Linksys Sipura SPA 3000 (deel 3)

Gepost op 29/01/11 om 10:00 uur
Wederom dank, dat is een handige site. Om de zoveel tijd checken of er een betere deal is, en als je 'beltegoed' op is, gewoon overstappen. Ik vraag me wel af wat de kwaliteit van de diverse aanbieders is, maar dat is een kwestie van rondlezen, en uiteindelijk gewoon proberen!

Groeten,

Martijn
Gepost op 29/01/11 om 12:22 uur
Hugo Boss
Alles is van dezelfde eigenaar, dus denk dat er niet heel veel verschil in kwaliteit zal zitten. Wel verschillen de mogelijkheden soms van elkaar, dat komt ook alsof de sites doen voorkomen alsof ze concurrenten van elkaar zijn. Ik hou het zelf gewoon bij voipbuster, naar NL vast is gratis en Duitsland 1 cent per minuut en naar mobiel bellen doe ik toch vanaf mijn mobiele telefoon.
Gepost op 29/01/11 om 19:31 uur
Hugo Boss, inmiddels heb ik ook gateway 1 aan de praat voor bellen naar mobiel. Ik liep wel tegen een foutje in het dialplan aan: |0[1-8]xxxxxxxxS0><:@gw0>| 'vangt' ook mobiele nummers. Ik heb dat deel gewijzigd in |0[1-578]xxxxxxxxS0><:@gw0>|. Vervolgens zorgt |06xxxxxxxxS0<:@gw1>| ervoor dat mobiele nummers via gw1 lopen. Voor zover ik kan zien werkt alles perfect, nu nog eens wat langere testgesprekken voeren, en wachten op de volgende KPN rekening...
Gepost op 30/01/11 om 15:18 uur
Hugo Boss
Inderdaad, maar als je voor de regel in dat dialplan dat 06 nummers vangt al 06xxxxxxxxS0 toe zou voegen, heeft je SPA een betere en eerdere match, dus dan zou dat alsnog wel werken.
Gepost op 21/09/11 om 21:44 uur
Beste mensen,
Ik heb beetje hulp nodig want ik kom er niet uit.

Wat heb ik: Een SPA3000, Ziggo All-in-One en Dlink DIR-825 router. Geen dailplan ingesteld.

Probleem: Voip komt wel aan (gaat over) maar blijft - over gaan -. Dus de beller hoort niet dat ik de voiptelefoon oppak. Afgezien daarvan hoor ik de beller ook niet en kan er dus niet gecommuniceerd worden. Daarnaast kan ik , ondanks goede kiestoon, niet naar buiten bellen.

Wat kan ik hieraan doen? Wie kan mij helpen?
Gepost op 23/09/11 om 22:35 uur
Hugo Boss
Je moet sowieso een dialplan instellen, anders kun je niet uitbellen. Bijvoorbeeld (xx.) dan gaat alles via je hoofdvoip.

Welke SIP provider gebruik je en wat zijn je instellingen?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone