dots) bevatten. Dit is kenmerkend voor dit type scherm. Sommige schermen kunnen pixels of dots bevatten die altijd in- of uitgeschakeld blijven. Dit is normaal en geen fout in het ontwerp.

Voor de TS hoop ik, dat HTC dit anders ziet.
Marly wijzigde dit bericht op 12/10/07 om 23:12.
Gepost op 13/10/07 om 17:49 uur
Een DOA is een DEAD ON ARRIVAL

Dat is dus niet het geval bij dit toestel...
Toch zou ik gewoon contact opnemen met HTC om te kijken wat die voor je kunnen doen.
Gepost op 13/10/07 om 18:28 uur
Ben ook bang dat er niks anders opzit

Ik hoor ook verschillende verhalen, de een zet dat er geen dode pixel garantie is bij minder dan 3 dode pixels en de ander zegt dat dit niet zo is bij een pda.

Ik mag toch wel verwachten dat een toestel van zo'n bedrag helemaal goed is........

Ik hoop dat ik anders een beroep kan doen op de koop op afstand, ik weet alleen niet helemaal of dit kan in dit geval en hoe het dan met de verlenging van mijn abonnement gaat
Gepost op 13/10/07 om 18:54 uur
Winkel
http://www.smartphonestunts.nl
HTC verstrekt je een nieuw toestel, zelfs al bij 1 dode pixel. Wij hebben al meerdere klanten gehad waarbij dit het geval was. Bel maandag met 0900-msmobile. Enige is dat je het toestel een weekje moet missen.
Gepost op 13/10/07 om 19:07 uur
Kijk, aan dat soort info heb ik wat!

Dat ga ik maandag zeker proberen!

Thanx alot!

Ill keep you posted
Gepost op 15/10/07 om 19:37 uur
Als het goed is komt er woensdag een koerier mijn toestel ophalen en dan heb ik binnen 10 dagen een nieuw toestel binnen
Gepost op 27/10/07 om 08:29 uur
Heb deze week van kpn een TyTN 2 ontvangen met een rode pixel in beeld.
Verzegeling van de doos was al verbroken, en daarover heen een nieuwe geplakt.
Reactie van KPN; het gebeurd wel eens dat we een toestel terug krijgen omdat het de verkeerde kleur is en die wordt dan gewoon opnieuw verzegeld en verstuurd.
Ik denk dat KPN gewoon een defect toestel bij een aargeloze klant door zijn strot probeert te duwen.
Ik krijg wel een nieuwe telefoon, maar vrees dat KPN mijn ouwe gewoon weer probeert uit te geven.
Waar zat bij jou die pixel?(bij mij middenin en op 1/3 van onder)
Mischien een vaker voorkomend defect.
Gepost op 27/10/07 om 18:37 uur
Hij zat bij mij op dezelfde plek zo ongeveer maar dat zal toeval zijn!

Gisteren zou het nieuwe toestel weer verstuurd zijn naar mij dus ik verwacht hem dinsdag hier!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone