Verwijderen provider software Sony Ericsson W760

Gepost op 25/04/09 om 12:12 uur
Deze week heb ik een Sony Ericsson W760 gekocht bij gsmtrack.nl. Uiteraard weer een snelle levering (heb inmiddels heel wat ervaring met hun) zoals ik gewend ben van deze shop. Tot mijn spijt zag ik toen ik het toestel inschakelde, dat het om een Duits abo toestel gaat. Bij het opstarten en uitschakelen zie je Vodafone logo's en zelfs het menu kent een Vodafone Live applicatie, verder zijn er nog enkele zaken die doen herinneren aan Vodafone. Persoonlijk baal ik hier van, ik wil geen GSM met 'provider content'! Voor de duidelijkheid, er zit geen simlock op, ik kan gewoon mijn KPN-sim gebruiken. Weet iemand ook hoe ik van deze 'provider content' kan afkomen? Het lijkt misschien gezeur, maar ik wil gewoon een 'origineel product' van Sony Ericsson zoals hij is bedoeld, zonder reclame!

p.s. ik heb al een mail gestuurd naar gsmtrack dat ik 'not amused' ben! Maar retourneren zal wel niet gaan, ik heb immers de beschermfolie al verwijderd! Ik moet hun reactie nog afwachten.
Gepost op 25/04/09 om 13:30 uur
Marly
Misschien willen zij er de originele software voor je (laten) opzetten ?
Want dit kan natuurlijk niet, shops kopen regelmatig buitenlandse toestellen goedkoper in en unlocken ze, om ze hier te verkopen, niets mis mee, maar het toestel moet dan wel de originele software hebben.

Mogelijk hebben ze niet aan die Vodafone software gedacht, of stond er "Vodafone" op hun site bij het toestel ? In het laatste geval zouden ze hiermee dus aangegeven hebben, dat er Vodafone branding op de telefoon zit en dan zou het bij de koper bekend moeten zijn.
Gepost op 25/04/09 om 13:36 uur
Moderator
Als het niet in de beschrijving vermeld was, dan is je product is niet zoals je het had mogen verwachten, dus het moet te allen tijde retour genomen worden en vervangen voor het gewenste. Is dit niet mogelijk, dan moet je je aankoopbedrag terug ontvangen.

Het uitpakken en verwijderen van de beschermfolie is een handeling die nodig is om te kunnen controleren of het is wat je wenst. Een internetshop kan van je eisen het toestel in de originele verpakking en onbeschadigd terug te sturen. Zij kunnen echter niet eisen dat je de doos verzegeld retourneert. (zie ook bijvoorbeeld de Kassa belbus, daar was laatst ook een topic over).

Nadeel: shops geven klanten niet altijd waar ze wettelijk gezien recht op hebben of doen dit pas na juridische dreiging. Toch jammer, al begrijp ik ook dat open en beschadigde verpakkingen etc. niet echt helpen als je iets als shop weer aan een ander wilt verkopen.
Gepost op 25/04/09 om 13:46 uur
Marly
Heb even op de site van GSMtrack gekeken, er staat idd nergens, dat dit een Vodafone toestel zou moeten zijn, ook geen logo te zien op de foto van de doos.

In dat geval moeten ze het voor je oplossen, ze hoeven het toestel, wanneer hij verder in orde is, daarvoor niet eens om te ruilen (hun andere exemplaren hebben mogelijk ook deze Vodafone branding), wanneer je hem opstuurt en ze flashen er originele software op, of laten dit doen, volstaat dat ook.

Aangezien GSMtrack een goed bekend staande shop is, verwacht ik, dat ze dit wel tot tevredenheid zullen oplossen.
Gepost op 25/04/09 om 21:05 uur
Bedankt voor jullie reacties, ik denk ook wel dat we er samen uitkomen! Ik heb al veel goede ervaringen gehad met deze shop, maar dit is nieuw voor mij! Ik houd jullie verder op de hoogte, ik verwacht dat ik maandag wel antwoord zal krijgen op mijn mail!
Gepost op 27/04/09 om 11:38 uur
Vandaag antwoord gehad van GSMtrack! Moet mijn toestel, accu en backcover opsturen...er staat verder niet bij wat ze gaan doen. Ze zullen hem wel flashen of omruilen denk ik. Uiteraard ligt mijn toestel nu al op het postkantoor...kan natuurlijk niet te lang zonder

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone