[Orange] Einde Orange in zicht deel 1

Dit topic is gesloten
Gepost op 04/06/09 om 12:02 uur
Naar aanleiding van de nieuwe (verlaagde) tarieven voor sms in de europese unie én de gewijzigde voorwaarden heb ik de klantenservice gebeld.
Ik was benieuwd naar de wijzigingen in de voorwaarden, en of de lage tarieven daadwerkelijk voor de hele zone 1 gelden, dus inclusief noorwegen en zwitserland. Over geen van beide konden ze al te veel vertellen, maar het interessante deel was wat hij vertelde: T-Mobile gaat de orange-klanten vervroegd overzetten naar t-mobile-abonnementen , dus nog voor het einde van de contracten. Omdat dat nogal ongunstig gaat uitpakken voor de klanten, kunnen we dan zonder kosten weg.
Het was oorspronkelijk de inzet om iedere orange-klant zijn contract te laten uitdienen, maar de aantallen klanten zijn aan het dalen, en T-Mobile is nu van gedachten veranderd. Hier krijgen we, mogelijk in de zomer, nog post over.

Persoonlijk ben ik er niet blij mee, mijn orange-abonnement bevalt me uitstekend, evenals de hoogte van mijn beltegoed.
Gepost op 04/06/09 om 12:13 uur
Geblokkeerd
Hoezo ongunstig dan?
Ik betaal 5 euro voor 35 euro beltegoed, dat wil ik wel zo houden.
En opzeggen schiet ook niet op, want ik heb nog best veel beltegoed wat ik in de vakantie pas op kan maken.
Gepost op 04/06/09 om 12:21 uur
Helaas, maar ik had het inderdaad laatst ook al gehoord van de Orange KS.
Ik denk dat je je korting kwijt raakt als ze je overzetten op Tmobile , ik vermoed dat ze je een aanbieding gaan doen naar een normaal Flex abo + nieuwe telefoon voor 1 of 2 jaar of overstappen naar Flex sim-only met behoud van je opgebouwde beltegoed.
Gepost op 04/06/09 om 12:22 uur
Hij wist niet hoe het exact zal gaan, zelf dacht hij dat de tarieven binnen je orange-abo worden aangepast aan de t-mobile tarieven. In dat geval zou je als het ware automatisch worden overgezet naar een qua bundel redelijk overeenkomend flex-abo, misschien met behoud van je factuurkorting tot het eind van je contractsduur. Ben je het er niet mee eens, dan kun je je abo beëindigen per direct maar ben je je opgespaarde beltegoed kwijt.

De afgelopen tijd was er bij afloop van de contractperiode de keuze:
of verlengen met een t-mobile abonnement, waarbij als je een flex kiest je beltegoed met je meegaat (maar dat gaat wel héél hard op met hun beltarieven), en je nog een telefoon kunt uitzoeken, of je verlengt niet en dan wordt je abonnement beëindigd.
In deze situatie ben je altijd je factuurkorting kwijt.
Gepost op 04/06/09 om 12:27 uur
is het nou zo moeilijk om het gewoon nog 1 jaar zo te houden?

De laatste orange abo's die afgesloten konden worden dateren van ongeveer een jaar terug, tel daar +1 bij voor tweejarige abo's en volgend jaar rond deze tijd is Orange vanzelf wel uitgefaseerd.

Edit=
even nagezocht in het Orange Superdeals topic, de allerlaatste Orange abo's gingen er op 1 augustus vorig jaar uit dus 1 augustus 2010 zou Orange vanzelf uitgefaseerd zijn
Gepost op 04/06/09 om 12:29 uur
Als T-M dat graag wil gaan ze ons vast een goed aanbod doen, ik zie kansen

Waarom zou t-mobile zo moeilijk doen?
Orange en flex abo's hebben dezelfde bundels (20, 25, 20, ...). Ze willen, neem ik aan, zo min mogelijk gedoe dus zou ik gokken op omzetting naar flex (geen verlenging, zelfde einddatum) met behoud van factuurkorting. Dat lijkt mij een schappelijk aanbod.
Rob. wijzigde dit bericht op 04/06/09 om 12:29.
Gepost op 04/06/09 om 12:38 uur
De laatste Orange superdeals gingen zover ik weet weg met een contract van 18 maanden i.p.v. 24, heb er zelf nog een van Juli, dus begin volgend jaar zouden ze in ieder geval stoppen.Bij overstap naar Flex met behoud van korting zou het nog te doen zijn, ik gebruik mijn beltegoed toch meestal voor 0900 nrs , alleen Orange World zal ik wel gaan missen (voor 6 euro uit het gratis beltegoed). En als ik zie hoe het verlengingsaanbod bij T-Mobile op dit moment is ,verwacht ik ook niet zo veel van een overstap-aanbieding.
Gepost op 04/06/09 om 13:42 uur
@BertH
Het heeft misschien ook iets te maken met het feit dat t-mobile de naam Orange niet meer mag gebruiken vanaf een bepaalde datum dit jaar(wanneer weet ik niet meer precies).
Wat inhoud dat de naam Orange zelfs niet eens meer op je factuur mag staan..
Gepost op 04/06/09 om 13:46 uur
Quote:

Waarom zou t-mobile zo moeilijk doen?
Orange en flex abo's hebben dezelfde bundels (20, 25, 20, ...). Ze willen, neem ik aan, zo min mogelijk gedoe dus zou ik gokken op omzetting naar flex (geen verlenging, zelfde einddatum) met behoud van factuurkorting. Dat lijkt mij een schappelijk aanbod.

Persoonlijk vind ik dat géén schappelijk aanbod. De beltarieven zijn aanzienlijk hoger, dus je kunt veel minder bellen. Verder heb ik nu orange world (6 euro)dat ik betaal uit mijn bundel, dat zou ik straks naast de bundel moeten betalen, en dan ook nog tegen een hoger bedrag!
Gezien in het licht van mijn factuurkorting, zelfs als die behouden blijft ga ik dubbel zoveel betalen, en kan ik de helft minder bellen .

Quote:

De laatste Orange superdeals gingen zover ik weet weg met een contract van 18 maanden i.p.v. 24

Mijn contract loopt nog tot begin 2010, afgesloten in de zomer van 2008, en inderdaad was toen 18 maand het langst mogelijke, anders had ik een contract voor 24 maand genomen . Gewoon om het Orangegevoel zo lang mogelijk in stand te houden.

Helaas is de mooie prinses met een kikker getrouwd, en die kikker bleek ook ná de kus nog steeds een kikker te zijn.
Gepost op 04/06/09 om 15:33 uur
Quote:
Gezien in het licht van mijn factuurkorting, zelfs als die behouden blijft ga ik dubbel zoveel betalen, en kan ik de helft minder bellen

overdrijven is ook een vak...
Misschien heeft TM wel een goede aanbieding voor orange world gebruikers ff afwachten zou ik zeggen
Gepost op 04/06/09 om 15:50 uur
Quote:

overdrijven is ook een vak...

Ik betaal nu 10 euro, dankzij factuurkorting, en dat is inclusief OW. Straks betaal ik, als de factuurkorting in stand blijft en als het zo gaat als de klantenservice verwacht, 10 euro PLUS nog eens 10 euro voor het goedkoopste internetbundeltje. Misschien dat dat voor jou geen verdubbeling van de kosten inhoudt, maar bij geldt dit als een verdubbeling van de kosten: 20 euro in plaats van 10 euro per maand.

Verder ligt het beltarief op 18 cent in plaats van 14 cent. Dat is inderdaad geen verdubbeling, maar ik heb dan ook nog een bundel voor orange-naar-orange bellen. Tezamen komt het voor mij (gezien mijn belgedrag) ongeveer neer op de helft minder bellen, en dat tegen dubbele kosten .
Gepost op 04/06/09 om 20:13 uur
Wat jammer, ik heb een voordeelbundel met thuisvoordeel, zo geweldig,
wat zal ik hem missen. Ik wil Orange terug

Modbreak:
Smiley's gefixed
Koen wijzigde dit bericht op 04/06/09 om 20:13.
Gepost op 04/06/09 om 21:47 uur
Ah, dat zou wel *** zijn als het einde echt zo snel naderde. Ik vind het heerlijk dat je nu nog de "orange naar orange" bundel hebt. Uren bellen voor 10 / 2 = € 5,- (50% korting) per maand.

Ow ja, als je uitgestelde ingangsdatum had gekozen, lag de startdatum van contract nog maximaal 3 maanden later ....
Gepost op 04/06/09 om 22:05 uur
orange bundel is toch echt heel veel interessanter dan een flex.
Als liefhebber van 0900 gadgets wil ik niet aan het bijbetalen komen bij een flex waar dit apart gefactureerd wordt. Daarnaast is een sms bundel niet bekend bij flex...ik zou het een drama vinden.
Gepost op 04/06/09 om 22:24 uur
Correctie: 09** nummers gaan wel uit de flex bundel..
Gepost op 05/06/09 om 08:31 uur
En waarom zou je naast je flex-bundel nog een sms-bundel nemen, als sms uit je flex-bundel wordt betaald?
Gepost op 05/06/09 om 09:26 uur
Omdat sms-en bij flex superduur is. Ik verstuurde onlangs 50 smsjes voor 23 ct p/st. Dat is dan 11,50. De enige andere optie is de verdubbelaar, daar betaal je 2,50 extra voor (bovenop je basisbundel). Mijn voordeel is dan 2,50, maar mijn rekening is weer 2,50 hoger, terwijl ik genoeg tegoed heb. Ook voor veel sms-ers 500~1000 stuks is er geen onbeperkt bundel! Anyway; zelfs met de verdubbelaar betaal ik in NL meer voor een SMS dan in andere EU-Landen. Helaas woon ik niet bij de grens, dan kon ik even op een ander buitenlands netwerk overschakelen
Gepost op 05/06/09 om 10:43 uur
Bij overgang naar T-mobile flex gaat de factuur korting verloren, en kun je kiezen voor een sim only of een contract met telefoon.
Wel behoud je je opgespaarde beltegoed (bij beide keuzes)
Het nadeel is dat je je factuur korting kwijt bent!!
En daar geen (goede) vervanning/ aanbod voor krijgt!!
Gepost op 05/06/09 om 11:08 uur
Quote:
Bij overgang naar T-mobile flex gaat de factuur korting verloren, en kun je kiezen voor een sim only of een contract met telefoon.
Wel behoud je je opgespaarde beltegoed (bij beide keuzes)
Het nadeel is dat je je factuur korting kwijt bent!!
En daar geen (goede) vervanning/ aanbod voor krijgt!!

Maar dat is toch als je op eigen verzoek overgaat? Volgens mij krijg je straks een aanbod van T-mobile en dat is toch wat anders. Ik wacht rustig af...
Eigenlijk raar, T-mobile/Orange verandert de voorwaarden, als consument heb je dat te accepteren of je kunt opzeggen of bestaat er een mogelijkheid om de te lijden schade te laten vergoeden?

Ik krijg nu 30 euro beltegoed waar ik 10 euro voor betaal. Van die 30 euro gaat 6 euro af voor Orange World, dus effectief heb ik 24 euro beltegoed / gedeeld door 14 cent per minuut is 170 effectieve belminuten.
Als T-mobile mij een aanbod doet waarbij ik voor 10 euro, internet toegang heb en 170 belminuten waarbij mijn belminuten onbeperkt houdbaar zijn ben ik tevreden (of een Nokia E75 is ook goed, praten we nergens over )
Gepost op 05/06/09 om 11:09 uur
123456
Hier staat dat per 1 oktober a.s. de naam Orange niet meer gebruikt mag worden:
Quote:
Gepost door robert-jan op 15/04/2009 12:32
“Het gebruik van de naam Orange in Nederland is in contracten met France Telecom vastgelegd. Sinds 1 juli vorig jaar mogen we geen reclame meer maken met die naam. En op 1 oktober van dit jaar moet de naam Orange ook van alle andere uitingen, zoals facturen, zijn verdwenen. Dus tot 1 oktober aanstaande kun je als mobiele klant de naam Orange soms nog tegenkomen, maar na die datum is het helemaal T-Mobile.”

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone