[Simpel] Simpel factureert onjuist

Gepost op 26/10/09 om 12:20 uur
@spambam: en het was toen zo'n leuk aanbod: de Koninginnedag-CB.

Maar ik houd Simpel ook voor gezien. Teveel ongein meegemaakt met deze instabiele provider hetgeen idd. niet de moeite is
Gepost op 08/11/09 om 12:13 uur
Per 24 september gestopt met het gebruiken van de "Simpel" sim. Toch weer eens een nota van 15 Euro ontvangen voor de maand September, terwijl "mijn" kostenpagina op 80 min met 0.00 stond Verder de sim niet meer gebruikt, ik heb het nu ook helemaal gehad met dit bedrijf, ofwel de firma list en bedrog.
15 euro terug geboekt natuurlijk, en gemailed, geen antwoordt Ik heb ook(nog)steeds ook een creditnota van 14,25 tegoed van hun.(juli 2009)
Heb het gevoel dat de boel failliet aan het gaan is. Zo kan je niet met je klanten omgaan als je wil groeien als bedrijf.
Zijn wij nu echt met zo weinig klagers/benadeelden, dat er geen één consumentenprogramma en of Instantie zich hiermee wil bemoeien? of staat er iemand van de geschillencomissie of Opta bij hun op de illegale loonlijst. Ik kijk vandaag de dag nergens meer van op.
Gepost op 08/11/09 om 12:16 uur
Per 24 september gestopt met het gebruiken van de "Simpel" sim. Toch weer eens een nota van 15 Euro ontvangen voor de maand September, terwijl "mijn" kostenpagina op 80 min met 0.00 stond Verder de sim niet meer gebruikt, ik heb het nu ook helemaal gehad met dit bedrijf, ofwel de firma list en bedrog.
15 euro terug geboekt natuurlijk, en gemailed, geen antwoordt Ik heb ook(nog)steeds een creditnota van 14,25 tegoed van hun.(juli 2009)
Heb het gevoel dat de boel failliet aan het gaan is. Zo kan je niet met je klanten omgaan als je wil groeien als bedrijf.
Zijn wij nu echt met zo weinig klagers/benadeelden, dat er geen één consumentenprogramma en of Instantie zich hiermee wil bemoeien? of staat er iemand van de geschillencomissie of Opta bij hun op de illegale loonlijst. Ik kijk vandaag de dag nergens meer van op.
Gepost op 08/11/09 om 18:56 uur
Laten we 1 ding even heel duidelijk stellen. De misstanden met de facturen komen niet door simpel maar door de gebrekkige dienstverlening van Aspider of Kpn die de gebruiksdata van de klanten niet realtime doorspelen. Ik ben er nog niet precies achter bij welk van de 2 de fout ligt, maar als het bij Kpn ligt is het wel een heel gemene manier van concurenten uitschakelen. Ook Tommy kwam in de problemen door de niet correct aangeleverde data over het gebruik van de klanten. Ik heb hierovver contact gezocht met Simpel en er gaat zeker iets veranderen in de komende tijd. Ik ben het zeker met je eens dat Simpel stappen moet ondernemen maar de problemen die nu spelen worden niet door Simpel veroorzaakt.
Gepost op 08/11/09 om 19:25 uur
@dsterk
Niet met je eens !!!!
De oorzaak ligt weliswaar wellicht bij Aspider/KPN maar de verantwoordelijkheid bij Simpel. Zo simpel is dat
Gepost op 09/11/09 om 00:43 uur
Ik begrijp niet waarom Simpel.nl de rekeningen niet 1 a 2 werkdagen later berekend, want dan heb je wel de juiste gegevens.
Gepost op 09/11/09 om 08:15 uur
http://superlutser.googlepages.com
Precies, heb ik al vaker genoemd. Factuur gaat ergens halverwege in de verwerking, en afschrijving is maand erop. Gewoon kwestie van die tegenhouden tot alles t/m laatste dag van de maand er is.

Overigens is opmerkelijk dat van m'n twee nummers bij raadplegen lopende kosten soms van ene nummer je een dag achterloopt (of van dag zelf!) en andere nummer een week achterloopt. Het lijkt of ze nog steeds een probleem hebben, wat afgewenteld blijft worden naar de klant.

En dat er iets gaat/moet veranderen is wel duidelijk.
Gepost op 10/11/09 om 19:29 uur
Het lijkt er STERK op dat @dsterk voor Simpel werkt, in de afdeling schade beperken.
Het kan toch niet waar zijn hoe het daar gaat in dat bedrijf. Als ik zoveel fouten maak bij mijn werkgever als Aspider of KPN bij simpel, nou dan vlieg ik eruit! Zo simpel is dat meneer dsterk.
Mijn oplossing, blijven klagen bij consumenten organisatie´s tot er eindelijk iemand luistert, en in de tussen tijd, waarschuw je " sociale netwerk" voor dit bedrijf.
Gepost op 10/11/09 om 21:22 uur
Inderdaad, wel een soort 'webcare' die brandjes blust op bv het Tros Radar-forum opzetten, maar niet structureel zorgen dat facturering per maand gewoon loopt zoals je als klant mag verwachten. Blijven verstoppen achter iets wat achter de schermen niet functioneert is wel zo lafjes en makkelijk. En als ik zo op m'n werk resultaten zou blijven produceren vloog ik er ook uit. De bedoeling achter de naamgeving Simpel heb ik na 1,5 jaar abonnement wel door.
spambam wijzigde dit bericht op 10/11/09 om 21:22.
Gepost op 11/11/09 om 10:03 uur
@bramsnor: Je zou er inderdaad uitvliegen als je bij je baas zoveel fouten zou maken behalve.... als die baas dat wil omdat hij eigenlijk vindt dat er teveel concurenten in zijn segment zijn en het natuurlijk ideaal is om die uit de weg te ruimen zonder dat je eigen goede naam aangetast wordt. Klanten redeneren namelijk niet zover, gaat bij het bedrijf dat hun iets aanbiedt iets fout dan is het hun schuld. Dat het ook de schuld van de toeleverancier kan zijn komt bij weinig mensen op dus kan die veilig doorgaan met de opruimactie. Precies hetzelfde speelde bij Tommy telecom, dat betalingsachterstanden kreeg omdat die niet aan de klanten doorberekende wat door fouten van kpn te laat was aangelevert, maar dit dan ook niet aan kpn betaalde. Ik werk niet bij Simpel maar ben wel met ze in contact getreden over dit probleem en hoop ze ook te kunnen helpen dit op te lossen. Maar als de klanten liever Simpel, dat hier feitelijk weinig aan kan doen, afkraken en Kpn of Aspider die de oorzaak voor dit probleem zijn,
de hand boven het hoofd houden zal het aantal mnvo's in de komende maanden wel wat dalen.
Gepost op 11/11/09 om 15:15 uur
@dsterk Ik heb geen zin om dit forum te verlagen tot een welles nietes spelletje.
Ik hoop voor u, dat u Simpel kan helpen het probleem op te lossen, zoals u schreef.(Voor niets?of toch betaald werk 0-)
Voor mijn part ligt het aan de KPN en hun trucs, wat trouwens een grove beschuldiging is richting KPN, maar.........Ik ben klant bij SIMPEL en ik heb er geen F*ck mee te maken hoe zij hun zaakjes geregeld hebben, of verkeerd geregeld hebben!! Ik zit met verkeerde rekeningen, nu weer één van 15 euro, en ik heb nog 14,25 tegoed (Creditnota) dus het is een grote puinhoop daar, en de mensen op hun kantoor maken er een potje van. Daar kan Simpel volgens u allemaal niets aan doen, sjongejonge Nou ik hoop maar dat ze u snel "inhuren" en dat het dan afgelopen is met alle ellende voor anderen, want ik heb er genoeg van en wil absoluut NIETS meer met dit bedrijf te maken hebben.
PS. Aparte manier van solliciteren dat wel.
Gepost op 01/12/09 om 17:13 uur
Ik weet niet of d@sterk inmiddels ingehuurt is maar eindelijk na 5 maanden heen en weer schrijven heb ik mijn 14,25 euro terug gehad, en zijn de rest van de problemen voor nu opgelost. Ik bel inmiddels al meer als 2 maanden niet meer met Simpel, en ga nu de strijd beginnen om mijn contract niet te verlengen. Moet ik een brief sturen om mijn contract per afloopdatum te beëindigen. Nou we zullen zien. De brief zal wel niet aankomen of zo, ja mensen zo negatief ben ik geworden over dit bedrijf, dat ik dit nu al weet, dat dit gaat komen. Weer een berg werk. Dus wil je al dit werk niet hebben die ook de anderen op deze tread hebben? Simpel geen "Simpel" nemen
Gepost op 08/12/09 om 21:34 uur
Hatsikidee, als een konijntje uit de hoge hoed vind ik NU in mijn Simpel 'lopende kosten' overzicht ineens middenin de maand november ruim 20 minuten aan gesprekken erbij, terwijl de teller eind november op 1 uur en 32 minuten stond. Je raadt het al: kassa! Vanaf nu de belminuten maar eens zorgvuldig monitoren op mijn gsm om dit soort 'correcties' achteraf op een factuur terug te moeten vinden.
Gepost op 08/12/09 om 21:57 uur
Quote:
Toch jammer dat als het eerst telefonisch is toegezegd, en nu uit coulance nogmaals, toch niet over wordt gemaakt.
Kreeg een ander mailtje waarin werd gezegd dat het in oktober net niet met de maandfactuur mee kon, maar ook over november weer niet.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: oplossingen@simpel.nl [mailtoplossingen@simpel.nl]
Verzonden: dinsdag 20 oktober 2009 16:27
Onderwerp: RE: Onjuiste maandfactuur

Geachte heer *,

We hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

Helaas is tijdens het telefoongesprek met onze klantenservice per ongeluk verwezen naar een oude notitie. Zoals vermeld op de facturen kan het voorkomen dat een gesprek op de volgende factuur berekend wordt. Omdat we begrijpen dat dit misschien onduidelijk is geweest, zullen we u eenmalig deze kosten (€2.50) crediteren. Deze credit zal op een volgende factuur worden verrekend.

Het gaat om het principe, niet om 2,50. Beloven, niet nakomen, het op coulance gooien, je kunt ze gewoon niet vertrouwen. En dat terwijl je bij het abonnement afsluiten je moet vertrouwen dat ze met je volle 24-maanden bedrag iets van service bieden. Daarom:
Gepost op 03/02/10 om 09:43 uur
Net door ander topic maar weer eens een mailtje gestuurd. Ongelooflijk, uiteraard nooit iets gecorrigeerd, en het ligt altijd aan KPN, DirectPay of de software, maar nooit aan Simpel zelf...

===

Ik vind het echt bizar dat na zoveel maanden jullie niet in staat zijn om een fout te corrigeren van 2,5 euro.
Dat jullie administratie kennelijk als enige virtuele provider al niet per kalendermaand af kan rekenen is net zo onbegrijpelijk.
De naam Simpel slaat op een hoop dingen, maar niet op de manier waarop jullie problemen oplossen.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Simpel [mailtoplossingen@simpel.nl]
Verzonden: donderdag 10 december 2009 11:41
Gepost op 03/02/10 om 09:46 uur
*aargh* ook niet gewoon even 'Simpel' mailforwarding...

Quote:

---- Doorgestuurd bericht ----
Van: <oplossingen@www.simpel.nl>
Onderwerp: automated message from oplossingen@www.simpel.nl

Beste afzender,

Met ingang van 1 januari 2010 is dit e-mail adres niet langer in gebruik.
E-mails naar dit e-mail adres zullen daarom niet beantwoord worden.

Je kunt ons bereiken via onderstaande contactgegevens.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn verzoeken wij je om in je correspondentie altijd je klantnummer en/of mobiele telefoonnummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Simpel klantenservice
Telefoon: 0900 - 2221114 (lokaal tarief)
E-mail: info@simpel.nl

Deze e-mail kan niet beantwoord worden.

Kennelijk is alles 'opgelost'?
Gepost op 26/02/10 om 00:23 uur
Uiteraard creditering niet gezien, en zelfs geen reactie meer op de mail.

Wel viel me op dat de online kosten alweer twee weken achterlopen op MijnSimpel, en op beide nummers tot aan 100 minuten gebeld, dus hou m'n hart weer vast.

Zijn er mensen die toevallig al opgezegd hebben; ik wachtte er nog even mee omdat ik Simpel kennende bang was voor te vroeg afsluiten, of simpelweg brief negeren omdat het nog niet een maand ervoor was.
Gepost op 27/02/10 om 03:11 uur
Ik heb nummerportering aangevraagd, maar was afgewezen i.v.m. een dag te vroeg, nu wordt het een dag later, dat mogen ze niet weigeren. Indien toch weer een weigering zal worden aangenomen, dan laat ik de Opta in actie komen.
Gepost op 15/07/10 om 10:05 uur
Ik heb een factuur ontvangen voor de gesprekken buiten de bundel. Uit de overzichten via www.mijnsimpel.nl zie ik dat ik niet buiten de bundel heb gebeld en toch worden bij enkele gesprekken wel kosten in rekening gebracht. Email gestuurd maar geen reactie. Dan maar bellen. Na 1/2 uur zegt Simpel dat er gesprekken in maand daarvoor niet in rekening zijn gebracht en vandaar deze "correctie". Maar ook in de overzichten van maanden ervoor kan ik niet ontdekken dat ik buiten bundel heb gebeld. Kort samengevat: Simpel zegt dus dat ik wel buiten bundel heb gebeld maar de bewuste gesprekken staan niet in mijn overzicht maar wel bij hun in administratie... Als ik een specificatie wil dan kost mij dit € 2,50. Dit klopt toch niet?
Lufkin wijzigde dit bericht op 15/07/10 om 10:05.
Gepost op 15/07/10 om 12:29 uur
Ik moest ook een x extra betalen en toen ik er navraag over deed kreeg ik te horen dat ze de laatste dagen van de vorige maand soms bij de huidige maand optellen ivm vertraging in de administratie. (Dan staat het bijvoorbeeld op de site bij juni maar in de administratie telt het als juli.) Onzin natuurlijk, maar voor hun weer een reden om geld te vangen. Misschien kan dat er bij jou iets mee te maken hebben?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone