Vodafone Internet Blox blijft 3.6 Mpbs (was: Verlaging snelheid mobiel internet)

Gepost op 18/11/08 om 21:18 uur
Quote:

Soms zijn contracten dan ineens helemaal niet zo slecht, voor de gebruiker.

En als het de provider nog beter uitkomt, past hij de voorwaarden aan, en geeft hij de klant hierdoor de mogelijkheid het contract te ontbinden (debitel met vodafone)
Gepost op 18/11/08 om 21:33 uur
Moderator
Ha heel blij met deze verandering! Hoe meer UMTS/HSDPA gebruikers online zijn hoe kleiner de ontvangstradius rond de mast wordt om de snlheid overeind te houden. Zit je nu op de grens van wel/geen dekking en alle andere klanten lopen weg, dan wordt de ontvangstradius weer beter en kan je weer op UMTS/HSDPA.....;)

Maar even bovenstaand Vodafone webrelations achtig verhaaltje verzonnen. Natuurlijk slechte ontwikkeling. De Vodafone Blox zijn al de meest beperkte blox van het land en nu ook nog deze grove snelheidsverlaging? Daar kan niets tegen op. Eerst flink reclame maken met onbeperkt internet op topsnelheid, vervolgens databundel in omvang beperken, op de vingers getikt worden door de reclamecodecommissie etc, mooie praatjes verkopen dat jouw verbinding toch de enige is met topsnelheid en vervolgens de snelheid terugschroeven.

Alle providers cappen de top van de snelheid van je verbinding af. Is dat nu echt zo winstgevend? Hebben de netwerken hun backbone (het netwerk wat de verbindingen naar en van de mast levert) niet voldoende uitgebreid neergezet toen ze met UMTS/HSDPA begonnen? Ik heb sterk het idee dat de providers eerst een top aanbod neergezet hebben en er nu achter komen dat zij om wat voor een reden ook een enorme blunder begaan hebben. Maar of snelheid nu direct deze blunder is? Is het dalen van de performance van het Vodafone net te danken aan eindeloos downloadende onbeperkt internet blox klanten? Lijkt mij niet, maar ergens vind Vodafone besparen ten koste van alles een goed alternatief voor....ja voor wat zijn ze nu bang?
Gepost op 18/11/08 om 22:30 uur
Ik heb maandag mn verlengingscontract op de bus gedaan icm met internet blox.. Ben benieuwd wat daarmee gebeurd maar ik vrees het ergste. Met een beetje geluk zeg ik meteen heel het zaakje op!
Gepost op 18/11/08 om 22:42 uur
blabla
Ik ben inmiddels allergisch voor het woord marktconform, is dat een reden om mijn contract op te zeggen? Onee, dan kan ik natuurlijk met geen enkele provider meer bellen.
Gepost op 18/11/08 om 23:14 uur
Haha ja marktconform= na-apen, lekker makkelijk van voda.
Gepost op 19/11/08 om 12:42 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
Om even wat helderheid in deze zaak te brengen, het volgende..

·  De nieuwe snelheid geldt voor klanten die vanaf 17 november een nieuw contract zijn aangegaan, of hun contract vernieuwd hebben.
·  Klanten die voor 17 november een nieuw contract zijn aangegaan of hun contract vernieuwd hebben houden de oude snelheid.
·  Mensen die met nummerbehoud zijn overgestapt en waarvan de contractsaanvraag voor 17 november is goedgekeurd, maar waarbij de activatiedatum na 17 november ligt i.v.m. de portering krijgen ook de oude snelheid.

E.e.a. heb ik geverifieerd bij de persvoorlichter van Vodafone.
Gepost op 19/11/08 om 16:04 uur
Ik heb 3 weken geleden een nieuw vodafone abo + internet afgesloten, maar deze gaat pas in februari in. Ik neem aan dat ik onder de oude voorwaarden een contract met ze heb afgesloten en dat ik dus nog het snelle internet krijg?
Gepost op 19/11/08 om 16:05 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
@hover> Dat is niet juist! De BloX blijft voor prepaidklanten gewoon bestaan is mij bevestigd
@Lankes> Ja, oude voorwaarden -> hoge snelheid.
Gepost op 19/11/08 om 17:40 uur
Het kan best zo zijn dat de het gebruik van de prepaid internet blox ertoe bij heeft gedragen om de snelheid flink te verminderen.

Ik heb namelijk regelmatig gelezen dat mensen met de prepaid blox heel veel MB'S HSDPA gingen verstoken (zegmaar als ADSL verbinding voor de laptop), net zolang tot het geblokkeerd of gecapped zou worden. Nooit gelezen dat dat laatste bij prepaidklanten echt is gebeurd. (ze hebben lang niet altijd de NAW gegegevens voor een afschrik-brief.)

Aan de andere kant zal er maar een kleine groep zijn die er zo "niet-bedoeld gebruik" van maakte. En ook heeft Vodafone altijd geroepen "zie ons nou 1,8 MBPS is niet genoeg, laat staan 192 kb/s wij bieden zelfs 3,6 MBPS. Voor lekker YouTube'n enzo, ALTIJD de SNELSTE snelheid." Met zo'n prepaid blox (de oude vorm!) werk je misbruik wel een beetje in de hand.

Ook heeft Vodafone dit pakket gelauched in een tijd dat er minder HSDPA toestellen waren, nu puntje bij paaltje komt laten ze het afweten. En hopen ze dat de mensen niks merken, zodat ze zonder argwaan verlengen. Er zijn natuurlijk relatief veel mensen die eerst met 3,6 MBPS zijn binnengehaald, het is gewoon een tactiek. Maar je komt niet echt betrouwbaar naar je huidige klanten meer over. Ik was nog op zoek naar een mogelijke vervanger voor T-Mobile (zonder internet overigens), maar door deze vorm van klantenbinding kan ik alvast een provider van mijn lijstje schrappen
Gepost op 19/11/08 om 18:52 uur
Prepaid internet zie je tegenwoordig steeds meer opduiken ,

bv , Hi Eindeloos 10 Euro per maand, RaboMobiel 10 Euro per maand, T-mobile Prepaid Web&Walk 2.50 Per dag en Ornage World 6 euro per maand.

Ik vind het juist wel slim van ze dat ze het ook voor prepaid aanbieden, want er is namelijk gewoon een grote groep mensen die geen interesse hebben in een abbo , om verschillende redenen.

zelf denk ik dan ook dat deze snelheidsverlaging dan ook niks hiermee temaken heeft, in Jan. komt die snelheid ook gewoon weer terug , waarschijnlijk ook voor prepaid, mar ja tegen extra betaling.

En dat is denk ik de reden ze willen het zelfde product aanbieden voor meer geld
Gepost op 19/11/08 om 19:52 uur
Belachelijk...! ik ben na een zes jaar trouwe T-Mobile overgestapt naar Vodafone vanwege de hoge snelheid! Jammer Vodafone, ik ben komende zomer weer bij jullie weg... betaal ik tenminste weer iets minder.
Gepost op 19/11/08 om 22:09 uur
Ach, ik kan het wel begrijpen, al is een bezuinigingsmaatregel altijd naar. Er zal vast over nagedacht zijn. Ik heb de indruk dat het niet zo goed gaat met Vodafone.
Gepost op 20/11/08 om 02:20 uur
Quote:
Vodafone levert bij Zorgeloos Internet BloX voor abonnementen een snelheid tot 256 Kbps voor downloaden en 64 Kbps voor uploaden. Bij prepaid is de snelheid 3,6 Mbps.

snelheid blijft hetzelfde bij prepaid dus misschien heeft hover gelijk en dat ie er begin jan er uit wordt geknikkerd.
Gepost op 20/11/08 om 02:32 uur
uiteraard is dit bedoeld om meer geld te verdienen.
wilt u youtube? dan heeft u een sneller en dus duurdere bundel nodig!
wilt u internet op uw laptop? dan heeft u een tweede abonnement nodig!

ik geloof er niets van dat er een capaciteits probleem is.
Als vodafone echt nu al daarmee problemen heeft dan is er iets goed mis met hun netwerk. Mobiel internet staat nog in de kinderschoenen, en wordt relatief nog door weinig mensen gebruikt. Dus als ze nu al aan hun max zitten, dan is er iets heel erg goed mis.
nee, dit is puur een verkapte tarief verhoging
Gepost op 20/11/08 om 05:52 uur
@XCL Dat recht hebben ze toch gewoon ? Ze dwingen je niet om een abo af te sluiten, al begrijp ik dat je het jammer vindt. Overigens heeft Vodafone nooit toegestaan dat je je laptop gebruikt, maar was misbruik hiermee altijd mogelijk. Ze verliezen hiermee een USP en voor mij is het inderdaad reden om niet meer terug te keren naar Vodafone, tenzij zij met tarieven op het moment dat mijn huidige contract afloopt kunnen concurreren (wat meestal niet het geval is).
Gepost op 20/11/08 om 12:28 uur
Wat is dan wel exact de reden, als zelfs de persvoorlichter geen correcte info zou geven?
Van de ks weet je dat ze altijd als laatste worden ingelicht omtrent (nadelige) veranderingen.

Het smoesje marktconform wordt altijd wel gebruikt als ze een beetje bij elkaar in de buurt willen blijven om zo de markt met zijn drieeen te kunnen verdelen, ook heet het dan geen kartel vorming.
Kijk maar naar de actuele tarieven van de drie 'grote' jongens; ze lijken wel akelig op elkaar, niet?

Net niet genoeg om de Nma of een ander ambtenarenapparaat wakker te laten worden, maar wel zodanig dat de consument zich genaaid voelt maar niet weet waar hij naar toe moet gaan met zijn zo goedkoop mogelijke verlanglijstje, niet?
Gepost op 20/11/08 om 13:24 uur
Denk dat de exacte rede is dat te veel mensen een prepaysim in een laptopkaart staken en zo snel internet hadden voor weinig geld. Na een bepaalde periode wordt de prepay kaart wel geblokkeerd wegens buitensporig gebruik, maar dan pak je gewoon weer een nieuwe.
Gepost op 20/11/08 om 13:40 uur
@flippus:
dat kan de rede niet zijn want juist bij prepaid blijft de snelhied ongewijzigd 3600kbps(3.6mbit)
Gepost op 20/11/08 om 15:34 uur
Ben ik nou de enige die het NIET normaal vind dat Prepaid klanten voorgetrokken worden??
Abo's leveren vodafone elke maand structureel (veel) geld op. Prepaid klanten veel minder en zijn totaal niet gebonden aan ze..
Moeten ze dus niet JUIST de abonnementen 3600 geven en prepaid niet meer??
Gepost op 20/11/08 om 15:47 uur
Nu lijkt het of prepaid klanten worden voorgetrokken, maar vanaf 1 jan zal dat anders zijn, prepaid zal weer betalen per mb en die zullen dus ECHT NIET worden voorgetrokken, dat kun je vergeten

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone