Linksys Sipura SPA 3000 (deel 3)

Gepost op 02/01/09 om 17:39 uur
Gaat u hier gerust verder.

Hier was deel 2, overigens...
Gepost op 25/02/09 om 16:58 uur
Beste,

Ik heb een 3102, heb mijn voipbuster account actief en mijn budgetphone account aktief,
echter ik heb nu ook nog Optibel, dit ben ik wel van plan op te zeggen, maar pas nadat ik zeker weet dat alles stabiel draaid, en iedereen mijn nieuwe nummer heeft ( ben ook net verhuist naar een andere gemeente, dus nummer porteren heeft geen zin, deze moet en wil ik zowiezo nog wijzigen )

Nu probeer ik de optibel lijntje dus uit mijn optibel ata te halen, en als analoog op mijn 3102 aan te sluiten
maar het pstn signaal wil niet registreren, hij geeft wel 48v aan

is het uberhoupt wel mogelijk om het analoge signaal wat uit de optibel ata komt weer voip te maken???
Gepost op 02/04/09 om 14:32 uur
Heeft al iemand uitgaande nummerherkenning van een betamax provider werkend gekregen op een spa?
Gepost op 02/04/09 om 15:49 uur
@ TOK

Ja, het was in een eerder post uitgelegd. Bij User ID moet je je telnr invullen in internationale vorm (dus +31...). Bij Auth ID je gebruikersnaam en bij Use Auth ID moet je yes kiezen.
Verder moet je wel je telnr geverifieerd hebben met de betamax software.
Gepost op 02/04/09 om 21:56 uur
Even gestest en het werkt inderdaad

Laatste puntje:
Het uitgaande nummer is van een prepaid Budgetphone account. Wanneer ik dit nr als vast of voip nr in mijn betamax profiel wil valideren lukt dit niet.
Ik word gebeld met de vraag om een validatiecode in te geven.
Het lijkt echter alsof mijn spa1001 geen dtmf doorgeeft.
Hoe pas ik dit aan of hoe valideer ik een budgetphone nr?

UPDATE:
Opgelost door budgetphone door te schakelen naar voxalot op xlite
TOK wijzigde dit bericht op 02/04/09 om 21:56.
Gepost op 02/04/09 om 23:04 uur
Kon bovenstaande bericht niet meer aanpassen.

Mijn nr is dus gevalideert, dat is opgelost.
Maar dtmf tonen verzenden via spa werkt nog niet.
Gepost op 09/05/09 om 19:41 uur
Als ik het goed heb begrepen, is er 1 "optibel" ata aangesloten en 1 spa 3102. Het zou zo maar kunnen dat beide ata's in conflict zijn, door dat 2 (of meer) providers dezelfde poorten willen gebruiken en dat wil ook niet altijd vlekkeloos werken. Ander puntje is de router functie van de 3102, die ook nog roet in het eten kan gooien. Als het mogelijk is, kijk eens hoe de impedantie ed. staat in de ata van de optibel. Past deze bij de pstn aansluiting op de spa 3102 ata. Ik weet niet of dat al gebeurd is, maar probeer dezelde telefoon eens op de spa 3102, hoor je dan ook niets, staan deze instellingen (nog) niet correct voor je telefoon.
Gepost op 10/05/10 om 02:46 uur
Super post (al zijn het zo'n 50 pagina's ;-) ). Heel veel aan gehad. Echter na het doorlezen van alle posts lukte het mij nog steeds niet om het inbellen werkend te krijgen. Zowel via PSTN als VOIP wilde de telefoon gewoonweg niet overgaan in huis.

Na alle instellingen gewijzigd te hebben, poortjes op de router open en dicht, upgrades, downgrades, factory resets en ik weet niet wat nog meer kwam ik erachter dat het aan mijn voipbuster usernaam lag. Die was gelijk aan mijn e-mail adres.

De SPA3102 (of welke andere smaak je ook hebt) zet alle inkomende gesprekken intern in het apparaat door naar user@127.0.0.1:5060 . Dus naar de gebruiker op zichzelf op de SIP port, in feite de default call-forward. Pas aan de hand daarvan zal de telefoon in huis uiteindelijk gaan rinkelen.
Bij mij werd alles dus doorgezet naar naam@domein.nl@127.0.0.1:5060. Je ziet het al, twee keer een '@'. Dat vind de SPA dus niet leuk, maar hij verzuimt je dat te vertellen (geen errormelding ofzo).

Dus, een nieuwe account aangemaakt bij voipbuster en alles werkte meteen!

Voor de liefhebbers, zet het debuglevel op 3 en kijk goed naar je syslog, dan zie je het wel ergens voorbij komen (maar geen error dus).

Voor wie er wat aan heeft, succes ermee.
Gepost op 28/09/10 om 00:14 uur
Hugo Boss
Sinds vandaag ook op MP een 3102 op de kop getikt.. Toch wel een aantal uren aan moeten besteden om dit een beetje fatsoenlijk werkend te krijgen ;) Heb nu een Voipbuster account erin zitten met een euro beltegoed met 7 freedays en onze Ziggo lijn op de PSTN poort. Lijkt uitstekend te werken nu! Alleen geen uitgaande nummerweergave meer. Moeten het nu maar een aantal weekjes testen, wordt vervolgd! Zou een hoop belkosten besparen, slechts een tientje per 4 maanden als ik het goed heb (120 freedays).
Gepost op 28/09/10 om 13:32 uur
Verifieer je eigen nummer bij voipbuster.

Gebruik als username je geverifieerde telefoonnummer. Dus +31xxxxxxxxx.
Vervolgens zet je Auth ID op YES en vul je daar je voipbuster username in.

Nu werkt je uitgaande nummerweergave.
Gepost op 28/09/10 om 13:33 uur
Hugo Boss
Super! Zo ver was ik dus duidelijk nog niet.. Ga ik vanmiddag eens testen ;)
Gepost op 28/09/10 om 18:43 uur
Hugo Boss
Hmm, dat verifiëren valt tegen. Zou een smsje moeten krijgen met een code maar die komt niet. Of doe ik iets fout?
Gepost op 29/09/10 om 20:42 uur
Het is voor mij al weer een paar jaar geleden, maar wil je een huistelefoon verifiëren dan wordt je gebeld. Sms krijg je bij een mobiel nummer, maar dan moet deze ook daadwerkelijk een mobiel zijn.

Succes!

(om het te testen heb ik even een ander mobieltje geverifieerd. Krijg gewoon het beloofde smsje)

Gebruik zelf overigens geen voipbuster meer, maar 12voip. Is voor mij goedkoper. Mobiel 6cpm ipv 25cmp)
Gepost op 04/10/10 om 22:26 uur
Hugo Boss
Even gekeken bij 12voip, maar daar krijg je veel minder freedays, ik dacht 60 maar misschien 90 en bij voipbuster 120 ;)

Nog steeds is het niet gelukt. Ik open de voipbuster software en dan via help vraag ik om een verificatie code. Ik krijg echter niks ge-smst. Iemand die weet hoe ik mijn nummer moet valideren? Weinig info over de vinden verder, terwijl ik me van een tijd terug kan herinneren dat het zo makkelijk was
Gepost op 04/10/10 om 23:37 uur
-menu Extra-Opties-Algemeen
-edit mijn Voipbuster profiel
-onder Telefoonnummers voer je telefoonnummer in, kies het type en klik op "Controleer nu!"

12voip = 90 freedays
Gepost op 05/10/10 om 00:17 uur
Hugo Boss
Zo makkelijk weer ;) thnx gelukt!
Gepost op 05/10/10 om 18:36 uur
Ik maak mijn 10 euro beltegoed met gemak op in 90 dagen. Dus voor mij geen probleem.
Gepost op 05/10/10 om 23:20 uur
Hugo Boss
Tja, nou ja we zien het wel. Geen idee hoe lang we daarmee doen. Een eventuele overstap is zo gemaakt tenslotte ;)

Vandaag weer een stuk verder gekomen. Heb het aan de praat gekregen om voor slechts enkele 06-nummers PSTN-to-VOip in te stellen. Als ik naar het PSTN nummer bel, pakt de gateway meteen op en geeft een kiestoon. Nummer is dan in te geven, en er wordt over voipbuster weggebeld. Overige nummers die naar PSTN bellen laat gewoon de telefoon overgaan. Bellen naar het vaste nummer valt binnen de T-Mobile Family bundel, dus mogelijkheid nu om gratis naar alle vaste nummers te bellen vanaf voorgeprogrammeerde 06-nummers, dus Family leden.

Zo'n klein kastje blijkt veel meer mogelijkheden te hebben dan ik van tevoren dacht ;)
Gepost op 10/10/10 om 22:41 uur
Hugo Boss
Eigenlijk het enige puntje waar ik nog tegenaan loop, is de nummerweergave. Heb een Profoon toestel, dus die kan naam, nummer en tijd weergeven. Als eerste komt de naam. Als deze niet in het telefoonboek voorkomt, wordt het nummer weergeven. Hier ontbreken telkens de laatste 2 cijfers. Als ik op OK druk om van naam naar nummer door de klikken, verschijnt het nummer wel goed. Heb al diverse instellingen geprobeerd, maar geen succes. DTMF (Denmark) geeft wel een goede nummer weer, maar de tijd wordt niet meer meegestuurd. Het gaat om een Ziggo telefoonlijn. Iemand die dit goed werkend heeft?
Gepost op 11/10/10 om 09:13 uur
hmmm, je mist alleen de laatste 2 cijfers? Dat is vreemd...
Probeer wellicht eens ETSI DTMF with PR, misschien helpt dat?

kijk ook even op mijn site
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Daar staan alle speciale instellingen voor de NL situatie (voltage, tonen etc)

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone