Het stond vorige week in De Telegraaf, maar ik kan de link niet meer vinden. Veel Nederlanders hebben een registratie bij het Bureau KredietRegistratie, omdat ze ruzie hebben gehad met hun mobiele provider, meestal T-Mobile. In het artikel wordt het voorbeeld aangehouden van iemand die zijn rekening "vergeten" was, maar op het forum worden sprekender voorbeelden aangehaald: T-Mobile maakt een fout in hun voordeel, klant weigert te betalen, klant wordt geregistreerd. Nu is dus het vervelende, dat zo'n klant daar pas jaren later achter komt als hij een huis wil kopen en de bank weigert de hypotheek. In het stukje bieden twee hypotheekverstrekkers zich ook aan, maar natuurlijk tegen een hogere rente. Het zou om honderdduizenden Nederlanders gaan.
Volgens mij is dit niet op TV ter sprake gekomen en daar ben ik best verbaasd over. Zo'n provider gebruikt het BKR als dreigement, ook als ze zelf in fout zijn - ik spreek uit ervaring. De schade die ze aanrichten is zo behoorlijk groot. Persoonlijk vermoed ik, dat ik ook ben geregistreerd bij het BKR, ook omdat T-Mobile een fout in hun voordeel heeft gemaakt die ik nooit heb betaald. Ik koop echter geen huis inNederland, dus ik heb er nog niets van gemerkt en de registratie zal wel eens een keer verlopen. Heeft er verder iemand op die manier problemen gehad ?Hoe kom je eigenlijk van je registratie af ?Blijkbaar moet de schuldeiser dat doen en die is nu juist zo incompetent, dat dat niet gaat lukken.