In theorie heeft Vodafone de grootste snelheid. Op alle abonnementen bieden ze de hoogste snelheid aan zonder deze te knijpen op de goedkopere bundels. Kijk maar eens in de mobiel internetvergelijker hier op de site en vergelijk.
Wel is mijn ervaring dat alleen T-Mobile werkelijk de snelheid levert die ze zeggen te bieden. Juist Vodafone zat bij mij in het verleden zwaar onder de snelheden waarmee zij adverteerden. De Vodafone internet Blox kan je ook op een Vodafone prepaidkaart aan laten sluiten. Ik adviseer je om voor een paar euro dus een Vodafone prepaid kaartje te kopen, de internet Blox voor 1 maandje te activeren voor 9,95 en het dan eerst een maand uit te testen.
De overige 2 providers die nog bestaan (KPN en T-Mobile) knijpen de verbindingen bij voorbaat al, maar komen beter bij de geadverteerde snelheid in de buurt dan Vodafone was mijn ervaring. Of dat nu nog zo is weet ik echter niet. Daarnaast hangt het er vanaf hoe ver je in de situaties waarin jij het gebruikt van de mast af zit. Als T-Mobile bijvoorbeeld de UMTS masten direct langs snelwegen en spoorlijnen zet en minder klanten op het net heeft, dan zal T-Mobile veel meer snelheid kunnen bieden. Komen er meer klanten, dan neemt die snelheid af. Als Vodafone op dezelfde trajecten de masten in de steden/dorpjes zet op enige afstand van de weg of spoorlijn, dan zijn zij door de grotere afstand sowieso al trager. Woon je in zo'n dorpje/stad waar de mast staat, dan zou Vodafone daar juist weer sneller kunnen zijn en T-Mobile trager omdat de mast verder weg staat.
Zelf testen of de snelheid tevredenstellend is, is dus wat mij betreft de enige mogelijkheid.