[Debitel] Debitel stopt, klanten naar KPN

Gepost op 13/11/09 om 18:55 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Wij hebben die brief nog niet gehad, maar zijn uiteraard in blijde afwachting
Gepost op 13/11/09 om 19:07 uur
sjeroen
ook nog niks ben maar ben blij met zo'n bod
Gepost op 13/11/09 om 19:46 uur
Zelfde aanbod als enkele weken geleden gekregen kostte toen nog 10,--.
Nu 130 minuten/sms voor 3,95 per maand, dit is Sim only en dus direct opzegbaar, voorlopig ga ik dus wel mee.

Mag ook kosteloos opzeggen, dat geeft meer lucht.
Gepost op 14/11/09 om 04:33 uur
ook ik heb hetzelfde aanbod als one2call gehad, maar wat rensnet schrijft dat het een so is welk op ieder moment kan worden opgezegd.... ? dat betwijfel ik.

maandag even bellen en zo ja, dan maak ik wel gebruik van het aanbod.

als ik er 24 mnd of tot de oorspronkelijke debitel einddatum aan vast zit, dan zeg ik hem op en porteer wel naar een prepaid.
Gepost op 14/11/09 om 10:28 uur
Bleek de mededeling van Easy-phone toch juist. Dat moet wel even vermeld worden, want deze jongens( en misschien ook meisjes) zijn door Debitel/KPN wel in een kwaad daglicht gesteld.
Ik heb een aanbieding van KPN gekregen van 4,95 voor 240 minuten. Alleen berekent KPN in 60/60, terwijl Debitel dit in 60/1 deed, en mag KPN het tarief tussentijds wijzigen. De aanbieding in Augustus was 130 minuten voor 10 euro. Op zijn minst vind ik dit een vreemde manier van zaken doen, en is een voorbeeld hoe je niet met je klanten moet omgaan. Uit principe zal ik dan ook geen gebruik maken van deze "aanbieding".
robertlogger wijzigde dit bericht op 14/11/09 om 10:28.
Gepost op 14/11/09 om 10:40 uur
@Robert: ging er steeds al vanuit dat 15/1 DE dag zou zijn en dat men bij easyphone gewoon z'n mond voorbij had gepraat

@roma: zou gewoon je brief nog eens goed doorlezen. 'T staat er allemaal in duidelijk Nederlands
Gepost op 14/11/09 om 10:41 uur
We hadden destijds toch gelijk.
Debitel STOPT op 15-01-2010.
Iedereen die destijds heeft aangegeven bij debitel te willen blijven is vanaf nu contractsvrij. Je kunt nu nummerbehoud aanvragen naar bijvoorbeeld Vodafone.

LET OP !! dat je dit VOOR 9 december aangeeft anders ga je alsnog automatisch naar KPN.

Als het goed is krijgen alle debitel klanten een brief hierover.

Veel succes allemaal met jullie contracten.
Gepost op 14/11/09 om 11:00 uur
Staat naar mijn mening duidelijk in de volgende regels.

Uw debitel contractstermijn komt te vervallen, ongeacht het resterende aantal maanden.
De scherpe abonnementsprijs houdt u maximaal 24 maanden. U zit niet aan een nieuw contract vast.

Lijkt mij duidelijk
Gepost op 14/11/09 om 11:10 uur
Net contact gehad met KS en je kunt dus gewoon zelf opzeggen. http://www.telecomvergelijker.nl/images/smilies/smile.gif
Gepost op 14/11/09 om 11:26 uur
Wat bedoel je met zelf opzeggen? En toevallig ook nog gevraagd of dat sim-only abonnement per maand op te zeggen is ;)?
Gepost op 14/11/09 om 11:47 uur
Ik wil iedereen wel attenderen dat als je akkoord gaat met de brief of het via internet regelt dat je dan altijd volle minuten betaald dus als je 1 minuut en 5 seconden belt dan betaal je 2 minuten.
ook is het zo als je het via internet of via de brief regelt dat je het tegoed wat je overhoud niet mee mag nemen. Je moet het de zelfde maand over houden.
Uiteraard heeft KPN dat niet in de brief gezet want dan haken er al veel mensen af.

Wij hebben al diverse klanten gehad die toch akkoord waren gegaan met de brief omdat het aantrekkelijk was maar die komen nu terug met hele hoge rekeningen omdat ze er snel overheen gaan.

Kijk maar wat jullie met deze informatie doen maar het lijkt me wel belangrijk om te weten.
Gepost op 16/11/09 om 16:28 uur
U kunt op www.kpn.com/MijnKPN altijd het aantal minuten/sms'en dat bij uw KPN abonnement hoort, iedere maand gratis verhogen of later weer verlagen. Het scherpe tarief dat u nu heeft gekregen, maakt onderdeel uit van een aantal abonnementen. Als u wijzigingen aanbrengt in uw abonnement, beweegt het maandtarief mee en blijft altijd zeer scherp.
Gepost op 16/11/09 om 17:18 uur
Nou het heeft even geduurd, maar ik ben eindelijk van KPN én Debitel af. Gister kreeg ik een brief van KPN dat ze het betreuren dat ik wegga en per 1 december wordt afgesloten.
Remember: ik ben nooit op de hoogte gesteld van de overstap, heb geen brief gehad oid. De overstap naar KPN hield bij mij in dat mijn belbundel werd gehalveerd en ik €2,5 minder per maand ging betalen. Waar ik echter op uit kwam was een telefoonrekening die 5 keer hoger is dan bij debitel omdat ik niet bekend was met mijn halvering in belminuten. Ik ga dus niet als tevreden klant weg, maar ben toch blij met deze oplossing, omdat ik nog 13 maanden contract zou hebben lopen.
Gepost op 17/11/09 om 15:49 uur
Lennard, hoe heb jij dit gedaan?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb nooit bericht gehad van Debitel dat ze overgingen naar KPN. Ik wist het uiteindelijk wel, maar heb er verder niks aangedaan omdat ik dacht dat het wel prima was. Nu heb ik vanmorgen een smsje gekregen dat mijn rekening online stond. Tot mijn verbazing was deze wel heel erg hoog. Wat blijkt nou, mijn smsbundel is gehalveerd!!! Hier wist ik dus helemaal niks van!
Wat moet ik nu doen?
Gepost op 17/11/09 om 16:06 uur
Moderator
Pinokkio
Ik heb bij de eerste brief aangegeven bij Debitel te willen blijven. Nu heb ik nummerbehoud aangevraagd voor 2 nummers naar Simyo, dit lijkt wel goed te gaan.
Gepost op 17/11/09 om 16:48 uur
@ Annemarie. Mail me maar even op
lennart87 [att] gmail puntje com
Gepost op 17/11/09 om 17:38 uur
Ik heb net ook bericht gekregen dat ik per 13/12 afgesloten wordt.
@Easy-Phone Na de manier waarop jullie zwart zijn gemaakt door KPN/Debitel, zou ik op zijn minst excuses van die kant verwachten. Ik ben bang dat ze niet zullen bellen, omdat ze een te duur abonnement hebben;-)
Gepost op 17/11/09 om 17:55 uur
@pinokkio:
Heb jij dan al een tweede brief ontvangen?
Als dat niet zo is, lukt nummerbehoud dan toch wel?
Gepost op 17/11/09 om 19:09 uur
Moderator
Pinokkio
@gsmfreak77: nee, nog geen brief gehad. Maar de aanvraag nummerbehoud is door debitel wel in behandeling genomen; de eerdere opzegging (per einde initiële contractsperiode) is ongedaan gemaakt.

Quote:
Geachte heer, mevrouw,

U heeft aangegeven uw mobiele telefoonaansluiting bij debitel te willen beëindigen.

We hebben dit beëindigingsverzoek geannuleerd om één van de volgende redenen:
- u heeft nummerbehoud aangevraagd bij een andere telecomaanbieder. Op de dag dat het mobiele nummer is overgezet naar uw nieuwe telecomaanbieder wordt het mobiele nummer bij debitel automatisch beëindigd,
- u heeft opdracht gegeven om de beëindiging te annuleren en uw mobiele aansluiting bij debitel te behouden,
- u heeft een contractsverlenging aangevraagd.

Let op! Als u bij uw nieuwe telecomaanbieder heeft aangegeven uw nummer te willen behouden, zult u binnenkort een bevestiging van de opzegging mèt nummerbehoud ontvangen. Wij adviseren u deze bevestiging te controleren. Uw mobiele nummer mag per de opzegdatum overgenomen worden!

Ik denk dus dat het wel goed komt, maar je weet het nooit
Gepost op 23/11/09 om 01:17 uur
heb van de week zoals al gezegd , gebeld en mij is bevestigd dat het aanbiedings s/o abonnement van 4,95 voor 240 min/sms per maand opzegbaar zal zijn.

vooralsnog zal ik dan mee gaan in de aanbieding, tot ik een leuke aanbieding tegenkom met een iphone 3g , een nieuwe generatie nokia of een ps3 ( shops reageer vooral ;) ) .

moet toegeven dat ik de voorgestelde aanbieding a 4,95 voor 240/min/sms zeker niet slecht vind.

to be continued ( if problems occur).

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone