Ik lees net op de site van de iphoneclub een
artikel over een meting van het datagebruik van smartphones afgezet tegen het verbruik van de Iphone. Conclusie: normale smartphone gebruikers zitten maandelijks gemiddeld op 150 MB dataverkeer, gemiddelde Iphonegebruikers op het dubbele.
Als we aannemen dat smartphones en Iphones de grootste datagebruikers zijn, dan kunnen juist deze klanten bij normaal gebruik in de problemen komen met de huidige Vodafone FUP van 10 keer het gemiddelde gebruik.
Als de FUP op 500 MB per maand wordt gezet, dan nog red 12% van de gebruikers het niet. Hoeveel % van de gebruikers mag buiten de boot vallen om de Blox nog "zorgeloos" te noemen? Streaming gebruik vreet data, dat lijkt mij voor dagelijks gebruik wat teveel gevraagd, misschien moet Vodafone maar een streaming Blox introduceren voor wie dit dagelijks wil gebruiken met een meerprijs bovenop de normale Blox voor internet prijs. Nu zijn alle internet Blox gebruikers de dupe ook als ze slechts 1 keer meer data gebruiken. Dat lijkt mij toch echt niet de bedoeling.
Koen wijzigde dit bericht op 15/02/10 om 12:41.