Internet in Oostenrijk

Gepost op 29/10/07 om 10:16 uur
Binnenkort ga ik gedurende enkele maanden in Oostenrijk werken. Hier wil ik graag internet hebben om af en toe telecomvergelijker.nl te checken ;)

Ik heb al uitgezocht dat mijn verblijfplaats niet over een normale internetlijn beschikt en dat er ook geen FON punt in de buurt is. Er is echter wel dekking van UMTS en GPRS. Veel Oostenrijkse UMTS diensten zijn voor minimaal 24 maanden, en dat is veel te veel (4 maanden is genoeg). Hebben jullie misschien suggesties?

Voorlopig denk ik aan A1 breitband free (umts internet op basis van prepaid systeem; 1gb voor 20 euro. Nadeel: verplicht startpakket van 130 euro) of simpelweg mobiel internet (Fairclick Free) van t-mobile austria (0,10 euro per mb). Aan 300 mb per maand heb ik ongeveer genoeg, maar als ik dit via nederlands abonnement per roaming laat doen zal het te duur zijn denk ik!

Het had wel fijn geweest als er een soort PIT voor buitenland was
Gepost op 29/10/07 om 16:53 uur
Moderator
Volgens mij wordt er op Pocketinfo een 2e hands simmetje aangeboden.
Gepost op 29/10/07 om 16:58 uur
thanks voor de tip
Gepost op 11/07/10 om 07:56 uur
Wie een kant en klare oplossing wil voor Internet in Oostenrijk, kan gaan naar www.internet-op-reis.nl alwaar je een geactiveerde USB stick kan huren, waarmee je binnen 1 minuut op het Internet zit.
Zo ook voor veel andere landen zoals Spanje, Portugal, VK, Belgiƫ, Frankrijk, Duitsland en Nederland
Gepost op 11/07/10 om 10:02 uur
sjeroen
op tweakers tip over vodafone sim Ierland

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1275713
Gepost op 20/03/11 om 00:35 uur
twee weken geleden een week in oostenrijk geweest. Aldaar bij de Hofer (Duitse Aldi) een prepaid simkaart gekocht van yesss.at en daarmee kon ik voor totaal 10 euro voor 1 GB internetten met mijn eigen UMTS modem. Vind ik erg betaalbaar

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone