Bij welke Voip providers kan je je vaste KPN nummer nog meenemen?

Gepost op 30/05/08 om 11:42 uur
Moderator
Ik ben op zoek naar een nieuwe Voip provider waar ik mijn vaste lijn nummer naartoe kan meenemen. Dit zodat ik wereldwijd kan bellen via mijn lokale Nederlandse vastelijn nummer. De provider die ik had gaf eerst aan dat dit kon, maar komt er helaas nu op terug. Zodoende moet ik voor eind juni een nieuwe provider gevonden hebben, anders vervalt mijn nummer. Wie heeft tips?

Ik dacht dat Pilmo etc. daaraan mee deden, maar die zijn inmiddels door Alice overgenomen. Alle tips zijn welkom.
Gepost op 30/05/08 om 11:50 uur
Gepost op 30/05/08 om 11:52 uur
Bij Budgetphone kan je voor 10 euro/jaar een voipaccount nemen , je krijgt dan een lokaal telefoonnummer of je kan je nummer porteren nummerporteren kost ook 10 euro volgens mij
http://www.budgetphone.nl/page.php?page=porteren

net te laat...
Gepost op 30/05/08 om 12:26 uur
Moderator
Super, vooral budgetphone lijkt wel wat. Heeft iemand ervaring met faxen via Voip?
Gepost op 30/05/08 om 12:28 uur
Misschien ook XeloQ? Een nadeel is wel dat ze geen uitgaande CallerID doen. De taalfouten op de website komen ook niet al te professioneel over. En dit is ook een mooie:

Quote:
Kan ik ook náár andere VoIP aanbieders (SIP) bellen?

(Samenvatting: ja, maar alleen FWD Free World Dialup. En dan kost het nog 0,3 cpm ook).

"Andere aanbieders en gebeld worden vanaf andere aanbieders ondersteunen we op dit moment NIET. Alle gebruikers van 'andere aanbieders' kunnen het beste naar XeloQ komen. De beste kwaliteit, beste support en gewoon lage prijzen. Als u liever kiest voor wegvallende gesprekken, geen support, overbelasting, ineens toch geld gaan vragen, stotterende gesprekken en een dienstverlening waar uw vragen niet beantwoord worden, kies dan alstublieft voor andere partijen.

Zo lust ik er ook nog wel eentje.
Gepost op 30/05/08 om 13:14 uur
hoe snel kan dat porteren?
Heb een vast nr wat per 17-6 is opgezegd, maar het nummer houden lijkt me nu achteraf ook wel een goed plan om straks voip aan te koppelen.
Gepost op 30/05/08 om 13:22 uur
Hugo Boss
10 dagen normaal gesproken toch?
Gepost op 30/05/08 om 14:25 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
bij budgetphone moet de datum 4 weken vooruit liggen.
maar miss met de nieuwe porteringsregels van de opta dat het ook lukt met een nummer dat maximaal een maand is afgesloten
Gepost op 30/05/08 om 14:26 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
ik fax via sip.telefoniedienst.nl van Telfort (bij mij nog Speedlinq)
via betamax clonen en budgetphone werkte het bij mij niet.
Gepost op 30/05/08 om 18:24 uur
Heb toevallig eergisteren aanvraag verstuurd voor Callvoip (www.callvoip.nl). Zij geven duidelijk aan dat faxen mogelijk is bij hen.
Gepost op 30/05/08 om 21:16 uur
mijn kpn nummer wordt op 11 juni uitgeporteerd naar budgetphone ik heb budgetphone dus de opdracht gegeven mijn abonnement bij kpn op te zeggen. proces duurt bij mij ongeveer 4 weken na opdracht, dit ook ivm de opzegtermijn kpn. Sneller porteren kan wel, zelf opzeggen in het geval van nummerbehoud voor vaste telefonie is minder verstandig dan bij mobiele telefonie, portering moet dan namelijk worden uitgevoerd voordat het nummer is opgeheven. (en je zit inderdaad met max 10 dagen tijd voordat de portering is uitgevoerd)
Gepost op 11/02/09 om 10:44 uur
Bij VoIPBel kan het gewoon.

Zelf NIETS opzeggen. Door de nummerportering aan te vragen, wordt het abonnement waar het nummer bij KPN aan hangt opgezegd.

Let op! Bij ISDN met meerdere nummers, gaan de andere nummers verloren wanneer die niet bij de porteringsaanvraag meegenomen worden.

Portering kost eenmalig EUR 29,95 en duurt 1 a 2 weken.

Gepost op 03/03/09 om 16:08 uur
Quote:

Ik ben op zoek naar een nieuwe Voip provider waar ik mijn vaste lijn nummer naartoe kan meenemen. Dit zodat ik wereldwijd kan bellen via mijn lokale Nederlandse vastelijn nummer.

Bij 123Telcom kun je voor Euro 9,95 je nummer verhuizen, dan ben je voor iedereen wereldwijd tegen nederlands tarief bereikbaar :-) door middel van het belkastje. En vanuit elke plek met een goede internetaansluiting kun je dan gratis naar alle vaste nummers in Nederland bellen met het goedkoopste abonnement.

Het belkastje dat je erbij krijgt wordt bij 123Telcom de 123Box genoemd, het is een Linksys SPA2102 waar je twee analoge telefoons op aan kunt sluiten, waarmee je gelijktijdig kunt bellen.
Gepost op 03/03/09 om 16:37 uur
Bij Budgetphone kun je kiezen of je prepaid of abo wil. Bij 123teledom heb je alleen abonnement dus die kosten van porteren zijn altijd incl. koppelverkoop met een abonnement. Dat bieden er wel meer...
Gepost op 05/09/09 om 20:23 uur
Ik heb goede ervaringen met het bedrijf Voiceworks www.voiceworks.nl
bij dit bedrijf krijg je een online account, en vanaf daar kan je een eigenstukje telefoon centrale beheren, waar onder jou nummer komt te staan. middels een kanaal en wachtwoord, welke je in een softphone, of telefoon kan zetten is het mogelijk om over de hele wereld je telefoon nummer te ontvangen!
Gepost op 06/09/09 om 11:17 uur
heb onlangs m'n vaste nummer naar Budgetphone laten porteren en dat is me uitstekend bevallen. Bellen gaat nu via voipbuster en gebeld worden via Budgetphone. Ben je voor een paar tientjes per jaar helemaal klaar met je vaste lijn.
Gepost op 06/09/09 om 13:58 uur
@Kromhout,
Speciaal hier aangemeld om te spammen ?
Zo interessant lijkt dat hele Voiceworks ook niet.
Bovendien is de site niet duidelijk voor het geval ik alleen Voip wil,
dus zonder internet.
Gepost op 06/09/09 om 18:49 uur
http://www.elsinga.net
Ik was ook niet onder de indruk van die provider... begint bij 30 euro per maand inclusief ADSL. Heb al kabelinternet...

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
250 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone