[Ben] Ik ben Ben

Gepost op 18/02/08 om 02:35 uur
Zie www.ben.nl

Ziet er goed uit! Zéker als goedkope databundel van 250MB per maand.

Ook bellen in bepaalde landen is uitzonderlijk goedkoop. Zie zonekaart. O.a. landen als Vietnam, Mexico, Paraguay, Suriname, Senegal, Sri Lanka, Turkmenistan en UAE tegen Europees 58 ct uit / 29 ct in tarief. Heel netjes!

Nadeel: Klantenservice voor 0,50 per minuut. Voordeel van dit nadeel: Ook vanuit het verre buitenland (zone 3) kost deze KS 50 cent.
Napsju wijzigde dit bericht op 18/02/08 om 02:35.
Gepost op 18/02/08 om 06:43 uur
Leuk hoor. En ze kunnen straks ook de reclames met Lesley Nielsen uit het archief halen.
Gepost op 18/02/08 om 08:12 uur
Nielsen was Dutchtone. Zie hier. De oude Ben filmjes, zie hier, komen wel op de site terug (zie F.A.Q) Er waren trouwens al langer BEN geruchten

Databundel valt tegen, max 128 kbit/s download. Terwijl UMTS /HSDPA gesugereert wordt. Ook 250 MB FUP, i.c.m HSDPA niet erg. Het mooie van ben is dan wel weer:

''Ben biedt alleen abonnementen. Het unieke aan deze abonnementen is wel dat er geen contract van langer dan een maand aan vast zit. Wanneer je niet tevreden bent, kun je op ieder moment opzeggen, Je hebt alleen een opzegtermijn van een maand.''
Gepost op 18/02/08 om 08:18 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
Goh wat leuk, het oude merk weer van stal gehaald.
Inclusief de abonmenentsvormen (Ben Soms, Vaak, Regelmatig).

Ben was (en is) ook wel een enorm sterk merk...

Het tarief na de bundel is trouwens wel pittig (lijkt een Btje op Vodafone) met €0,25 per minuut/sms.
ÜberVAU wijzigde dit bericht op 18/02/08 om 08:18.
Gepost op 18/02/08 om 08:34 uur
nog steeds t-mobile neem ik aan.

Die krijgen naast het eigen en orange nu dus ook steeds meer merken.
Gepost op 18/02/08 om 08:40 uur
Ik word helemaal vrolijk, wat een sentiment.
Gepost op 18/02/08 om 08:47 uur
Moderator
Nou ja het Orange-merk gaat toch verdwijnen, ik neem aan dat BEN daarvoor min of meer in de plaats komt.
Gepost op 18/02/08 om 09:11 uur
Misschien zie ik het over het hoofd , maar ik zie nergens hoe lang de belminuten houdbaar zijn . Zou dat dus betekenen dat alles wat je die maand niet verbeld , je kwijt bent ?
Als dat zo is , kan je bijv. beter de relax 150 simonly nemen (nu incl 100 smsjes ) voor 6,75 daarbij zijn je belminuten 2 maanden geldig. Het enige voordeel van Ben zie ik op dit moment in het maandelijks opzegbaar zijn , tarieven zijn verder niet zo concurerend.
Gepost op 18/02/08 om 09:14 uur
Moderator
Nou ja, het is wel een gecombineerde belbundel, bellen en sms'en uit 1 bundel, dat heb je bij Relax niet.
Bovendien is de eindeloos-sms bundel ook interessant als je veel smst en ik vind de opzegtermijn van 1 maand en geen verplichte minimumcontractduur echt grandioos.

Ook makkelijk als je abo afloopt en er is even geen goede aanbieding. 3 maandjes met Ben en dan is er misschien een goede aanbieding waar je aan mee kunt doen zonder al te veel gedoe.
Gepost op 18/02/08 om 09:27 uur
inderdaad voor even tussen 2 aanbiedingen in is het wel leuk door het per maand opzegbare, maar wel 10 euro aansluitkosten en het is niet de allergoedkoopste sim only.
Gepost op 18/02/08 om 09:59 uur
Quote:
Het Ben simkaart abonnement bestaat uit een gecombineerde bel en sms bundel. Met Ben soms kun je bijvoorbeeld 100 minuten bellen of
100 sms-jes versturen of een willekeurige combinatie van minuten of sms-jes gebruiken. Je betaalt voor bellen per seconde met een
minimum van een minuut. Je ontvangt de belminuten en sms-jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand. Belminuten en
sms-jes zijn de hele maand geldig. Voor belminuten en sms-jes buiten de bundel betaal je € 0,25 per minuut. Voor bellen en sms-en in,
naar en vanuit het buitenland en voor het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven. Deze kosten worden apart in
rekening gebracht. De aansluitkosten zijn € 10 per abonnement. De eerste maand ontvang je een afwijkende bundel. De dag in de maand
waarop je abonnement ingaat, bepaalt de grootte en prijs van je eerste bundel. Gaat je abonnement bijvoorbeeld op 15 april in dan krijg je
de eerste maand een halve bundel voor de helft van de prijs. Via “Ik Ben” kun je overstappen naar een andere bundel. De bundel
waarnaar je overstapt, gaat aan het begin van de eerstvolgende kalendermaand in.

http://www.ben.nl/pdf/Ben%20prijslijst.pdf
Gepost op 18/02/08 om 10:04 uur
het lijkt allemaal wel lekker flexibel en handig maar er zit wat mij betreft toch 1 groot nadeel aan en dat is dat t-mobile dat allemaal moet gaan regelen.

Asl er nou 1 maatschappij niet flexibel is en als er iets fout gaat de oplossing altijd vanuit, of over de rug van, de klant geregeld moet worden dan ben ik bang dat het Ben Zooi gaat worden.
Gepost op 18/02/08 om 10:05 uur
Moderator
Ze doen zich voor als een zelfstandige dochteronderneming van T-Mobile...laten we hopen dat dat ook inderdaad zo is.
Gepost op 18/02/08 om 10:07 uur
Weet je het zeker?

Quote:
Domeinnaam ben.nl
Status actief
Houder TMO000003-DEINS
T-Mobile Netherlands B.V.
Waldorpstraat 60
2521CC 'S-GRAVENHAGE
Netherlands

www.sidn.nl

Volgens de algemene voorwaarden is ook de definitie van: Ben: T-Mobile Netherlands BV, Postbus 13016, 2501 EA Den Haag.

Gepost op 18/02/08 om 10:12 uur
Moderator
Quote:

Ben is een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele communicatie. Ben is een zelfstandig onderdeel van T-Mobile Netherlands B.V. en maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile.

Natuurlijk hoort het bij T-Mobile...misschien worden alle Orange-medewerkers wel tot Ben-medewerkers omgeschoold;).
Gepost op 18/02/08 om 10:22 uur
@ Napsju

van de buitenlandtarieven klopt niet veel. bellen vanuit spanje, zweden, slovenie en zwitserland kost volgens hun site 2,25 euro. in ieder geval voor de EU-landen zal dat zeker een drukfout zijn.
Gepost op 18/02/08 om 11:17 uur
De admnistratie bij Ben was vroeger niet al te best.
Opzeggen was een hele opgave a la Het Net.
Gepost op 18/02/08 om 11:42 uur
Quote:
Ben is weer terug

Links en rechts werd er al over gespeculeerd. Ben (je weet wel: die bijzondere telecom-operator, die later T-Mobile werd) zou weer op de been zijn.

Nou het is waar: vanaf vandaag is Ben er weer. Met een ander product, dat wel, maar nog steeds persoonlijk, zeggen ze zelf.

Ben is nu een aanbieder van uitsluitend simkaart-abonnementen. Dat betekent dat het de lage kosten-aanbieder van T-Mobile wordt.

Je koopt voortaan alleen een simkaart. Geen mobiele telefoon. Tegelijk is Ben – met slechts drie abonnementen en een opzegtermijn van een maand – natuurlijk óók 'eenvoudig en ongebonden'. Een Ben-abonnee kan het zelf allemaal regelen, via internet.

Daarmee is het de tegenhanger van Telfort van KPN, dat ook de prijsvechter is.

Ben is inmiddels vijf jaar weggeweest. Toen het gebeurde was daar al veel over te doen.

Johan Kramer, indertijd werkzaam bij het bureau KesselsKramer, dat Ben bedacht en aankleedde, zei vorige week nog dat hij het helemaal niet zag zitten.

Hij vindt dat Ben indertijd de uitdager was van de grote spelers, nu is dat nooit meer waar. Als je het nu toch herlanceert, doet dat volgens hem, denken aan een ‘marketingtruukje’.

Maar, verrassing: KesselsKramer is wel weer het bureau van Ben.

T-Mobile vindt dat er ‘een duidelijke behoefte in de markt naar scherpe tarieven, gemak en eenvoud’ is.

Het aanbod dit keer: [skip]

Ik las dat T-Mobile Ben ook snel moet reanimeren, want anders verliep het merkrecht. En dan had iemand anders er mee aan de haal kunnen gaan.

Nu meldt T-Mobile met droge ogen: ‘Maar Ben is ook terug, omdat het eigenlijk nooit weg is geweest. Nog steeds krijgen veel mensen warme gevoelens bij het horen van de naam. Zo heeft Ben onder alle Nederlanders nog een naamsbekendheid van 61 procent. Dankzij de meest culturele – en leeftijdsdiverse campagnes.

‘Maar bijvoorbeeld ook dankzij de introductie van de bel-etiquette Ben aan/uit in bioscopen en restaurants. De duidelijke behoefte in de markt gecombineerd met zo'n bijzonder merk, verklaart de terugkeer van Ben.’

Vanavond om 19.20 uur is Ben voor het eerst weer te zien. In een 3 minuten durende dubbelcommercial op Nederland 1 en 3. En daarna is het merk aanwezig op de overige TV-zenders, radio, het internet en abri's.

Bron: Molblog
Gepost op 18/02/08 om 12:38 uur
Winkel
http://www.prepaidsim.nl
Scherp is ben iig niet, 500 min bij telfort is slechts 18.95...en bij ben 22.95

Of komt ben met een introductie korting?
Gepost op 18/02/08 om 12:42 uur
'Ben' trouwens benieuwd hoe het self-service menu er uit gaat zien. Hopelijk is er een redelijk actueel overzicht van het gebruikte datavolume en de resterende belminuten zichtbaar. Voorlopig wacht ik nog even op de eerste aanbiedingen...

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone