[2call.nl] 2call beeindigt vroegtijdig actie.. wat te doen?

Gepost op 31/10/07 om 20:12 uur
Afgelopen week een actie gezien bij2call. Nokia N95 met 2jr Relax 150 waarvan 1e jaar 50% korting en 2e jaar gewoon 19,50. Zonder PIT! dus puur belminuten. Toestel was dan 39 euro bijbetalen. Is nu ineens 117 terwijl het gisteren 39 was. Gemaild met klantenservice en gaf aan dat de actie tot 2 november was. Er stond nergens op=op of iets in die trend. Alleen dat actie tot 2 november duurt.
Nu kreeg ik het volgende mailtje terug:

Goedemiddag,

De geldigheidsdatum is ivm de netwerk aktie.
Er was een extra korting die T-Mobile gaf op nieuwe contracten, echter is
deze per vandaag beeindigd.

Mogen ze dat zomaar doen? Of heb ik nog recht denken jullie op dat toestel met de oude prijs want actie was in principe tot vrijdag..
Gepost op 31/10/07 om 20:23 uur
Heb je een ingestuurd contract met daarop de gegevens, of niet?
Als het op je contract staat, kunnen ze er niet onderuit.

Als je nog niets hebt aangevraagd, kun je je enkel beroepen op hun coulance en is het waarschijnlijk dikke pech. Dr is namelijk nog geen overeenkomst met jouw aangegaan.

Ik zou dus even een vriendelijk mailtje sturen, met het verzoek je alsnog aan te sluiten tegen voorwaarden zoals die in je mail aan jou verstuurd zijn.
Gepost op 31/10/07 om 20:27 uur
Helaas nog geen contract. Heb ze teruggemaild dat 2call altijd als een goede winkel bekend staat en dat ik hoop dat we er uit komen. maarja anderzijds gaf ik ook dat ze wel verplicht zijn zich aan de voorwaarden te houden net als andersom. Ik vind dat zij niet zomaar kunnen zeggen ik stop eerder dan 2 nov. Ik bedoel, ik kan ook bij een provider niet maken om te zeggen ik betaal 2 weken later. Ja kan wel maar met de verdere gevolgen voor mij.
Ben benieuwd hoe ze morgen reageren.
Gepost op 31/10/07 om 20:51 uur
Lightning
onderaan op elke pagina staat: wijzigingen en typefouten voorbehouden, dus je maakt weinig kans
Gepost op 31/10/07 om 21:02 uur
Moderator
Shops zijn afhankelijk van de providers voor wat kortingen en acties betreft. De prijzen kunnen bij wijze van spreken ieder uur weer anders zijn. Daar kan je een winkel niet echt de schuld van geven lijkt mij. Vaak zie je dat shops ingestuurde contracten die geprint en verstuurd zijn op het randje van zo'n actie nog zoveel mogelijk voor het oude tarief proberen door te voeren. Als de provider dit niet toe staat is dat verlies voor de shop. Als er dus nog helemaal geen contract is lijkt het mij redelijk dat de shop geen dief van eigen portomonnee gaat spelen. De marges zijn niet hoog in telecomland (en op internet vaak nog lager). Je hebt gewoon te laat besloten op de actie in te gaan.

NB. met wat geluk komt die actie nog weer terug in november. Houd het gewoon in de gaten.
Gepost op 31/10/07 om 21:17 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Verplaatst naar het forum van 2call.nl
Gepost op 31/10/07 om 21:37 uur
Ik denk dat je pech hebt.
Ik heb slechte ervaringen met 2Call, ik had een keer een order geplaatst die ze later ook weer terugdraaid hadden.
Het "excuus" was dat het een foutje betrof.
Niet echt klantvriendelijk, ze deden ook geen ander aanbod of enige compensatie.
Gepost op 02/11/07 om 10:22 uur
Ik heb dus na het mailtje dat ik heb ontvangen van hen een mailtje teruggestuurd dezelfde dag (woensdag). Tot op heden geen enkele reactie van ze ontvangen. Niet echt netjes.
Gepost op 02/11/07 om 12:08 uur
http://superlutser.googlepages.com
een 'aanbieding' geeft aan dat zij een voorstel doen, en als jij akkoord gaat maar zij de ontvangst/acceptatie daarvan niet bevestigen, heb je geen poot om op te staan - lijkt mij.

had je besteld, bevestiging van papieren gehad, dan hadden ze moeilijk(er) er onderuit gekund. maar ja, zelfs al heb je gelijk dan is het duur/onmogelijk/jarentraject om via juridische weg je gelijk te halen. en als een netwerk iets *zou* beeindigen dan kan je logischerwijs niet verwachten dat een intermediair als deze zelf voor de korting opdraait.

gevalletje jammer maar helaas - en gezien matige reageeractie misschien beter dat bestelling niet doorgaat?
Gepost op 02/11/07 om 15:37 uur
Kreeg net deze reactie terug van 2call.nl;

Goedemiddag,

De prijs van de telefoon wordt bepaald door de korting die T-Mobile geeft.

Indien T-Mobile besluit minder korting te geven, worden de prijzen verhoogt.

De geldigheidsduur die op de site staat, geldt voor de netwerkaktie; niet op de toestelprijzen.

Indien u een order aanmaakt op de site, kan ik u op de orderprijs een eenmalige korting van 50 euro geven.

Toch nog een nette reactie/oplossing ook al blijft de toestelprijs dan nog duurder als dat ie eerst was.
Gepost op 02/11/07 om 17:47 uur
Toch nog redelijk netjes opgelost

Beetje tv'er weet dat ie bij welke aanbiedingen ie snel moet toehappen omdat ze ook zo weer voorbij zijn.
Gepost op 11/02/09 om 23:22 uur
Me vriendin had een bestelling op 29-01-2008 geplaatst voor een 2 jarig abbo t-mobile relax 300 + wwplus + 100 sms en daarbij kreeg ze een nokia N96+ PS3 voor 1 euro en had voor directe levering betaald.
PS.aanbieding was geldig tot 30 januari 12.00

De volgende dag kreeg ze een bevestigingsmail dat alles in orde was en haar aanvraag was verwerkt. tijdstip: 30 januari 11.20

Na een paar dagen had ze niets zien veranderen aan haar bestelstatus en plotseling veranderde haar status in : aanbieding nu 275 euro.. Dus we hebben nog even gewacht, want we dachten dat het een foutje was in het systeem. Toen had me vriendin gebeld (6 februari)naar 2call en de medewerker zei dat ze terug zou werden gebeld, want hij zou het nog moeten overleggen met de supervisor.

Me vriendin hele weekend gewacht en belde gisteren(10 februari) 2call weer op en kreeg de mededeling dat ze vandaag zou worden teruggebeld, omdat de supervisor niet aanwezig was.

Weer moesten een belletje van onze kant komen en ons werd toen verteld dat ze niets aan de prijs konden doen en dat we gewoon pech hebben, want onze aanvraag hadden ze te laat verwerkt. Ook wees de medewerker van 2call erop dat het zijn eigen voorwaarden bepaald ( ook op de website publiceert) en daarom niet verantwoordelijk is voor de levering van het producten voor de prijs die op het contract/order staat. Ook hebben we advies ingewonnen bij OPTA en rechtswinkel en beide zeiden ze dat we recht hebben op de levering van de producten voor de prijs dat op het contract/order staat mits het redelijk is, want er was al sprake van een bevestiging van order+contract binnen de tijdslimiet en geen sprake van een typ/druk fout.

Dus ons werd aangeraden om eerst een aangetekende brief naar 2call te sturen en als daar geen reactie en/of overeenstemming tot stand komt dan word het een rechtelijke procedure starten, want 2call is niet aangesloten bij de geschillencommissie( gelukkig hebben we goede rechtsbijstand)
wordt vervolgd...

dus mijn advies: laat je niet zomaar afwimpelen met de mededeling dat je helemaal geen aanspraak heb op je rechten, omdat 2call zelf de voorwaarden( op de site) bepaald en daarmee de rechten van de consument probeert te ontwijken.
Gepost op 11/03/09 om 19:55 uur
blabla
@ tupacaveli: Ik snap niet dat je op zo'n moment uberhaupt nog iets wilt kopen bij de shop. Waarom cancel je de order niet gewoon?

Een gratis Nokia N96 met PS3 klinkt trouwens wel iets te mooi als muziek in de oren. Dat klinkt haast als een fout.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone