[Nokia N95] Interne GPS Werkt met TomTom Nokia N95

Gepost op 21/08/08 om 13:08 uur
Seru21, Ik heb exact dezelfde instelling als wat jij heb en toch krijg ik het niet voor mekaar om zonder netwerk verbinding mijn tomtom te gebruiken. Tomtom slaat automatisch uit als ik voor de BiNPDA GPS kies in de TomTom menu. Ik ben dus genoodzaakt om bij het opstarten van GPSD 2x ja te kiezen of doe ik toch iets verkeerd?
Gepost op 22/08/08 om 17:26 uur
Nick,natuurlijk doe je het goed om bij GPSD 2x ja te zeggen zo begin ik ook ermee dan open ik tomtom. Groene scherm dan blauwe scherm, dan kom je bij kies een kaart,dan pas krijgt je tomtom scherm met een blauwe pijl. Dan toets ik 1x cijfertje 5 van de nokia dan kom ik in de menu van tomtom. Dan 3x cijfer 6 daarboven zie ik toon gps status. Daar selecteer ik en dan kom er een venstertje met keuze waaronder binpda gps. Dus als jij hier op druk dan slaat die automatisch uit?.
Ga eens naar je Bluetooth en open het en kijk naar je gekoppelde apparaten staat die daar erbij?. Die BT programma die je heb geinstaleerd die maakt het aan aan deze Binpda GPS. Dit Binpda GPS is een klein bestand dat tussen de ingebouwde GPS van Nokia en de sateliet verbinding moet werken. Dit moet je zeker hebben en hij moet zeker ook doen om tomtom te kunnen draaien. Als je deze BT instaleerd dan ga je ook even naar het icoontje en klik daarop. Als die zeg Device Added betekent dat je het apparaat toegevoegd, maar als je erop klik en je krijgt te zien Device Present betekent dat aanwezig apparaat. Hij kan wel zeggen aanwezig apparaat maar bij de gekoppelde
apparaten bij Bluetooth staat die er niet bij. Dus je moet zeker van zijn dat wat die zeg ook werkelijk zo is. En heb je die Binpda gps eigenlijk wel? zonder dit dan wil tomtom niet draaien. Dus kijk bij gekoppelde apparaten(Bluetooth)of die er bij staat. Ik had ook eerst die probleem, kijk maar in dit forum heb ik al over gehad van mijn probleem met Binpda Gps. Hoe vaak heb ik dat weg gehaald en opnieuw geinstaleerd. Tot dat die zei van Device added en ja hoor ik proberen
en tomtom blijft goed draaien. Heb je de file Tomtom.sisx naar je root van je memory card gezet?. Kijk even rustig na of alles goed is gedaan. En trouwens ik dacht dat het allemaal wel goed doet dat zei je toch devorige keer. Kijk maar ven na of je de file tomtom goed het gekopieerd.
Gepost op 23/08/08 om 00:54 uur
Seru21, alles klopt precies... Bluetooth geeft aan dat BiNPDA GPS gekoppeld is. Positiebepaling heb ik Assisted GPS en Geïntegreerde GPS aangevinkt. BT geeft aan Device Present en 2x klik ik op ja als ik GPSD opstart, ook al is de 2e vraag Toepassing GPSd toestaan netw. te gebruiken en gegevens te verz./ontvangen?. Daar was ik nou zo onzeker van dat Tomtom en-/of GPSd het netwerk opging.

Tomtom doet het perfect op die manier, daarvan mijn gejuich en tevredenheid. Alleen was ik onzeker over het feit of het gegevens verz./ontvangt per Netwerk.
Gepost op 25/08/08 om 20:27 uur
hoe moet ik het op mij n82 er op zeten....!!!!!
wie kan mij helpen?
Gepost op 25/08/08 om 23:24 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
@brayen20: hetzelfde als op de N95, dus lees het topic even door
Gepost op 26/08/08 om 17:04 uur
Nicklatu, het is wel zeker dat Tomtom gebruiktmaakt van het netwerk. Zonder dat dan kan hij niet werken, vandaar dat je 2x ja moet drukken. Als je neen gaat indrukken dan gaat tomtom afsluiten omdat die een verbinding nodig heb. Heb je een toestel dat ook met onbeperkt internet kan? want internet ontvangen op je Nokia is ook data ontvangen. Dus het wordt op je mobiel rekening overgezet, en als je voor onbeperkt internet heb betaald voor 2 jaar dan hoeft je geen zorgen te maken. Tenzij als je geen internet heb en je heb tomtom, ja dan moet je voor die data appart gaan betalen. Maar goed het is net wat je zelf wil. Ik heb wel onbeperkt internet en heb al mijn rekening
gezien het is niet noemenswaardig hoog. Terwijl ik ook vaak internet via mijn mobiel, ja ik betaald ervoor en dus maakt ik gebruik van. Ik denk wel dat dit het antwoordt is voor jouw.
Gepost op 26/08/08 om 18:29 uur
Seru21, tis me nu helemaal duidelijk. Ik heb idd onbeperkt internet op mijn telefoon. In het binnenland maak ik me geen zorgen, ik kan alleen in het buitenland datakosten op mijn rekening krijgen. Bedankt voor je uitleg.
Gepost op 26/08/08 om 23:58 uur
voor die mensen die twijfelen of tomtom wel of niet via het gprs netwerk verbind, gewoon je simkaart eruit halen en dan tomtom opstarten. gewoon ja drukken en verbinding laten maken. doet die het? dan maakt die GEEN verbinding via gprs netwerk. doet die het niet... tja, dan weet je dat tomtom in ieder geval gebruik maakt van een data/telefoon dienst.
Gepost op 27/08/08 om 01:59 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Ik wil iedereen graag verzoeken eerst het topic te lezen, daarna pas vragen stellen. Over data hebben we het op de eerste pagina al gehad:
Quote:
Gepost door appie39 op 28/05/2008 16:20
Ik heb 't gevonden.
In het menu van de GSM onder "Instellingen", "Algemeen" , "Positiebepaling" de methode positiebepaling ALLEEN de optie "geintegreerde GPS" kiezen.
Zo maakt ie geen data-verbinding.

Gepost op 28/08/08 om 22:06 uur
Zet je telefoon op offline en tomtom zal nog werken en maakt geen gebruik van data verkeer !!
Gepost op 29/08/08 om 18:15 uur
ah gelukkig..... Nou bedankt voor jullie reactie... ik ben er mee geholpen.
Gepost op 11/09/08 om 12:12 uur
De link naar de GPS patch werkt niet meer ?
Gepost op 14/09/08 om 18:17 uur
inderdaad!
heeft er iemand een nieuwe link?
of kan iemand mij de patch toesturen ? pmeelen@gmail.com

Darkmoon wijzigde dit bericht op 14/09/08 om 18:17.
Gepost op 25/09/08 om 18:07 uur
Wie kan en wil mij helpen met t installeren van tom tom op mijn n95. Zelf ben ik een kreukel in dit soort dingen. Ik woon in loosdrecht en kan en wil wel stukje rijden. gjrozendaal@wanadoo.nl

Gert-Jan
Gepost op 21/10/08 om 21:49 uur
deze patch werk niet op de nokia 6210 navigator!
is hier een andere patch voor? of iemand die het toch werkent gekregen heeft?
ik krijg het bt niet aan de gang
Gepost op 16/11/08 om 13:28 uur
er staat nu bij mij verbinding wordt gemaakt inmiddels al een half uur bijna wie kan mij helpen ik heb een beetje geimproviseerd want de link werkt ook niet meer maar ik krijg wel de extra bluetooth verbnding te staan maar dus geen gps verbinding
Gepost op 18/01/09 om 11:01 uur
Seru21
ik ben woonachtig in amsterdam en krijg de interne gps na veel proberen en lezen niet aan de praat. wil jij het voor mij doen?
Gepost op 18/01/09 om 11:42 uur
Dennis, gaat het om een N95 / 95 8GB? als dit het geval is wil ik je wel helpen. Trouwens ik heb al zo velen geholpen hiermee,en met succes. Ik woon ook in Amsterdam, hoe gaan we afspreken?
Gepost op 18/01/09 om 11:46 uur
seru21 gaat inderdaad om een n95 8gb. heb je vandaag tijd? kom ik naar jou toe?
Gepost op 18/01/09 om 12:23 uur
Stuur hier maar surga(ed)anginsurga.eu zie ik je daar.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone