'Vodafone werpt hard limiet op voor prepaid Zorgeloos Internet Blox in verband met misbruik

Gepost op 09/07/09 om 23:22 uur
Vodafone heeft in een interne memo laten weten dat het een harde limiet heeft ingevoerd voor Zorgeloos Internet Blox voor prepaidgebruikers. Als reden hiervoor zou Vodafone aangegeven hebben dat er te veel misbruik van de dienst wordt gemaakt.
Vodafone kaart
Uit de interne memo die All About Phones in handen heeft gekregen zou blijken dat Vodafone te kampen heeft met een hoog misbruikgehalte door prepaidgebruikers van één van de Bloxen. De Vodafone prepaid Zorgeloos Internet Blox geeft gebruikers de mogelijkheid om met een prepaidsim onbeperkt te internetten voor een vast bedrag. Gebleken is echter dat veel gebruikers hier wel erg veel dataverkeer doorheen weten te jagen waardoor de kosten bij Vodafone uit de hand lopen. Vodafone heeft dan ook besloten om nu een harde datalimiet van 250MB in te stellen op de bundel voor prepaidgebruikers. Als de limiet bijna bereikt wordt ontvangt de klant hier een waarschuwingsbericht over. Nadat de 250MB zijn overschreden zal de gebruiker per MB moeten gaan betalen of per kwartier. De kosten hiervan worden van het beltegoed afgeschreven.

Vodafone laat de abonnementsversie ongemoeid en die blijft met een Faire Use Policy werken. Hiervoor geldt overigens ook al een limiet van 250MB, dit is echter geen harde limiet.

In een reactie heeft Vodafone aan All About Phones laten weten dat Vodafone haar beleid niet gaat wijzigen. Vodafone zal gebruik blijven maken van de Fare Use policy zoals ze dat ook bij haar abonnementen doet en hierbij zal geen hard limiet gaan gelden, aldus Vodafone.

WAT EEN OPLICHTERS DIE VODAFONE,IK BEN WEG BIJ DEZE NETWERK.

Modbreak:
Zie de Tv Forum richtlijnen voor wat betreft het gebruik van de term "oplichting" ....
Pinokkio wijzigde dit bericht op 09/07/09 om 23:22.
Gepost op 09/07/09 om 23:26 uur
Je quote het zelf al, laatste alinea:

Quote:
In een reactie heeft Vodafone aan All About Phones laten weten dat Vodafone haar beleid niet gaat wijzigen. Vodafone zal gebruik blijven maken van de Fare Use policy zoals ze dat ook bij haar abonnementen doet en hierbij zal geen hard limiet gaan gelden, aldus Vodafone.

Gepost op 09/07/09 om 23:29 uur
robert jan het is al gewijzigd, het zijn oplichters, kijk maar op de website van vodafone.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 09/07/09 om 23:29.
Gepost op 10/07/09 om 00:11 uur
Waar staat het dan op de website?
Gepost op 10/07/09 om 00:22 uur
Het is voorbij, ben afgesloten, na 250mb, 2 smsjes gehad dat ik bijna over mijn limiet zat. Na 10 dagen blox.Nieuwe kaart erin en minder verstoken.
PrinsStuff wijzigde dit bericht op 10/07/09 om 00:22.
Gepost op 10/07/09 om 00:27 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Oplichters?
Als jij meer dan 10X dan het gemiddeld verbruik verstookte hoorde je altijd al een waarschuwing te krijgen.
En ik weet niet hoe je meer dan 250 MB via je mobiel kan verstoken in een maand, miss bellen via Voip of de sim in een USB modem stoppen. Maar die praktijken zijn daarom ook juist niet toegestaan met een spraak-sim, daarvoor zijn echte data-sim's met data-bundels.

Heel begrijpelijk dat Vodafone dit doet omdat je meer dan 250 MB m.i. alleen kan bereiken door de sim te misbruiken.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 10/07/09 om 00:27.
Gepost op 10/07/09 om 00:29 uur
Onzin,met een smartphone is dat zo verbruikt,youtube,radio online enz.
Gepost op 10/07/09 om 00:35 uur
Zelf vind ik 200 MB ook veel. Aan de andere kant de EU of de nederlandse regering vindt dat wij voip moeten kunnen gebruiken op onze telefoons. De telecombranche moet hier zelf met producten op inspelen. Vodafone zou dit met een zgn. smartphone blox gaan doen voor abonnees (is deze al gelaunched?) Ik vind een (duurder) internet product dat bedoeld is voor de laptop geen oplossing voor voip-gebruik. In engeland kan je bij provider 3 onbeperkt voip gebruiken, zo kan het ook.
Gepost op 10/07/09 om 01:25 uur
Bericht staat hier:

http://allaboutphones.nl/nieuws/2977/Vodafone-werpt-hard-limiet-op-voor-prepaid-Zorgeloos-Internet-Blox-in-verband-met-misbruik-Update.html

Vodafone had het ontkent, maar ze waren aan het liegen.

Je hoeft overigens niet een nieuwe kaart erin te doen, je kan gewoon direct de blox opnieuw activeren.
V-Power wijzigde dit bericht op 10/07/09 om 01:25.
Gepost op 10/07/09 om 10:10 uur
Moet wel een nieuwe kaart in.
Ze hebben mijn resterende beltegoed eraf gehaald met "per Mb".
Nu heb ik niet genoeg tegoed om blox te activeren.
Gepost op 10/07/09 om 11:00 uur
Hoe lang houden telecombedrijven het nog vol om met "onbeperkt", "zorgeloos" en dergelijke termen te adverteren, terwijl ze dat niet willen waarmaken?
Wat is nou 200 MB?! Leven ze nog in 1990 of zo?
Gepost op 10/07/09 om 11:29 uur
Dat liegen is echt stom, hebben ze bij vodafone nog nooit over internet en informatie-uitwisseling gehoord? Het is notabene een telecommunicatie bedrijf! Wie doen daar de PR & Product management?

Ze waren net wat gestegen in mijn achting, met een al dan niet kapote belsstatus en lange levertijden maar scherpe tarieven (uitgezonderd vodafone scherp). En dan gaan ze een beetje lopen jokkebrokken. Heel slecht.. Gelukkig is er dan nog V-Power
Gepost op 10/07/09 om 11:35 uur
Ik weet niet wat jullie met je Gsm doet maar ik heb aan 250 Mb echt niet meer genoeg. Een radio streaming zit er dan niet meer in want dan ben je zo door je bundel heen , wat heb je dan aan een Smartphone als je het internet niet optimaal kan benutten ? , daar is een smartphone voor gemaakt.

En dan ook nog er gewoon over liegen ! ! ! Voormij zijn het ook dieven , en dat van het misbruik , ok dat zou best kunnen maar dat had je anders kunnen oplossen , door Bv de eerste 250 mb op volle snelheid en dat je snelheid daarna flink gecapped word.

Modbreak:
Ik heb je post ietsjes aangepast. : )
mcjmeijer wijzigde dit bericht op 10/07/09 om 11:35.
Gepost op 10/07/09 om 11:41 uur
Het lijkt erop dat er inderdaad iets verandert is bij vodafone prepaid. Ik had mijn internetbundel net 3 dagen geactiveerd maar kan sinds donderdag niet meer online komen. Eerst zei de medewerker van de klantenservice dat mijn beltegoed 2 euro moest zijn(het was lager) dus om dat aan te tonen stortte hij 2 euro bij, hielp niets ik kon nog niet online. Toen vermeldde hij dat dhe storing dat werd veroorzaakt doordat er gisteren "iets was verandert bij vondafone prepaid internet" wat kon hij niet zeggen maar ze zoude proberen de storign zo snel mogelijk op te lossen.
Kan ik nu mijn geld voor de bundel terug eisen? IK koop geen vodafone blox v oor 9.50 om er 30 dagen gebruik van te maken om daar ineens minimaal 2 van te zien verdwijnen, ik heb dan liever m'n geld terug en activeer de blox weer als het weer goed werkt.
Gepost op 10/07/09 om 13:52 uur
Moderator
Wie internet via een GSM met GPRS gebruikt zal hier niet boven komen. Dat is zo traag dat het je niet gaat lukken. De moderne toestellen en smartphones met UMTS en HSDPA kunnen zulke grote snelheden halen dat je veel meer gaat doen onderweg. Daarbij kan je zo snel pagina's laden dat je aan 250 MB niet genoeg hebt. 1 GB verbruiken onderweg vind ik helemaal niet zo raar meer. (op mijn N95 heb ik dat bij KPN wel bereikt, gelukkig zonder actie vanuit KPN). Kan Vodafone niet de term onbeperkt laten vervallen voor de 9,95 blox en voor 14,95 een onbeperkte plus blox lanceren voor wie meer nodig heeft? Of inderdaad cappen van de snelheid. Iets onbeperkt noemen en klanten boven de 250 MB afsluiten gaat mij te ver.
Gepost op 10/07/09 om 14:08 uur
Via GPRS is het idd heel moeilijk tehalen , maar zoals koen hierboven mij al zegt , als je een beetje een moderne toestel hebt , dan wil je toch gewoon alle functies van je toestel optimaal benutten ? Youtube online radio luisteren , dat kan allemaal niet meer met een datalimit.

Zoals ik eerder heb gezegd , cap gewoon de snelheid na een aantal mb , dan kun je in iedergeval echt ZORGELOOS internetten op je mobiel , maar kom niet meer met die troep aan van een datalimiet want daar ga ik echt geen 9.50 meer voor betalen , vroeger meschien wel maar nu echt niet meer.
Gepost op 10/07/09 om 14:41 uur
Ik ga hier ook zeker niet meer voor betalen,en data limiet kan echt niet meer ,je kunt je smartphone amper nog gebruiken,ik ben klaar met vodafone.
Gepost op 10/07/09 om 15:13 uur
De wijzingingen in de computersystemen van vodafone om het datalimiet goed te kunnen controleren zijn wel weer echt op een "vodafonemanier" doorgevoerd. Gevolg is dat mijn vodafone blox voor internet gewoon helemaal niet meer werkte. Door een test die de technische dienst van Vodafone samen met mij uitvoerde kwamen we erachter dat ik alleen kon internetten als de blox was verwijdert/uitgezet. Ech weer een heel goed van te ovren getestte oplossing van vodafone, ik ben echt benieuwd anneer de telefooncentrales worden ge-upgrade zodat bellen en smssen ook niet meer werken;-) enige positieve is dat ik geld heb verdiend aan deze storing. vanmorge al 2 euro om mij te bewijzen dat ik 2 euro beltegoed moest hebbe om via mijn blox te kunnen internetten(wat niet klopte) en vanmiddag het geld van mij toch al 3 dagen gebruikte blox terug ontvangen. Aan de ene kant een goed gebaar van Vodafone, aan de andere kant toont het aan dat Vodafone geen directe oplossing weet voor de ontstane storing.
Gepost op 10/07/09 om 15:40 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Ik snap al die ophef niet zo goed. we hebben het over prepaid ... Voor abonnementen is er niets gewijzigd. Het was ook te mooi om waar te zijn
Gepost op 10/07/09 om 15:45 uur
Ja en dat het voor prepaid is ? Dat gebruiken genoeg mensen zo tezien aan de reacties. Een prepaid klant betaalt voor die blox evenveel als een abbo klant

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone