[Simpel] SIMPEL (op KPN netwerk)

Gepost op 02/10/08 om 22:01 uur
http://superlutser.googlepages.com
Loop laatste week tegen het probleem aan dat ik vanaf m'n andere Simpelnummer gebeld wordt op m'n mobiel (Nokia E65, Orange), maar dat dan de ene keer nummerherkenning/callerid wel wordt ontvangen en weergegeven, en de andere keer niet. Staat uiteraard gewoon op aan en niet aangepast. Ook 1x gehad dat ik zag dat ik van dat nummer gebeld werd, 'm wegdrukte (niet opnemen, niet als gemist gesprek laten gaan). Kijk je in gesprekslijst, dan staat ie er met datum/tijd in, maar... als 'prive nummer'

Nog zo'n "Simpel" issue; ik had bij Debitel al eens eerder last dat smsjes van/naar geporteerde nummers bij mij niet aankwamen, en verzonden smjes ook niet bij ontvangers als die geporteerd waren.
Blijkt nu vanaf 2 (!) nummers van schoonfamilie smsjes naar ons (nieuwe Simpelnrs) niet aan te komen.
Gepost op 13/10/08 om 00:20 uur
Ik heb ook een Simpel abonnement. Als ik met de simkaart van Simpel bel dan kunnen mensen sinds kort mijn nummer niet zien Er staat dan Onbekend nummer.

Ik heb niks aangepast via de website mijnsimpel.nl en zie ook geen instelling waar je dit mee zou kunnen wijzigen. Iemand een oplossing?
Gepost op 19/11/08 om 10:12 uur
@ mrbomb dat heb ik ook... Maar ik wist niet dat je daar iets aan kon doen via die site, ik zal daar eens gaan kijken, tnx .

Edit: K las hier http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-simpel/ niet zoveel positieve ervaringen met simpel :S.
Navadeh3 wijzigde dit bericht op 19/11/08 om 10:12.
Gepost op 19/11/08 om 11:59 uur
Inmiddels is het probleem opgelost. Het bleek een instelling in mijn mobiel te zijn.
Gepost op 21/11/08 om 10:07 uur
Heb nog maar nauwelijks dat nummer niet wordt doorgegeven (staat in beide toestellen op default nummer doorgeven). Wel zag ik gister geen lopende kosten-overzicht van november; vandaag is het t/m 4 november inzichtelijk. Blijft behelpen
Gepost op 09/05/09 om 17:25 uur
Ja hoor, vorig jaar mei/juni gedoe met schoonouders die met abo niet in Italie konden bellen. Ik heb al jaar 2 nummers, bleek ik van de week met beide niet in Belgie te kunnen bellen

Vorig jaar toen ik contact had al gevraagd, zijn mijn nummers wel geactiveerd, jazeker zei men. Wat een prutsers. Wees er dus op voorbereid als je naar het buitenland gaat. Gelukkig had ik nog een Orange-sim met m'n bij iedereen bekende nummer. Die ga ik dus verlengen ipv Simpel
Gepost op 03/09/10 om 22:36 uur
Ik heb sinds april een simpel abonnement en dit jaar ben ik twee keer op vakantie geweest naar het buitenland. Vanuit het buitenland kon ik niet bellen naar of gebeld worden vanuit Nederland. Dit gold ook voor smsjes.
Wel kon ik bellen en sms-en van het buitenland binnen hetzelfde of naar een ander land buiten Nederland. Snap er geen reet van en zit er sterk aan te denken om te stoppen met dit abonnement.

Iemand hier ervaring mee?
Gepost op 04/09/10 om 12:00 uur
Voor je antwoord zie DeOplossing
Gepost op 04/09/10 om 12:34 uur
Moderator
Als ik Edin goed begrijp kan hij vanuit het buitenland naar alle landen bellen en SMS-en behalve naar Nederland. Dan zou de buitenlandblokkade dus al van de simkaart af zijn.

Optie 1 is navraag doen bij de klantenservice.

Optie 2 is als je al in het buitenland bent om even een ander netwerk te kiezen. Het is mij al vaker overkomen (met name in Frankrijk) dat ik prima toegang krijg tot een netwerk, maar er niet mee kan bellen of SMS-en ondanks het feit dat deze provider wel op de roaming netwerken lijst stond. Overschakelen naar een andere provider loste dit dan op.
Gepost op 04/09/10 om 16:20 uur
Ik heb geprobeerd om andere netwerken te kiezen in het buitenland, maar dat gaat ook niet. Dan blijft de klantenservice dus over.
Gepost op 04/09/10 om 17:31 uur
In je overzicht via mijnsimpel.nl kun zien of het geblokeerd is. Standaard is het bellen en gebeld worden in buitenland geblokeerd. Bel klantenservice om het te deblokkeren, je moet wel enkele maanden klant zijn en geen achterstand met betalen hebben. Succes.
simpel website: " De eerste twee maanden na activatie van je simkaart van Simpel (ingang contract) kun je alleen na betaling van een borg van € 200,- euro in het buitenland bellen. Uiterlijk drie maanden na de betaling van je borg, ontvang je dit bedrag automatisch terug op je rekening. Na deze eerste twee maanden wordt bellen in het buitenland vrijgegeven door Simpel. Je dient hiervoor vóór vertrek naar het buitenland contact op te nemen met de klantenservice van Simpel."
Gepost op 04/09/10 om 21:37 uur
@Lufkin, in theorie werkt het zo. Stond bij mij (zie historie van oa dit draadje) ook als beschikbaar, maar bleek toch geblokkeerd in het buitenland. En daar ter plekke achterkomen is geen lolletje.

Eigenlijk kan ik elke Simpel-abo alleen maar aanraden voor vakantie en inderdaad na 2/3 maanden aansluiting de klantenservice te bellen voor een check.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone