[Simpel] Simpel factureert onjuist

Gepost op 03/04/08 om 08:33 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
Simpel houdt zich niet aan de afspraken en factureert onjuist. Maximaal 2,50 per gesprek is helaas een leugen gebleken. Ik heb een aantal gesprekken gevoerd van een dikke 2,5 uur, en deze gesprekken zijn dubbel berekend! Simpel hakt gewoon het gesprek in tweeën in hun facturatieprogramma, terwijl het om één gesprek gaat, en dat is geen afspraak! Ik heb hier al meedere malen over gebeld met de klantenservice. Eerst werd er gezegd dat er in de 'regels' stond dat een gesprek maximaal 2 uur kon duren. Later zou er iets in de algemene voorwaarden hebben gestaan. Regels heeft Simpel niet (althans, ik kan ze niet vinden), en in de AGVW staat er ook niets over een maximale gespreksduur. Als je afspreekt om niet meer dan 2,50 per gesprek in rekening te brengen, moet je dat ook niet doen! Het staat nota bene op bijna iedere pagina van hun website...
De klantenservice heeft enkele malen de toezegging gedaan mij terug te bellen, maar dat doen ze ook niet.. Gaat lekker zo..

Meer mensen met deze ervaring?
Gepost op 03/04/08 om 09:04 uur
De website is inderdaad duidelijk:
Quote:
# Betaal maximaal 10 minuten per gesprek
# En: geen beperkingen ...

Oftewel gewoon niet betalen, machtiging storneren en het juiste bedrag betalen, dan mogen ze zelf een rechtzaak starten als ze denken te kunnen aantonen dat je te weinig betaald hebt.
Gepost op 03/04/08 om 09:40 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
Maar weer even gebeld.. 'We zijn er nog mee bezig'.. Nou goed, dat hopen we dan maar even.. Ik was in ieder geval zeker niet van plan die extra kosten die ik niet gemaakt hebt te gaan betalen nee..
Gepost op 03/04/08 om 09:43 uur
Ja, heb ik ook! En verkeerd factureren en niet terugbellen. Hoe gilmore. Dat storneren is wel een goed idee...
Gepost op 03/04/08 om 09:52 uur
Als je bij "tarieven" kijkt dan staat er: Na de gratis belminuten betaal je nooit meer dan 10 min. per gesprek.... Misschien dat daarom je gesprek in tweeën wordt gehakt.Ieder volgend gesprek, langer dan 10 minuten, kost dan weer € 2,50.
Gepost op 03/04/08 om 09:53 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
Nee, want ik was al door m'n belminuten heen.. Het waren gesprekken die echt 100% buiten de bundel waren.
Gepost op 03/04/08 om 11:48 uur
sjeroen
ben ik blij dat ik niet in zee ben gegaan met simpel (had al zo'n gevoel zijn de zelfde gasten als chippie/aspider) hou het voor lange gesprekkken maar op vodafone onder ons
Gepost op 03/04/08 om 12:10 uur
Wanneer ik inlog op www.mijnsimpel.nl en ik kijk bij mobiel > lopende kosten, kan ik zien hoe lang, hoe laat, naar wie ik gebeld heb etc.
Er staat boven

Gespreksduur : 03:21:17
Bedrag : € 21,82 (excl. BTW)

Een gespreksduur van 3 uur en 21 minuten lijkt mij gelijk aan 201 minuten, verder heb ik bijna niet gesmst en al helemaal geen gprs gebruikt of vanuit het buitenland gebeld, dus ik heb echt geen idee waar dat bedrag van € 21,82 (excl. BTW) vandaan komt.
Ook heb ik alle gespreksduren los nagerekend, en idd geldt dat wanneer je binnen de bundel belt, het volledige aantal minuten verrekend wordt. Mijn langste gesprek is een kleine 40 minuten en wordt volledig van de 200 minuten afgehaald.
Ik heb vorige week naar Simpel gebeld om te vragen waar die hoge kosten vandaan komen. Ik kreeg toen te horen dat er een bug in het systeem zit, wat ervoor zorgt dat de kosten verkeerd berekend worden. Lekker als straks die rekening komt en die bug er nog steeds in zit
Hebben andere mensen dit ook?
Gepost op 03/04/08 om 12:13 uur
Nou ja zeg, een bug in het systeem. Nou, dan zit er ook een bug in mijn betaling die dan niet komt!
Gepost op 03/04/08 om 14:09 uur
Ik ben nu bijna een jaar bezig om die lui van Aspider van me af te krijgen.

Onterechte vorderingen van een incassoburo, deurwaarders.. Ik word er niet vrolijk van. Alleen omdat hun administratie niet op orde is.
Ik laat ze mooi kosten maken, hoef immers toch niets te vrezen.
Gepost op 03/04/08 om 15:10 uur
er staat me nog wat te wachten lees ik.

Ook bij mij kost een gesprek 2 keer 2,50 euro.
Gepost op 04/04/08 om 11:38 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
Net even uitgebreid gesproken met Simpel. De fout in de lopende kosten zal niet resulteren in een foutieve facturatie. Er wordt momenteel aan gewerkt en e.e.a. gaat hopelijk op korte termijn goed weergegeven worden op de site. Als het goed is komt er binnenkort een duidelijke melding op de pagina van de lopende kosten m.b.t. deze fout. Voorlopig hoeven we ons in ieder geval over de facturatie geen zorgen te maken is mij verzekerd

En nog even voor de volledigheid: Simpel en Chippie hebben niks met elkaar te maken. Enige overeenkomst is dat ze allebei diensten van Aspider betrekken.
Jan Jaap van Donselaar wijzigde dit bericht op 04/04/08 om 11:38.
Gepost op 04/04/08 om 15:37 uur
Quote:
Oftewel gewoon niet betalen, machtiging storneren en het juiste bedrag betalen, dan mogen ze zelf een rechtzaak starten als ze denken te kunnen aantonen dat je te weinig betaald hebt.

Neen, hoor. Die melden jou gewoon aan bij het BKR en jij kan nooit meer een huis kopen. Veel Simpeler dan een rechtszaak en binnen 10 minuten geregeld.

De man die dat ook was overkomen en daardoor een rechtszaak tegen het BKR had begonnen heeft verloren.
Gepost op 15/04/08 om 22:53 uur
Ik heb een 5 euro abb. met 200 belminuten. Als ik naar lopende kosten kijk dan zie ik dat ze na 60 minuten kosten berekend hebben.

Ik zie niets op hun website over fouten. Ik ga ze morgen bellen.
Gepost op 15/04/08 om 22:58 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
Bekend probleem. Als je goed kijkt op mijnsimpel.nl op de pagina 'Lopende kosten' zie je links in vet grijs een stukje tekst staan. Daar staat ook dat de fouten in de lopende kosten gecorrigeerd worden op de factuur. Voorlopig heb ik nog geen factuur gezien, dus ik kan niet zeggen of het ook inderdaad zo is, maar ik geloof dat het wel goed zal komen.
Gepost op 24/04/08 om 12:48 uur
Quote:
Gepost door Jan Jaap van Donselaar (administrator) op 15/04/2008 22:58
Bekend probleem. Als je goed kijkt op mijnsimpel.nl op de pagina 'Lopende kosten' zie je links in vet grijs een stukje tekst staan. Daar staat ook dat de fouten in de lopende kosten gecorrigeerd worden op de factuur. Voorlopig heb ik nog geen factuur gezien, dus ik kan niet zeggen of het ook inderdaad zo is, maar ik geloof dat het wel goed zal komen.

Omdat hun webablicatie/factuur niet werkt, werkt hun slim belpatform verkeerd. Na 63 minuten is mijn telefoon al geblokkeerd voor uitgaand gesprekken terwijl ik een abonnement van 200 minuten had.

Dus beste mensen wacht nog een tijdje met afsluiten van SIMPEL abonnement.
Gepost op 24/04/08 om 23:43 uur
Quote:
Neen, hoor. Die melden jou gewoon aan bij het BKR en jij kan nooit meer een huis kopen.

Da's wel erg kort door de bocht, nooit is erg lang en een BKR melding hoeft helemaal geen probleem te zijn als je 'm kunt verklaren. Ik denk dat je eerder problemen met het sluiten van een nieuw abonnement krijgt, maar ik zou dat zelf geen reden vinden om maar met alles akkoord te gaan. Als er een (veel) te hoog bedrag geïncaseerd wordt is er niks mis met een storno, 't is gewoon een betaalwijze...
Gepost op 25/04/08 om 06:53 uur
Dat was het punt niet. RemcoLeiden denkt, dat zij een rechtszaak moeten starten als jij niet betaalt. Neen hoor, zij melden je gewoon bij het BKR aan en jij mag een rechtszaak starten om het allemaal recht te trekken. Kijk maar. Dan gaat het vooral om de ingezonden commentaren bij dat krantenstuk, want de sukkel in het originele artikel had inderdaad een onterechte schuld, dus dat is een slecht voorbeeld.

Zij hebben 1 minuut werk, jij hebt jaren nodig om het recht te trekken.

En ja... natuurlijk verstrekken banken een hypotheek... tegen een 'iets' hogere rente.
Gepost op 25/04/08 om 13:23 uur
Ik bel zelf nu al zo'n 5 maanden met Simpel en heb nog nooit problemen ondervonden. Hoewel ik begrijp dat het vervelend is dat er 2x 2,50 is berekend bij je gesprek van 2,5 uur blijft het natuurlijk alsnog erg goedkoop. dan kom ik op een 3 cent per minuut. en dat met mobiel bellen.
Gepost op 05/06/08 om 12:28 uur
We zijn nu 2 maanden verder dan de topic-start en ik neem aan dat de nieuwe Simpel-abonnees inmiddels facturen hebben ontvangen. Is het nu idd zo dat lange gesprekken (2,5uur) correct worden berekend op de faktuur nl 1xEur2,50 (en dus geen 2xEur 2,50) ??
Dit was nl. beloofd aan onder meer de TSér.....

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone