SPA 1001 of PAP2T

Gepost op 05/07/09 om 17:07 uur
ik wilde gaan bellen met een nummer via budgetphone en bellen via voipbuster. Nou twijfelde ik over de ATA tussen het startpakket van budgetphone met een SPA1001 (die dus al wel een wat ouder model is) en een losse Linksys PAP2T. Iemand tips? Heb opzich aan 1 lijn voldoende.

Gepost op 03/02/10 om 12:02 uur
Even een kick

Ik zit aan het zelfde te denken. SPA 1001 kost nu 40 euro, maar is verouderd. Bied deze dezelfde mogelijkheden als de linksys pap2t?

Mijn requirement is dat het apparaat minimaal 2 providers moet ondersteunen, de spa 1001 doet dat als ik het goed heb

Kan iemand hier even advies over geven?

Offtopic: ik heb ook nog een zyxel 260-31c aldsl2+ modem liggen. Kan ik deze ook configuren als sip server ZONDER dat ik hem als adsl modem gebruik???
Gepost op 03/02/10 om 12:18 uur
ah, oude vraag van mij.

Ben gewoon voor de spa1001 gegaan en die doet dat inderdaad prima. Heb budgetphone in en voipbuster out.
Gepost op 03/02/10 om 12:21 uur
Waarom gebruik je het nummer van voipbuster niet?
Je kan daar voor 1 euro een nummer krijgen.

Heb je dus maar 1 account nodig voor in en uitbellen.
Gepost op 03/02/10 om 13:03 uur
toen ik het nam had voipbuster tijdelijk geen nummers.
En ik wilde ook mijn eigen lokale kpn nummer porteren en dat ging prima bij budgetphone.
Voipbuster heeft ook maar een paar lokale NL nummers en ik ook had geen zin in 088.
Gepost op 03/02/10 om 21:12 uur
Ik zou niet snel een Voip-in nummer van Voipbuster en consorten adviseren. Het blijft een beetje een schimmig bedrijf. Ze hebben zonder uitleg mijn account geblokkeerd en er valt niet met ze over te corresponderen. Budgetphone is dan wel een tientje per jaar duurder, maar ik denk niet dat ze dit soort dingen zullen doen. Bovendien kun je met Budgetphone gewoon naar 112 bellen.
Gepost op 05/02/10 om 02:28 uur
het verschil tussen een pap2t en een spa1001 is dat, hoewel beide 2 providers kunnen instellen, de pap2t 2 telefoonaansluitingen heeft, dus voor elke provider 1, en de spa1001 1 aansluiting heeft waar beide providers op uitkomen.
Is dus gewoon welke situatie voor jou het beste is.

Dat de modellen wat ouder zijn maakt niets uit, ze zijn bewezen robuust en goed, werkt bij mij ook nog na vele jaren.

Overigens is het mogelijk de pap2t via een truuk te flashen met spa1001 firmware, zodat op de 1e telefoonpoort beide providers uitkomen (heb ik).

ik heb trouwens prima ervaring met Voipbuster en andere merken van het moederbedrijf Betamax. Heb al jaren een 020 nummer via ze, en nu ook een duits nummer voor mijn verblijf in Berlijn

Budgetphone is ook prima, maar heeft ook addertjes:
Je kan alleen maar uitbellen (ook naar 0800 nummers) als je beltegoed erop hebt staan, maar dit beltegoed vervalt na een jaar! Tevens is het zo dat budgetphone erg onregelmatig de jaarrekening voor verlenging stuurt, dan weer na 1,5 jaar, dan weer eerder, maar als je vergeet binnen een maand te betalen moet je 10,- extra heractiveringskosten betalen.

Zo hebben ze beide hun dingetjes, maar zowel Budgetphone als Betamax bestaan al vele jaren en staan als degelijk en goed te boek. De klantenservice van budgetphone is overigens idd makkelijker te bereiken dan die van Betamax, maar Betamax is vele malen groter met tientallen merken.
birdie wijzigde dit bericht op 05/02/10 om 02:28.
Gepost op 06/09/10 om 20:03 uur
(nog steeds niet gekocht , maar ga binnenkort van provider wisselen dus het is weer aan de orde )

Dus je hebt je pap2t geflashed zoals je hebt beschreven in deze post
met deze firm ware?
Gepost op 08/09/10 om 13:13 uur
't is al een hele tijd geleden, maar dat lijkt idd de goede.
succes!
Gepost op 08/09/10 om 14:50 uur
Waarom gaan jullie niet voor een siemens sx762 modem. Is al voor paar tientjes verkrijgbaar op marktplaats. Deze modem kan alles. Je kan het als een adsl modem of kabel modem gebruiken. Daarnaast heeft het mogelijkheden voor 6 voip accounts en instellen van kiesplannen is zeer makkelijk. Ik heb er zelf 2 geinstalleerd, bij mijn ouders en broer. Ze gebruiken het meet dan een 1 jaar met volle tevredenheid.
Gepost op 04/12/10 om 18:54 uur
Mmm ik heb hem intussen gekocht bij budget phone, zit er een wachtwoord op de admin pages
Iemand een idee wat het het is?
Gepost op 04/12/10 om 22:11 uur
Quote:
Mmm ik heb hem intussen gekocht bij budget phone, zit er een wachtwoord op de admin pages
Iemand een idee wat het het is?

moet je ze ff mailen.

Had ik ook destijds en snel gehad.
Gepost op 05/12/10 om 22:01 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
Quote:
Waarom gaan jullie niet voor een siemens sx762 modem. Is al voor paar tientjes verkrijgbaar op marktplaats. Deze modem kan alles. Je kan het als een adsl modem of kabel modem gebruiken. Daarnaast heeft het mogelijkheden voor 6 voip accounts en instellen van kiesplannen is zeer makkelijk. Ik heb er zelf 2 geinstalleerd, bij mijn ouders en broer. Ze gebruiken het meet dan een 1 jaar met volle tevredenheid.

Is dit dezelfde als de sx762 DSL? Ze hebben het nl over adsl maar ik heb kabel internet.Momenteel heb ik een siemens voip telefoon maar dat kost me een aansluiting op m'n router en zou inderdaad wel zo'n sx762 willen als die werkt op kabel internet.
Gepost op 06/12/10 om 00:12 uur
DE sx762 werkt ook icm een kabel modem. Je moet het als een ethernet modem instellen en de kabel aansluiten op poort4. Je houdt 3 poorten over voor overige aansluitingen.
Gepost op 06/12/10 om 00:12 uur
DE sx762 werkt ook icm een kabel modem. Je moet het als een ethernet modem instellen en de kabel aansluiten op poort4. Je houdt 3 poorten over voor overige aansluitingen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone