[Debitel] Debitel stopt, klanten naar KPN

Gepost op 24/06/09 om 09:52 uur
Debitel stopt ermee heb ik begrepen.
Bestaande klanten krijgen momenteel allemaal een aanbod om voordelig over te gaan naar KPN. Indien je niet ingaat op dit aanbod, ga je na je contractsduur vanzelf over naar KPN.

Echter, ik heb totaal geen zin om met KPN opgescheept te worden.
Nu vraag ik mij af of het contract dat ik met Debitel heb niet kan opzeggen per direct. Immers zij kunnen hun voorwaarden niet helemaal waarmaken en bovendien zullen de voorwaarden bij KPN anders zijn dan bij Debitel. Er is dus sprake van een contractswijziging mi.

Is dit inderdaad zo ?
In dat geval zou ik snel overkunnen naar de provider die wel een I-phone aanbied en zou ik sneller verlost zijn van de slechte Debitel service.

Modbreak:
Welkom op TV. Aanhef/groetjes niet gewenst. Heb je reeds contact opgenomen met de klantenservice?
mcjmeijer wijzigde dit bericht op 24/06/09 om 09:52.
Gepost op 09/07/09 om 06:46 uur
Ik heb nog geen aanbod voor mijn Debitel abo van KPN gekrijgen. Wat staat er precies op de KPN aanbod?
Gepost op 09/07/09 om 06:58 uur
Kijk maar eens op onderstaande link.
In de brief stond min of meer hetzelfde met dezelfde aanbiedingen.

http://debitel.kpn.com/
Gepost op 09/07/09 om 07:16 uur
Indien ik mijn nummer geef om te kijken wat zij aanbieden, ben ik dan automatisch overgestapt naar KPN? Wil aan het eind (augustus 2010) er gewoon vanaf zonder naar KPN te willen, kan dat dan?
Gepost op 09/07/09 om 07:25 uur
Het lijkt dat niks gebuurt als ik niet "ja" zeg.
Gepost op 09/07/09 om 07:32 uur
Als je het aanbod niet aanneemt dan ga je op t einde van het contract vanzelf over naar KPN. Uiteraard kun je wel zelf opzeggen, met inachtneming van de 3 maanden opzegtermijn.

Als je je 06 ingeeft op de hierboven genoemde site krijg je enkel de aanbiedingen te zien.

Ikzelf heb via mijndebitel . nl mn contract opgezegd. Het loopt op 1 nov af. Inmiddels heb ik al een t-mobile abbo afgesloten dat per 1 nov start (met nummerbehoud) maar heb al wel de nieuwe Iphone in gebruik.

Gepost op 09/07/09 om 07:41 uur
Is 1 nov. het normale einddatum van jouw Debitel abo? Of heb je de Debitel abo vroeger opgezegt?
Gepost op 09/07/09 om 08:03 uur
Dat is inderdaad mijn normale einddatum.
Eerder opzeggen kan niet, overgaan naar KPN kan wel; aldus Debitel.
Of dat formeel gezien ook klopt op deze manier, heb ik mijn twijfels over....een overname betekent mi. altijd een verandering van de contractuele voorwaarden....waardoor je dus als klant zijnde het contract eenzijdig kunt opzeggen....
Gepost op 09/07/09 om 09:49 uur
Geblokkeerd
Ik heb nog niets gehoord van debi over een overname naar KPN. Ik heb tot op heden nog steeds een debi abo. En het abo loopt nog meer dan een jaar door. Ik mag aannemen dat ze mijn minuten dan niet gaan afronden op hele minuten.
Gepost op 09/07/09 om 09:57 uur
Wat gebeurt er met de prepay-aansluitingen welke nu nog via Debitel lopen?
Gepost op 09/07/09 om 10:11 uur
@brey
Eenzijdig opzeggen kan niet. Je huidige Debitel contract loopt gewoon door, behalve als je gebruik maakt van het welkomstaanbod (je krijgt dan KPN Flexibel)
Gepost op 09/07/09 om 10:52 uur
Hugo Boss
prepay aansluitingen zullen op een gegeven moment ook wel omgezet worden naar KPN
Gepost op 07/08/09 om 15:20 uur
Ik heb vandaag een brief ontvangen over dit verhaal.
Weet iemand al, of is het iemand gelukt het contract te beeindigen?
Gepost op 07/08/09 om 18:31 uur
Heb de brief ook ontvangen.
Heb mijn nummer op de website achtergelaten een aanal urengeleden maar nog geen wachtwoord ontvangen....

Ben benieuwd naar de verdere actie aanbieding.
Anders op zoek naar een negatieve verandering in de voorwaarden. Die van KPN worden geldend. Dus reden voor opzegging.

Heeft iemand de debitel voorwaarden van vorig jaar april/mei misschien nog?
Gepost op 07/08/09 om 23:54 uur
Heel eerlijk: ik vind de reakties op dit topic tot nu toe weinig verheffend... Bijv de TS begint over z'n Iphone en in een andere reaktie gaat het over opzeggen terwijl dit totaal niet aan de orde is (je kan je contract gewoon uitdienen).

Aan het voorstel van KPN vind ik opvallend:
1) In vergelijking met Tmobile/Orange is het een vrij "zacht" voorstel
2) Er is geen extra stimulans/voordeel om over te stappen naar KPN. Op meer plaatsen wordt de SimOnly12,50 nl aangeboden voor 10,=
3) Vlgs KS komt er aan het einde van het jaar nog een ronde voor de niet-overstappers. Hopelijk is het aanbod dan wat aantrekkelijker .
Gepost op 08/08/09 om 09:32 uur
@one2call,

Toen je de klantenservice sprak heb je het toen ook nog over de alternatieven gehad (toestelaanbod)?

Net als jij had ik ook een SO aanbod van E 10. Ik kon hier wel om lachen, wat een "scherp" aanbod. Goed dat het achter een wachtwoord is verborgen.

Omdat de voorwaarden van KPN gaan gelden lijkt het mij dat er een verandering van het contract is waardoor volgens mij opzegging mogelijk zou zijn.

Ik ben echter (nog) niet ontevreden over de service en wil dus best nog een jaartje mijn abo uitzitten. Maar mijn telefoon, die ben ik wel een beetje zat.... Dus vandaar mijn opmerking over beindiging.
Gepost op 08/08/09 om 13:44 uur
Ik heb gisteren een "schitterend" aanbod gehad. Ik moet per 6 september per minuut gaan betalen, terwijl ik nu alleen de eerste 60 seconden kwijt ben, dus heb ik de klantenservice gebeld, en die bevestigden mij dat het contract 6 september ophoud te bestaan. Met andere woorden, zij zeggen op, en verkopen je een ander abonnement.
Gepost op 08/08/09 om 16:13 uur
Voor alle duidelijkheid: ik lees de brief zo dat als je KS vertelt dat je bij Debitel wilt blijven, je gewoon je contract onder de "oude" voorwaarden kan uitdienen. Dus geen aanleiding voor beeindiging !!!
Gepost op 08/08/09 om 19:39 uur
klopt.

Als je niet op het KPN aanbod ingaat, dan blijf je gewoon Debitel klant volgens dezelfde voorwaarden.
Over een aantal maanden komt er nog een ronde.
Dan zullen er wel opzeggingen kunnen gaan vallen, omdat Debitel dan definitief stopt.
Gepost op 10/08/09 om 10:41 uur
Ik sprak een "leidingevende" van de KS van het speciale 0800nummer. Deze was zelf niet op de hoogte van het feit dat bij Flexibel-SimOnly alle gesprekken worden afgerond op hele minuten (itt bij Debitel). Hierdoor resteert dus van een bundel van 130min maar feitelijk +/- 110min

Eigl draait KPN de Debitel-klanten met dit aanbod dus een flinke loer (voorzover dat nog niet duidelijk was...).

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN