[GSM Winkels] Hoe werkt een claim bij Nokia

Gepost op 30/10/07 om 21:20 uur
Mijn toestel is na de derde keer voor de 4e keer aangeboden bij een winkel waardoor een claim bij Nokia is neergelegd.

Het toestel een Nokia N80 kreeg ik eind januari geleverd en heb er vanaf het begin al problemen mee. Het toestel zou omgewisseld worden, maar was in in de zilvere niet meer leverbaar.

Nu is er dus een claim bij Nokia neergelegd door de winkel, maar weet iemand hoe dat werkt?

Hoe lang duurt een claim?
Gepost op 31/10/07 om 12:47 uur
In principe hoeven ze niet te wachten met het oplossen van het probleem op het antwoord van Nokia op de claim die hun bij nokia hebben neergelegd.

U heeft hier namelijk niets mee te maken.... u heeft het toestel niet bij Nokia gekocht maar bij de verkopende partij zij zijn verantwoordelijk, zij hebben u een ondeugdelijke gsm geleverd.

Lees je rechten maar eens na op: www.staiksterk.nl
Gepost op 31/10/07 om 12:56 uur
http://www.noviomagus.nl/
"Claim bij Nokia" komt op mij een beetje afpoeierig over.

Wat zij allemaal met Nokia regelen is jouw zorg niet.
Gepost op 31/10/07 om 15:28 uur
De winkel waarvan ik de naam nu niet noem vanwege de laatste kans te geven is zeer beslist geen onbekende in Nederland.

De winkel verkoopt Nokia toestellen die direct van Nokia afkomstig zijn, als ik het goed begrijp betalen ze Nokia pas als het toestel verkocht is. Dat zou de reden van de procedure zijn dat er bij Nokia eerst een claim gelegd moet worden.

Jullie hebben gelijk als het om de overeenkomst gaat, maar men doet hun best om het probleem zo snel als mogelijk te verhelpen. Ze zijn zelf ook niet blij met de situatie en willen er graag van af.

Gezien de problemen met het toestel zoek ik liever een ander toestel uit onder de zelfde voorwaarden. Dit houd in dat mijn toestel i.c.m. abonnement is afgesloten, maar ik het wel redelijk zou vinden dat ik voor de los toestel prijs een andere mag uitzoeken.

Zijn er meer bedrijven bekend die verkopen direct bij Nokia vandaan zoals hierboven beschreven?

Gepost op 31/10/07 om 15:38 uur
Niemand verkoopt rechtstreeks vanuit Nokia.
Wat je besteld moet je gewoon afrekenen en niet pas als het verkocht is.
Zij blijven de leverancier...als je het consumentenrecht er op nakijkt dan staat er zelfs dat als de klacht zich in de 1e 6 maanden na aankoop voorkomt dan zat het probleem er al in toen je 'm kocht.
De keus van laten repareren of een nieuwe ligt dan ook bij de klant en niet bij de verkopende partij. De verkopende partij mag wel het toestel onderzoeken op val/waterschade.

Gepost op 05/02/08 om 20:15 uur
In mijn geval is het Telecomadvies dat haar garantie via Belcompany laat lopen.

Bij het hoofdkantoor van dit/deze bedrijven wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. De één vertrekt, de ander is ontslagen, de volgende durft niet aan de telefoon te komen en de ander is het dossier kwijt.

Bij Belcompany Beverwijk werd het directe levering door Nokia beweerd.

Je wordt gebeld wanneer een telefoon van reparatie terug is gekomen, maar dat lukt daar zeer slecht. Ondanks een 06 nummer, een normaal nummer en een e-mail adres weet men mij niet dan wel nouwelijks te bereiken.

Het 06 nummer werkt van 12 tot 24 uur, het normale nummer van 12 tot 20 uur (inclusief antwoordapparaat) en een e-mail adres 24 uur per dag.

Inmiddels heb ik direct contact met Nokia gezocht waar men een ander gereviseerd toestel aan de man probeert te brengen die niet overeen komt met het werkelijke toestel dat inmiddels ook als slecht gereviseerd is. Ik kon met een servicecode zo natrekken hoelang er gebruik van gemaakt is.

Dit geintje duurt nu al ruim een jaar, terwijl op dag 1 van de levering al problemen zijn geconstateerd en is terug gebracht.

Inmiddels is er voor de 2de keer een escalatiemail aangemaakt, want terugbetalen of een ander toestel met eventuele bijbetaling wil Nokia niet.

Het toestel is 5 maal bij Belcompany Beverwijk aangeboden waar nu 2 maal een escalatiemail van Nokiacare naar afdeling verkoop is verzonden.

Van klantvriendelijkheid kan ik van alle genoemde bedrijven dus niet spreken.
Casper wijzigde dit bericht op 05/02/08 om 20:15.
Gepost op 05/02/08 om 20:45 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Ik heb zelf een defecte Nokia 6680 (Telecomadvies) gehad. Deze is door mij ingeleverd bij BC Zoetermeer. De eerste keer na een telefoontje dat deze gerepareerd was, samen met de medewerker geconstateerd dat het defect niet verholpen was. De tweede keer ben ik niet eens gebeld, de derde keer samen een aanvraag swap ingevuld. Na een kleine twee weken had ik een vervangend toestel.

Mijn defecte toestel was iets langer dan een jaar oud, geruild voor een als nieuw ogend maar waarschikjnlijk refurbished toestel. Ik ben in elk geval tevreden

Jouw probleem ligt dus waarschijnlijk bij dat filiaal van BC, niet bij Nokia. Neem het toestel en de reparatiebonnen (minimaal 3) eens mee naar een andere BC en vraag daar de swap aan.
Gepost op 05/02/08 om 20:59 uur
Het loopt nu via Nokia, maar dat zijn ook niet de makkelijkste.

3 maal aangeboden bij Belocompany waar ze vooral verstand van verkopen hebben.

3 maal naar een reparatiecentrum opgestuurd.

Nu 1 maal naar Nokia zelf geweest, maar gaat voor de 2e maal.

Echter nu eerst diverse telefoongesprekken, en inmiddels via mail.

Even wachten of ze zich zelf eens serieus gaan nemen, dan kan dat bij mij namelijk ook.
Gepost op 05/02/08 om 21:44 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
Tja over het naar Nokia sturen: de moeilijke gevallen worden meestal naar Hongarije gestuurd, met als gevolg dat de reparatietijd ongeveer 5 weken wordt.
Dan is het inderdaad zo dat je dit niet hoeft te pikken, je kunt gewoon een werkend toestel verlangen.
Je hebt de verkoper nu al 3 keer in de gelegenheid gesteld het gebrek te verhelpen, dat is m.i. meer dan redelijk, nu kun je echt een nieuw (gelijkwaardig) toestel verlangen.
Gepost op 06/02/08 om 17:33 uur
Ik heb een tegenvoorstel gedaan, maar dat gaat naar afdeling verkoop die nooit telefonisch bereikbaar bij Nokia is.

Ik vind dat de aanschafkosten en een vergelijkbare prijs van een ander toestel bij leggen van mij een redelijk voorstel, maar het is weer opnieuw de molen in gegaan.
Casper wijzigde dit bericht op 06/02/08 om 17:33.
Gepost op 06/02/08 om 18:15 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
@Casper: tegenover Nokia heb je nauwelijks rechten, maar je staat enorm sterk tegenover de verkoper!
De verkoper moet jou namelijk een deugdelijk product leveren. Wat hij met Nokia regelt, is zijn zaak, maar hij moet jou (nadat je hem in de gelegenheid gesteld hebt het gebrek te verhelpen, wat je reeds 3x gedaan hebt) gewoon een nieuw toestel geven.
Gepost op 07/02/08 om 07:22 uur
Wat zijn eigenlijk de klachten?

Om op je rechten terug te komen: Dat je het toestel via BC beverwaard kunt aanbieden is een service. Je kunt die vestiging niet zonder meer als verkopende partij zien. Dit was namelijk de internetversie van BC. Het beste is om met BC beverwaard af te spreken dat de lopende procedure afgehandeld wordt. Wanneer het toestel nu retour is en het werkt nog steeds niet goed, dat je dan alles inlevert en de koop ontbindt. Kijk ook eens op consuwijzer.nl. Een abo kan natuurlijk niet ontbonden worden, maar een gelijkwaardig of beter toestel is dan een goede ruil.
Gepost op 07/02/08 om 14:23 uur
Je kan beter vragen wat de klachten niet zijn.

Het abonnement is sinds dinsdag 5 februari verlopen, dus dat is verder geen probleem.

Ontbinding van de koop is de waarde van het toestel bij losse aankoop, want toen waren de problemen al. Ik ben namelijk wel de verplichting nagekomen van het abonnement. (i.c.m. abonnement)
Gepost op 18/02/08 om 19:43 uur
Er begint nu schot in de zaak te komen, want ik ben vanmiddag gebeld.

Helaas had ik het druk, maar morgen ga ik er even achter aan.

Wordt vervolgd.
Gepost op 04/03/08 om 19:23 uur
Het heeft even geduurd, maar heb een tegenvoorstel gedaan omdat geen van de 4 toestellen die werder aangeboden overeen kwam met de N80.

Ik wacht eerst even de handelingen af, maar die lopen nu NIET via Telecomadvies.nl/Belcompany, maar via een door Nokia aangewezen servicepunt in mijn buurt. Blijkbaar was Nokia de eerder genoemde za(a)k(en) ook zat, want wat mij verteld was (zie mijn tweede tekst) klopt niet.

Wordt vervolgd.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone