Het kan best zo zijn dat de het gebruik van de prepaid internet blox ertoe bij heeft gedragen om de snelheid flink te verminderen.
Ik heb namelijk regelmatig gelezen dat mensen met de prepaid blox heel veel MB'S HSDPA gingen verstoken (zegmaar als ADSL verbinding voor de laptop), net zolang tot het geblokkeerd of gecapped zou worden. Nooit gelezen dat dat laatste bij prepaidklanten echt is gebeurd. (ze hebben lang niet altijd de NAW gegegevens voor een afschrik-brief.)
Aan de andere kant zal er maar een kleine groep zijn die er zo "niet-bedoeld gebruik" van maakte. En ook heeft Vodafone altijd geroepen "zie ons nou 1,8 MBPS is niet genoeg, laat staan 192 kb/s wij bieden zelfs 3,6 MBPS. Voor lekker YouTube'n enzo, ALTIJD de SNELSTE snelheid." Met zo'n prepaid blox (de oude vorm!) werk je misbruik wel een beetje in de hand.
Ook heeft Vodafone dit pakket gelauched in een tijd dat er minder HSDPA toestellen waren, nu puntje bij paaltje komt laten ze het afweten. En hopen ze dat de mensen niks merken, zodat ze zonder argwaan verlengen. Er zijn natuurlijk relatief veel mensen die eerst met 3,6 MBPS zijn binnengehaald, het is gewoon een tactiek. Maar je komt niet echt betrouwbaar naar je huidige klanten meer over. Ik was nog op zoek naar een mogelijke vervanger voor T-Mobile (zonder internet overigens), maar door deze vorm van klantenbinding kan ik alvast een provider van mijn lijstje schrappen