[bestelmaar.nl] Misleidende reclame

Gepost op 03/06/09 om 10:48 uur
Vandaag een e-mail binnen gekregen van Bestelmaar. Dit keer met de aanbieding van de HTC Touch Pro II voor maar 28 euro inclusief 300 belminuten of 600 SMSjes + Zorgeloos Mobiel Internet.

Ik denk wow, maar in mijn achterhoofd besef ik wel dat het een e-mail van Bestelmaar.nl is en nog niet te vroeg moet gaan juigen.

En inderdaad. Die 28 euro geldt enkel voor het eerste jaar. Daarna is het 35 euro. De internetkosten komen er nog overheen en je kunt niet zonder bestellen. Dus eerste half jaar nog eens 4,50 euro er bij en de volgende 18 maanden 9,50 er bij.

Dus als Bestelmaar.nl in de e-mail had gezet:

HTC Touch Pro II inclusief 300 belminuten of 600 SMSjes en Zorgeloos Mobiel Internet, het eerste half jaar 32,50 euro, het tweede halve jaar 37,50 euro en het laatste jaar 44,50 euro,

dan was het duidelijk geweest.

Waarom dan zo VET 28 euro neerzetten in de reclame?

Ik heb het al eens eerder naar bestelmaar.nl gemeld dat het misleidend was. Dat was met een nog schrijnender gevalletje, na een aantal mails werd er gereageerd dat ze het zouden aanpassen. Helaas was het kennelijk maar weer voor kort en wordt de grens opnieuw opgezocht.

Waar is de tijd gebleven dat ik alles bij Bestelmaar bestelde omdat deze zo transparant en duidelijk was?
Gepost op 03/06/09 om 11:06 uur
Ja, die trucjes zie je zo vaak. Alleen de meeste shops pakken dan wel het laagste totaalbedrag zeg die 32,50. Maar blijkbaar stunt Bestelmaar liever met 28,-

Wat kan je doen?
Gewoon de shop links laten liggen. (of de vergelijker op deze site gebruiken, die wel eerlijk ingevuld moet worden ).
Maar we weten hier toch al heel lang dat de goede jaren van BelzaakBestelmaar voorbij zijn? (als je kijkt naar hun survey/klachten hier)

Modbreak:
Shopnaam gecorrigeerd
Pinokkio wijzigde dit bericht op 03/06/09 om 11:06.
Gepost op 03/06/09 om 11:33 uur
die tijd was tot een paar jaar terug toen Bestelmaar nog geen deel uitmaakte van http://www.elderswebsales.nl/

Toen was het nog een prima shop waar je haast blind op kon gaan
Gepost op 03/06/09 om 13:04 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Enkele off topic berichten gehide. Graag on topic posten

Misleidende reclames zijn niet nieuw, zie ook deze eerdere discussie

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone