HSDPA effectief

Gepost op 26/01/08 om 11:29 uur
In het bezit van een N95 welke simlockvrij is zoek ik een oplossing om zo snel mogelijk te internetten middels dit toestel.
Bij voorkeur dus HSDPA.

Mijn vraag, welke provider staat de hoogste snelheid toe (m.a.w. knijpt het minste af) en dat icm een onbeperkt internet bundel (of FUP).

Ik dacht aan Vodafone met de online blox voor een tientje maar heeft iemand hier ervaring mee? Of is er een beter alternatief..
Gepost op 26/01/08 om 12:28 uur
Die houden de vage richtlijn aan van 5 of 10x van het gemiddelde als datalimiet. Overigens zijn zij wel volgens mij de enigste met goedkope HSDPA ;)
Gepost op 26/01/08 om 13:01 uur
Om de hoeveelheid data maak ik me nog niet zo'n zorgen, daar kom ik met umts nu ook niet overheen.. gaat mij er meer om of ik er in snelheid op vooruit ga t.o.v. UMTS..
Gepost op 26/01/08 om 15:24 uur
Mijn gemeten snelheid (N95 - Vodafone) ligt maximaal op circa 1200 kbps. Theoretisch is het 1800. Ik las dat ze gingen verdubbelen naar 3600.
HSDPA via Vodafone met een Internet Blox werkt dus echt snel.
Gepost op 26/01/08 om 15:25 uur
Moderator
In theorie heeft Vodafone de grootste snelheid. Op alle abonnementen bieden ze de hoogste snelheid aan zonder deze te knijpen op de goedkopere bundels. Kijk maar eens in de mobiel internetvergelijker hier op de site en vergelijk.

Wel is mijn ervaring dat alleen T-Mobile werkelijk de snelheid levert die ze zeggen te bieden. Juist Vodafone zat bij mij in het verleden zwaar onder de snelheden waarmee zij adverteerden. De Vodafone internet Blox kan je ook op een Vodafone prepaidkaart aan laten sluiten. Ik adviseer je om voor een paar euro dus een Vodafone prepaid kaartje te kopen, de internet Blox voor 1 maandje te activeren voor 9,95 en het dan eerst een maand uit te testen.

De overige 2 providers die nog bestaan (KPN en T-Mobile) knijpen de verbindingen bij voorbaat al, maar komen beter bij de geadverteerde snelheid in de buurt dan Vodafone was mijn ervaring. Of dat nu nog zo is weet ik echter niet. Daarnaast hangt het er vanaf hoe ver je in de situaties waarin jij het gebruikt van de mast af zit. Als T-Mobile bijvoorbeeld de UMTS masten direct langs snelwegen en spoorlijnen zet en minder klanten op het net heeft, dan zal T-Mobile veel meer snelheid kunnen bieden. Komen er meer klanten, dan neemt die snelheid af. Als Vodafone op dezelfde trajecten de masten in de steden/dorpjes zet op enige afstand van de weg of spoorlijn, dan zijn zij door de grotere afstand sowieso al trager. Woon je in zo'n dorpje/stad waar de mast staat, dan zou Vodafone daar juist weer sneller kunnen zijn en T-Mobile trager omdat de mast verder weg staat.

Zelf testen of de snelheid tevredenstellend is, is dus wat mij betreft de enige mogelijkheid.

Gepost op 26/01/08 om 18:56 uur
Duidelijke meningen!
Ik heb een vodafone sim liggen dus ik ga het daar eerst proberen met een internet blox, ben benieuwd.. Goed om te horen dat er in ieder geval significant hogere snelheden behaald worden dan bij umts (ook in de praktijk!)

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone