[Orange] Netwerk veranderingen

Gepost op 06/05/08 om 13:35 uur
Zojuist de KS gebeld: op de plek die ik aangaf (bij Oldenzaal in de buurt) heeft Orange idd. geen dekking. Dit zou niets te maken hebben met de netwerk verandering. Wellicht dat het na de verandering beter wordt.
Gepost op 08/05/08 om 20:33 uur
Begin van de avond (rond 19.00 uur) had mijn vriendin geen bereik met Orange. Haar telefoon gaf aan dat ze een netwerk moest selecteren. Echter Orange stond er niet bij , en bij T-Mobile kon ze zich nog niet aanmelden.Heb zelf T-Mobile , en had wel gewoon bereik. Gaat om de omgeving IJsselstein ( Utr.).

Inmiddels gewoon weer bereik met Orange.
Gepost op 08/05/08 om 20:45 uur
Op mijn werk in Barendrecht (vlak onder rotterdam) werd een maand of 2 geleden het bereik met Orange ook een paar weken ineens erg slecht, maar daarna was de ontvangst weer op het oude niveau. Wie weet was dat wel een tijdelijke storing, al past het ook wel in het beeld van 'netwerk veranderingen'. Volgens mij is Orange inderdaad al stiekem wat aan het testen en rommelen met de zendmasten.
Gepost op 09/05/08 om 16:26 uur
Op mijn telefoon bleek ik opeens ook geen bereik meer te hebben. (Amstelveen eo).

Totdat ik wat onderzoek ging doen. T-mobile was mijn voorkeursnetwerk geworden. Op de een of andere manier wilde hij alleen met T-mobile verbinding maken. Dat lukte niet, dus hij probeerde het weer opnieuw.

Orange nu als handmatige keuze opgegeven en alles werkt weer.

Waarschijnlijk had dat iets te maken met de OTA berichtjes. Nou moet ik toegeven dat ik heel wat getweaked en gekloot heb met m'n (Windows Mobile) telefoon, dus het vreemde gedrag kan daar heel goed door komen. Maar misschien dat het iemand helpt. Stel je netwerk dus TIJDELIJK!!! handmatig op Orange in.
Gepost op 10/05/08 om 04:53 uur
Ik heb nog zo'n hele oude Orange SIM van de BC aktie €30 uit 2004 die nu prepaid is. Wanneer krijg ik die OTA berichten?
Overigens had ik de SIM een tijdje niet meer gebruikt en had ook een tijdje last dat ik niet kon bellen. SMS werkte wel goed. Maar het werkt nu weer goed hoor. Eerst dacht ik dat het lag aan de inactiviteit maar het lijkt er dus op dat er meer mensen last van hadden. Het was een week of drie geleden.
Gepost op 10/05/08 om 12:16 uur
Bij mij is het probleem nog steeds.. Vaak geeft die aan 'service beperkt'.
Gepost op 12/05/08 om 19:22 uur
Sinds een paar dagen bij bellen naar 1244, bij mij geen aparte melding meer betreffende:
"Het komende halfjaar werken wij aan de verbetering van ons netwerk. Om hiervan te kunnen profiteren vragen wij u uw mobiele telefoon zoveel mogelijk aan te houden".

Zou het OTA-bericht dan door mijn sim opgepikt/verwerkt zijn?
Ik heb geen sms gehad met een aankondiging...
Gepost op 13/05/08 om 07:26 uur
Ik heb nog nooit zo'n melding gehoord bij 1244. Komt dit omdat ik prepaid heb?
Er zit volgens mij echt verschil in abo en prepaid als je t over de veranderingen hebt.
Gepost op 13/05/08 om 12:51 uur
http://www.dwizzy.nl
http://orca.orange.nl/ lijkt het niet meer te doen (krijg 404: "The page cannot be found")
edit: met Google kom ik op de T-mobile variant, die er verdacht gelijk uit ziet:
T-Mobile Coverage Tool
dwizzy wijzigde dit bericht op 13/05/08 om 12:51.
Gepost op 13/05/08 om 12:57 uur
Waarschijnlijk zijn de berichten al verstuurd. Als ik 'netwerk selecteren' gebruik op mijn telefoon, staat er bij orange nog altijd het home icoontje, bij vodafone en kpn een kruisje, en bij tmobile niks. Als ik tmobile selecteer kan ik echter alleen nog noodoproepen bellen. Maar de blokkade is op de sim kaart in ieder geval niet meer aanwezig.
Gepost op 14/05/08 om 09:48 uur
Quote:
Per 15 mei 2008 is Orange een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V. Voortaan ontvangt u uw
factuur uit naam van T-Mobile Netherlands B.V. Wij vragen u vriendelijk hiermee rekening te houden in
uw financiële administratie.

Ze zijn ook alle klanten aan het overhuizen. Dit bovenstaande stond op de factuur.
Gepost op 14/05/08 om 15:20 uur
Quote:
Beste klant,
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om in te loggen bij mijn account.
Er wordt nu aan de pagina's gewerkt zodat je in de toekomst nog beter diensten kunt activeren en gegevens kunt wijzigen.
Wij vragen je begrip en hopen je binnenkort weer te mogen bedienen op mijn account.

Vriendelijke groeten,

Orange NL

Kan mijn factuur nu dus niet inzien. @Floris: Krijg jij een papieren factuur?
Gepost op 14/05/08 om 20:09 uur
http://www.dwizzy.nl
Als Orange niet meer bestaat, met wie sluit ik dan een gsmtopdeal?
Gepost op 14/05/08 om 21:04 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Met Orange, een handelsnaam van T-Mobile
Gepost op 14/05/08 om 23:11 uur
Aan deze kant geen problemen met inloggen op mijn account.
Kan gewoon overal (nog) bijkomen, inclusief mn rekeningen.
Gepost op 15/05/08 om 18:42 uur
Ook bij je meest recente factuur? Ik kan namelijk niet bij mijn factuur waar ik een paar dagen geleden al een sms-je over heb ontvangen...
Gepost op 15/05/08 om 22:34 uur
@BB-one;
Nee, daar zeg je zo wat.
Mijn nieuwe bundel gaat de 19e in; dat is ook mijn factuurdatum.
Zal het eens in de gaten houden.
Gepost op 15/05/08 om 23:11 uur
Ik heb gisterenavond alsnog mijn laatste factuur kunnen inzien. Het smsje had ik toen ook ontvangen. Het onderhoud zal wel met 15 mei te maken hebben gehad, dan wordt orange een handelsnaam van t-mobile en stoppen enkele online diensten / extra's.
Gepost op 19/05/08 om 14:10 uur
Ik heb van t-mobile vernomen dat orange per 1 juli 2008 niet meer bestaat, tenminste niet het merk.
Gepost op 19/05/08 om 14:14 uur
Ook wordt het netwerk van t-mobile dan aangesloten op die van orange. Er verdwijnen dan geen masten van Orange!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone