Ik heb dus Debitel KPN, icm een SE W800i telefoon. Hoe ik voicemail moet uitzetten weet ik, namelijk via 1233 en dan het menu of direct via 12339/12331. Dit gaat echter om geheel uitschakelen en dat wil ik niet. Ik wil dat mensen die mij bellen alleen geen voicemail krijgen als ik iemand wegdruk. (Bijvoorbeeld als ik in een ruimte zit waar ik de tel niet op kan nemen. Ik wil dan mensen niet onnnodig op kosten jagen, met name prepaid bellers) Bij de Debitel helpdesk weten ze het niet, ook niet als ik aandring en ze het navragen voor me. Misschien weet iemand of hetgeen wat ik wil kan en zo ja hoe?
BTW er staat een tikfout in mijn topictitel maar dat kan ik niet meer wijzigen.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 23/05/09 om 12:21.
Bedankt voor het antwoord, maar die optie heb ik dus ook niet in het menu van mijn voicemail. Ook bij de vraag en antwoord in Mijn Debitel staat hier niets over. De medewerker aan de telefoon zei dan ook: 'Ik weet alleen hoe je de gehele voicemail aan of uit kunt zetten, meer niet.'
Ik gebruik zelf geen voicemail, dus ik weet ook niet of het zo werkt. In mijn toestellen kan ik in het doorschakelmenu kiezen voor verschillende doorschakelopties: bij geen antwoord, bij in gesprek, bij buiten bereik etc. Misschien moet je daar eens wat proberen ...
Bij KPN kan je je telefoon bij in gesprek doorschakelen door het invoeren van de volgende code **67*[tel.nr.]#[zendtoets]. Het nummer van de voicemail bij KPN is dacht ik 0612001233. Ik weet niet of voor Debitel KPN hetzelfde telefoonnummer geldt.
Oke ben ik weer. Ik heb met het doorschakelmenu lopen spelen maar als ik een optie uit zet en daarna opvraag wat de status is dan is die status hetzelfde als voorheen. M.a.w, wijzigingen komen niet door. Met dat **67* is het een zelfde verhaal. Dit heb ik hier opgezocht: http://www.evora.nl/downloads/mobiel/kpnmobiel/Voicemailhandleiding.pdf Als ik bijvoorbeeld alle doorschakelingen uitzet met ##002# of alleen bij in gesprek (##67#) dan zegt mijn telefoon bijvoorbeeld: "divert calls when busy cancelled". Ga ik daarna via mijn telefoonmenu de status opvragen dan zegt hij weer dat divert calls 'activated' is. Het lijkt dus sowieso dat gebruik maken van het telefoonmenu of het intoetsen van die codes twee verschillende manieren zijn om hetzelfde te doen. Ik vermoed zo langzamerhand dat Debitel wat ik wil gewoon echt niet ondersteunt en je daar je voicemail alleen domweg helemaal aan of helemaal uit kunt zetten.