[typhone.nl] pc winnen bij Typhone leidt tot veel SPAM van andere

Gepost op 31/12/08 om 16:58 uur
Typhone.nl stuurt naar alle abonnees op hun nieuwsbrief nu een mailtje met de kans om een pc te winnen. Klik je op de bijgaande enquete (zelfs zonder 'm in te vullen), dan krijg je onmiddellijk mail van Moneymiljonair (ze zijn blij dat je je heb aangemeld) en ook van Euroclix (ook die zijn zo blij).
Een hele irritante aktie van Typhone.nl, die niet in de haak is.
Punt aftrek van het waarderingscijfer voor Typhone!
Gepost op 31/12/08 om 19:26 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
idd en ik had al euroclix dus echt dom.
Gepost op 31/12/08 om 22:30 uur
Ff een bericht sturen naar www.spamklacht.nl en ze kunnen tot in de tonnen aan boetes krijgen via de OPTA.
Gepost op 01/01/09 om 15:35 uur
Moderator
Had al het idee dat er vermoedelijk niet echt iets te winnen zou zijn. Vaak zijn dit soort mailing alleen bedoeld om een soort van opt-in mailbestand aan te leggen (vaak moet je ergens akkoord gaan met de voorwaarden). In een consumentenprogramma is er al ees aandacht besteed aan dit soort acties met vragenlijsten of wedstijden van andere firma's. De te winnen prijzen waren zelden echt beschikbaar en waren zodoende ook nooit uitgekeerd. Navraag van de programma's bij de firma's en oproepen voor de winnaar om zich te melden leverden vaak nul aan reactie op. Grote kans op letterlijke oplochting in dit soort gevallen doordat het beloofde er niet eens is.

Hoe dit bij Typhone is weet ik niet. Over het algemeen is dit toch wel een betrouwbaar bedrijf gebleken waar ik graag zaken mee deed. Is het soms ook overgenomen door gsm.nl net als gsmeasy die voorheen zeer betrouwbaar was en nu met de ene gekke gekunstelde actie na de andere op de proppen komt.
Gepost op 01/01/09 om 17:52 uur
Marly
@ Koen:
Typhone is afgelopen jaar overgenomen door The Phone House .
Gepost op 01/01/09 om 21:39 uur
Het loopt via E2MA. Ze hebben het databestand "geleased" van Typhone en betalen Typhone voor iedere mail die ze sturen een bedrag. Gewoon handel voor Typhone. Geen spam dus.
Gepost op 01/01/09 om 22:48 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Quote:
spam [spem] de; m ongevraagde e-mails of sms’jes, vaak met reclame

bron

Handel is niet altijd SPAM, SPAM is meestal wel handel
Gepost op 01/01/09 om 22:55 uur
spam altijd nog. SPAM is ingeblikt worst.
Gepost op 02/01/09 om 10:24 uur
Niet spam in de zin van strafbare spam waar alle oligofrenen over beginnen te janken als ze een mail krijgen van een opt-in mailinglist met (voor deze mail) alleen reclame (zoals veel via E2MA).

Daarentegen overweeg ik wel sterk me uit te schrijven bij Typhone. Heb geen behoefte aan die rommel ;)
Gepost op 02/01/09 om 15:33 uur
SPAM of geen officiële SPAM, ik had mij aangemeld voor de Typhone nieuwsbrief voor de aanbiedingen, nieuwtjes e.d. op telecomgebied (want dat is waar zij in handelen). Ik vind het irritant als ze deze (inderdaad) opt-in-nieuwsbrief-aanmelding gaan ge(mis)bruiken om mij enquetes in de maag te splitsen, doordat zij hun emailadressenbestand verhuren (leasen) aan wie maar wil, als ze maar betalen. Mogelijk een idee om geld te verdienen van de nieuwe eigenaar PhoneHouse? Mijn ervaringen met Typhone als winkel zijn goed, maar als ze dit soort dingen gaan doen dalen ze fors in mijn waardering. Vandaar mijn opmerking: wat mij betreft een lager waarderingscijfer voor Typhone, en beter maar niet aanmelden (=afmelden) voor hun 'nieuwsbrief'.
Gepost op 02/01/09 om 16:15 uur
Ik krijg net een mailtje van Typhone nav mijn klachtmailtje binnen:
Quote:
U heeft aangegeven niet langer enquêtes uit naam van Typhone.nl te willen ontvangen. Hierbij bevestigen wij uw uitschrijving. U zult in de toekomst geen enquêtes meer ontvangen uit naam van Typhone.nl. Deze uitschrijving betreft alleen de enquêtes uit naam van Typhone. De nieuwsbrief van Typhone.nl blijft u wel gewoon ontvangen. Vragen? Belt u dan op werkdagen tussen 9.00 en 21.00 uur naar 045 - 400 77 66. Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij, Met vriendelijke groet, Typhone E-Concepts B.V."

Blijkbaar verzenden ze nu 2 soorten mails: 1=Enquetes 'uit naam van Typhone' (over van alles en nog wat) en 2. hun Nieuwsbrief. Weer wat over marketingacties geleerd.

Modbreak:
Naam shopmedewerker uit quote verwijderd ...
Pinokkio wijzigde dit bericht op 02/01/09 om 16:15.
Gepost op 02/01/09 om 17:58 uur
Snap niet dat Typhone zich hiermee inlaat. Immers; op deze manier bereik je inderdaad net niet het imago van een betrouwbare telecomshop. :x
Gepost op 03/01/09 om 09:10 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
Had ik aangegeven dat ik al euroclix had , kreeg ik vanmorgen weer een herinnering dat ik me nog niet had aangemeld.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone