[Nokia 7650] 7650 lock

Gepost op 10/08/03 om 22:21 uur
Tijdens mijn vakantie in Griekenland wilde ik een Griekse prepaid simcard gebruiken voor mijn 7650 (ge-unlocked!). Vreemd genoeg vroeg de 7650 hiervoor een onbekende blokkeringscode. Deze code was niet hetzelfde was als de sim of pukcode. Ik had hier nog nooit van gehoord. Gelukkig had ik nog een toestel bij mij en deze accepteerde de sim wel gewoon, zonder naar de blokkeringscode te vragen.

Nu is mijn vraag of jullie hier vaker van hebben gehoord en of jullie weten wat deze blokkeringscode betekent. Kan het zijn dat 7650 niet alle simcards accepteerd?
Gepost op 10/08/03 om 23:01 uur
bedoel je nou dat het toestel ge-locked is? Of wat? Ik begrijp het niet helemaal. Je kan dus niet alle simkaarten gebruiken bedoel je? Ofniet? Heb je het toestel toevallig gekocht tegen een aantrekkelijke prijs of misschien wel gratis met een (toenmalig) Ben abonnement? In dat geval klopt het dat het toestel is gelocked want Ben of T mobile heeft dit toestel verkocht met lock tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Dit volgens het prepaid principe.
Gepost op 10/08/03 om 23:46 uur
Geblokkeerd
De blokkeringscode is een 5-cijfer code. Dit is een toestelbeveiliging.
Gepost op 11/08/03 om 03:32 uur
Geen simlock. Is inderdaad gewoon toestelbeveiliging als ik dit zo lees. Dat je dat niet weet...
Gepost op 11/08/03 om 12:56 uur
Deze code is standaard 12345. Dus als die code je onbekend was, heb je hem waarschijnlijk niet zelf gewijzigd en zou het met 12345 wel mogelijk moeten zijn er een andere sim in te doen.
Gepost op 11/08/03 om 16:52 uur
Mijn toestel is inderdaad gewoon ge-unlocked, kan dus hier alle simcards erin stoppen die ik wil. Alleen dus vreemdgenoeg niet de Griekse kaarten.

Maar het leek inderdaad op een toestelbeveiligingscode. Had dus 12345 kunnen gebruiken. Helaas niet geprobeerd.

Gebeurt het vaker dat bij het gebruik van buitenlandse simcards plotseling naar deze code wordt gevraagd? Heb dit nm bij de Nederlandse simcards nog nooit gehad. En kan het zijn dat wel is ingevoerd bij 7650, maar niet bij mijn andere Nokia's?
Gepost op 25/02/04 om 12:53 uur
Hoe kom je af van deze blokkeringscode?

Ik heb deze ooit ingesteld maar ben - lekker slim- de code vergeten.. Zojuist langs de Nokiastore gefietst en volgens hen duurt hen het verwijderen van de code ongeveer 10dagen en kost het veel doekoe's.

Graag jullie advies over het evt resetten van de telefoon!
Gepost op 25/02/04 om 20:17 uur
Ik heb ondertussen ontdekt dat je via *#7370# je telefoon kunt resetten naar de fabrieksinstellingen, waar dan vraagt ie als nog die vreselijke blokkeringscode... En die weet ik maar niet.

Iemand nog andere ideeen?
Gepost op 25/02/04 om 20:47 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Bij een beetje unlocker kan je de beveiligingscode laten uitlezen of resetten, kost rond de 10 à 15 eurie (zie deze pagina ... of vraag het Da_Masta, die zit in die business.
Gepost op 22/02/05 om 14:12 uur
Een beetje goede Nokia shop/service point reset je GSM gratis en voor niets op vertoon van je aankoopbewijs. Kan een paar uur duren maar dan heb je ook wat! Ik heb het zelf op Schiphol laten doen, de filialen in Amsterdam hadden op dat moment problemen met de software die ervoor nodig is. En ik vraag me af of die unlocker gastjes dit kunnen want je hebt er een speciale adapter voor nodig, en die hebben alleen de nokia shops.
Gepost op 26/02/05 om 16:37 uur
http://www.multimediarecht.nl
bij mij is de blokkeringscode 12345, wilde m ook resetten en 12345 pakte ie zomaar

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone