[Simpel] SIMPEL (op KPN netwerk)

Gepost op 03/04/08 om 15:06 uur
hoe lang zijn die gesprekken dan waar je meer dan 2,50 voor betaald?

Ik heb een paar keer 2,5 uur gebeld.
De eerste 2 uur kostten 2,50 en het laaste half uur ook...

terwijl de verbinding die 2,5 uur niet verbroken is geweest
Gepost op 03/04/08 om 15:10 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
Bij mij precies hetzelfde Roel Maar laten we dat onderwerp even in dit topic houden.
Gepost op 14/05/08 om 06:42 uur
ik ben een beetje teleurgesteld in reactie tijd. heb direct per Ideal betaald 30/4/08, na 7 dagen heb ik nog niks gehoord. Gebeld met klantenservice dat tergend lang deed om op te nemen. Verteld mij dat het geld echt eerst 7 dagen op hun rekening moest staan voordat enige actie werd ondernomen... Kreeg wel een brief dat binnen 2 weken alles afgehandeld zou worden... maar, je raadt t al

we leven nu AD 15/5/08, van simkaart geen spoor. ik denk dat ik het maar terug ga draaien. heb er nl. geen vertrouwen meer in.
Gepost op 21/05/08 om 04:55 uur
het is 21 mei, en van sim kaart nog steeds geen spoor... ik denk maar zo, het kost nix maar je krijgt ook nix... ben erg benieuwd hoe men e.e.a. factureert en of alles goed zal lopen met die max.10 in rekening brengen. ik bel nl. errug veeel ..(gniffel ;) )
Gepost op 21/05/08 om 12:33 uur
Sinds een paar weken bel ik met SIMPEL 100 belminuten voor 2,50 euro op het KPN netwerk.

probleem 1;
Wat me opvalt is dat in het 'lopende kosten' overzicht standaard 1 volle minuut bovenop de netto gesprekstijd wordt geteld.
Als een gemiddeld gesprek zeg 2 minuten duurt dan is de bundel dus geen eigenlijk geen 100 minuten maar slechts 66 minuten!!

Op de website geeft SIMPEL aan dat de gesprekken worden afgerond op hele minuten. Er staat niet bij of dat omlaag of naar boven is.

Probleem 2;
Hoe is het exacte tijdvak van de maandelijkse belbundel? Zal wel niet gelijk lopen met de kalendermaanden schat ik.
Gaat het tijdvak in op het moment dat de simkaart in gebruik is genomen? Of al op het moment dat ik de simkaart heb besteld? Of anders?

Wie belt er al langer met SIMPEL en weet hoe het zit?
Gepost op 21/05/08 om 13:16 uur
bij mij duurde het 22 dagen voordat ik kon bellen met SIMPEL (gerekend vanaf het moment van bestellen).
Gepost op 21/05/08 om 17:13 uur
Aangetrokken door de optisch lage tarieven, ben ik eens gaan kijken wat voor product dat Simpel nou is. Het is gestart door een paar slimme, maar ik wil eerder zeggen ‘handige’ ondernemers: ze kloppen je zakken leeg zonder dat je het door hebt! Hieronder een paar redenen om in deze val te trappen want het kan echt je failissement beteken.

- dure sms-bundels, voor 10 cent per minuut
- belminuten van Simpel bundels zijn maar 1 maand geldig, op ‘Ben’ na de enige die dit doet.
- alleen 2-jarige abonnementen
- geen UMTS dekking
- geen data bundel bij Simpel, dat betekent duur mobiel internetten
- en mocht je dan toch willen GPRS’n met Simpel, dan betaal je € 9.95 om dat te activeren!
- eerste 2 maanden niet mogelijk om naar het buitenland te bellen
- eerste 2 maanden niet mogelijk om 0900-entertainment nummers te bellen
- vooruitbetalen van ‘abonnementskosten’ bij Simpel, WTF!?
- beperkte belminuut-bundel line-up dus hoge kans op buiten-de-bundel verkeer á la 25 cent(!)
- alle minuten worden volledig in rekening gebracht, dus 1 minuut en 2 seconden bellen is 2 minuten afrekenen! Hetzelfde nare trucje gebruikt Vodafone Scherp overigens.

Dan nog enkele lokkertjes waar je echt helemaal niets aan hebt:
- 20 minuten gratis bellen naar Simpel-klanten. Ken jij iemand die met Simpel belt???

- Ze lokken je ook met dat je nooit meer dan 10 minuten per gesprek betaalt, maar dat pas ná de gratis minuten. Kortom, je hebt eerst € 2.50 betaalt voor die 10 minuten en daarna mag je dan gratis bellen. Nou, dan moet je wel héél véél bellen wil je dit tegen een normaal tarief doen!!! Bvb als je 60 minuten belt, doe je dit voor 4.2 cent per minuut, dat is wel acceptabel, maar wie belt er nou een uur? Als je wat reëler, 15 minuten belt, doe je dit tegen 16.6 cent, duurder kan het haast niet! Een gemiddeld gesprek in Nederland duurt trouwens zo’n 1.5 minuut. Daar betaal je dus ‘gewoon’ 50 cent voor, het hoogste buiten de bundel tarief in de markt en met de afronding per hele minuut kom je helemaal duur en bedrogen uit…

- Dat belplafond is ook mooi, de eerste 2 maanden mag je maar max. €50 verbellen. Je zou denken dat dit veel minuten zijn maar in de praktijk betekent het dat je naast de 200 ‘gratis minuten, je nog max 200 minuten mag bellen. Dit zijn slechts 400 minuten tegen een extreem hoog tarief  Je zou dit echt niet moeten willen, het kost je in totaal €55,- (14 cent per minuut = duurste in de markt…)

- Na 2 maanden mag je met het belplafond van Simpel dan voor € 100,- per maand verbellen, maar moet ik nog uitleggen dat je dat niet moet willen!?

Concluderend kun je zeggen dat het product ‘Simpel’ enorm veel addertjes onder het gras heeft die het een onhandig en met name erg duur maken. Daarnaast allemaal opties die leuk lijken maar je uiteindelijk niets brengen en vooral veel kosten. Simpel is een product dat echt voor niemand geschikt is. Alleen als je echt structureel teveel wilt betalen natuurlijk! Graag jullie reacties!
Gepost op 21/05/08 om 17:47 uur
@WillemB:

Ik vind niet dat je van een val kan spreken, ik ben zelf geen fan van Simpel. Ik hou er bijvoorbeeld niet van om vooruit te betalen, dit is ook ongebruikelijk, maar bij een jaarlast van 60/70,- is hier ook wel wat weer voor te zeggen.

Het is waar dat die regeling van na 10 minuten onbeperkt bellen zeer onduidelijk is. Ook de andere extra's hebben niet veel om het lijf. Echter vind ik dat hele rijtje met redenen, waarom je van een val zou kunnen spreken, overbodig. Hier is toch niks vreemds aan, dit staat toch allemaal gewoon op hun website? Er zijn meer providers zonder internet, smsbundel en een hoog buiten-de-bundel tarief. Dit is gewoon SIMPEL's keuze.
Gepost op 21/05/08 om 19:35 uur
@tdageraad
Wacht je eerste factuur ff af, dan weet je exact wat jouw periode is. En tot dan beperkt gebruik maken van je bundel....
(las het terug en dacht: dat wordt vast weer een wereld-provider )
Gepost op 29/06/08 om 18:20 uur
Volgens mijn eigen telling (alle minuten afgerond naar boven) 27 min gebeld.
Volgens teller telefoon 20min14sec.
Volgens Simpel website mijn verbruik 32 min29 sec.
11 x gebelt.
Als ik nou 11 minuten(aantal x gebeld)van 32.29 aftrek blijft 21min29 sec.
Snap dus niet hoe het systeem werkt.

Het is dus vrijwel zeker dat bij elk gesprek die éné minuut sowieso opgeteld wordt.

Ik heb 4 x sms verzonden (10 gratis zeggen ze)en die zijn berekend.

Ook geen idee wanneer mijn bundel ingegaan is
Net een mail naar Simpel KS gestuurd, met wat vragen.
Ben benieuwd.
Weet iemand van jullie hoe dat zit met die bundel?
Er moet toch iemand zijn die dit ook al mee gemaakt heeft?

Gepost op 29/06/08 om 18:38 uur
Sorry antwoord van de bundel geldigheid staat op website Simpel.
Is dus naar Ratio en gaat de 1e van de maand in.
Snap ik.
Blijven de verbelde minuten berekening een raadsel en bij mij wordt voor een sms 21 cent (Ex BTW)gerekend. Volgens tarievenlijst webite 0.15 cent (incl. BTW)

Gepost op 29/06/08 om 20:11 uur
@bromsnor Van simpel website: SMS buiten de bundel € 0,25
Gepost op 06/07/08 om 23:27 uur
http://superlutser.googlepages.com
Zit op m'n redelijk versie mijnsimpel te kijken, en zie dat zelfs 0800nummers voor 01:00 (1 minuut) op de factuur komen

-smsje betalen voor elke wijziging via de site (ook belplafond/waarschuwing!)
-1 cent per sms in buitenland stond vorige maand op site; kan het nu niet vinden
-kennelijk vage of onjuiste facturen
-na 10 gratis sms'jes bijna 3x zo duur als de goedkope merken
-geen mailmogelijkheid; alleen 0900 of fax

Jammer dat ook opties niet toegelicht worden of duidelijk in voorwaarden staan; neem dit:

Quote:
Vanaf 1 oktober 2007 ontvangt de Simpel abonnee bij aanmelding op het buitenlands netwerk binnen de EU automatisch een SMS van Simpel met daarin vermeld de kosten voor bellen en gebeld worden inclusief BTW. Op verzoek van de abonnee kunnen deze SMS-jes achterwege blijven.

Daarnaast krijgt de Simpel abonnee de mogelijkheid om in het EU-land via een SMS of een gratis informatienummer aanvullende tariefinformatie (SMS, MMS en datadiensten) op te vragen.

Is dat smsje gratis? Wijzigen ervan in elk geval niet.

Ach, als de cashback van Bestelmaar netjes komt kan het me hoogstens 25 euro kosten voor 2 jaar. Ben benieuwd naar afhandeling van de klachten/vragen hierboven, is dat allemaal netjes en correct verlopen?
Gepost op 08/07/08 om 18:01 uur
Ook leuk detail: stuur je sms uit naar 1233, bericht terug dat je voicemail uitstaat - maar staat ie week later nog aan
Gepost op 29/07/08 om 20:25 uur
...en 2e nummer dat al tijd terug was aangevraagd nu geleverd. alleen: met inlognaam/code uit de envelop kom je mooi niet op de site om te activeren...
Gepost op 30/07/08 om 09:30 uur
Vandaag gebeld; na 2 minuten werd lijn verbroken. Toen nogmaals en na 2x '1' drukken om te blijven wachten netjes en snel geholpen door een mevrouw. Toegang tot site vrijgegeven en activeren lukte. Voicemail zouden ze voor m'n nieuwe en oude nummer aan hun kant uitzetten, aangezien sms niet had geholpen. Niet meest overzichtelijke/duidelijke tarievenstructuur, maar voor weinigbellers die hun verbruik in de gaten houden prima te doen.
Gepost op 08/08/08 om 17:00 uur
Ik zit te twijfelen of ik een abbo van simpel zou nemen maar zoals ik dit allemaal lees is het niet aan te raden?!!
of wel0-)??
wil iemand pleaseeeee antwoorden?!!!
Gepost op 08/08/08 om 18:02 uur
Inmiddels mijn "Simpel" vanaf aanvraag eind Mei tot nu.
Bij Simshop.nl een simpel abbo bestelt. Bestelling liep goed.Tot nu toe nog geen cashback ontvangen, maar we wachten af.
Na 3 weken en 70 euro armer de simkaart in huis. De volgende dag ook de aktivatie code in huis.
Half Juni geactiveerd en je krijgt dan naar ratio minuten.
Dus 15 juni geactiveerd heb je 50 minuten nog te goed, zo ook met SMS.
Eerste controle via website PANIEK- 1 minuut per gesprek wordt opgeteld. Bel je dus 30 sec. staat er 1 min 30 sec. Goed in de gaten houden dus.
SMS werd 21 cent voor gerekend, op de site, maar bij het einde van de maand waren die kosten verdwenen, ofwel niet berekend.
Juli maand werden de minuten afgerond. Dus 30 sec. bellen werd 1 min gerekend enzovoort. Zelf elk gesprek bijgehouden, en het klopte precies aan het einde van deze maand.
Wel 2 keer naar 1233 gebeld om de voicemail uit te zetten wat NIET lukte. 3 SMS verstuurd met UIT, maar lukte ook niet op die manier.
Een email gestuurd en de volgende dag werd de email beantwoordt en de voice mail was uit geschakeld.
Deze twee keer bellen naar voice mail kostte 0.51 cent.
Als ik het nu zo achteraf bekijk leggen ze het op de simpel website niet zo lekker uit, vandaar veel gezeur, ook van ondergetekende door de onzekerheid die ze creeren.
Ik ben nu tevreden ,als het zo blijft lopen, wacht alleen nog op de cashback, maar dat is een ander verhaal.

Gepost op 08/08/08 om 18:15 uur
Ik heb nu een kleine 5 maanden mijn Simpel abo en ben er best tevreden over. Ondanks dat ik in het begin een paar problemen had, zijn deze nu wel opgelost. Ook is de site een stuk duidelijker geworden ten opzichte van 5 maanden geleden; Vraag/Antwoord is uitgebreider geworden en informatie die eerst onduidelijk/onjuist/niet op de site stond, is nu ook goed vermeld. Dus ik denk dat je prima een abonnement kunt nemen, zolang je niet teveel buiten je bundel belt.
Gepost op 08/08/08 om 23:07 uur
Verder is nog het vermelden waard dat men nu niet meet secondes laat zien maar hele minuten, als je 2 sec hebt gebeld staat er op het online overzicht 1 min gebeld. Op dit moment echter niet waarschijnlijk een storing.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone