Telfort 300min+100sms+Internet €13,45

Gepost op 30/07/09 om 14:44 uur
http://www.noviomagus.nl/
Bij toeval zag ik dat ik mijn Telfort SO abo weer moest verlengen en was erg verbaasd over de prijs:
300 minuten €8,95 (bij 2jaar €7,95)
100 smsjes €2,
onbeperkt internet(max.768kb/s) €2,50
Gepost op 30/07/09 om 15:44 uur
waar heb je dat gezien?
op de telfort site is het namelijk 8,95 als je twee jaar neemt en 10,95 als je 1 jaar neemt, ook is mobiel internet 7,95 en niet 2,50 op de telfort site. een stuk duurder dus.

als je verlengt is dat inderdaad zo!

niet duur nee
XCLTempesT wijzigde dit bericht op 30/07/09 om 15:44.
Gepost op 30/07/09 om 15:59 uur
Ja sorry, dat klopt, alleen bij verlengen.
Gepost op 30/07/09 om 17:49 uur
Dat is wel scherp, jij als telecomvergelijker goeroe hebt er vst wel op gelet dat de kortingen respectievelijk 12, danwel 24 maanden doorlopen? Dat dat internet bijvoorbeeld niet 3 maanden voor 2,50 is.

Is dat niet het geval, dan is het een goede deal, en dan bieden ze (sommige) verlengers scherpe deals aan. Ik logde laatst bij RaboMobiel in, waar ik een gratis abo heb, en was er ook de melding dat ik kon verlengen; met scherpe aanbiedingen. Dus niet! Een halfjaar terug hoorde ik dat Telfort ook voor verlengers geen scherpe aanbiedingen had.
mcjmeijer wijzigde dit bericht op 30/07/09 om 17:49.
Gepost op 30/07/09 om 19:12 uur
Let op, bij telfort is het volgens mij al een tijdje dat de beltarieven per gehele minuut in rekening worden gebracht, dus bel je 1 minuut en 1 seconde, dan ben je al 2 minuten kwijt.
Gepost op 31/07/09 om 10:49 uur
Dat is voornamelijk een belangrijke waarschuwing voor nieuwe klanten, bestaande klanten kunnen gewoon checken of ze aan hun huidige bundel voldoende hebben, hoe de minuten ook verrekend worden.

De maandbedragen gelden in mijn geval 12 maanden (de lengte van mijn verlenging). Ik neem aan dat dit ook het geval is bij een verlenging van 24 maanden, al weet ik dat niet 100% zeker.

Gepost op 31/07/09 om 12:03 uur
dus bel je 1 minuut en 1 seconde, dan ben je al 2 minuten kwijt.

Vodafone doet dit toch ook? Dus zo opmerkelijk is dit niet.

Gepost op 31/07/09 om 12:08 uur
Ik zie nu dat dit (nog iets goedkoper) ook geld voor simonly.

300min+100sms+Internet €12,45 (12 maanden)
300min+100sms+Internet €10,45 (24 maanden)
Ik zie nergens staan dat er een korting geld voor de eerste zoveel maanden, echter staat er wel:
http://shop.telfort.nl/mobiel-internet/mobiel-internet-op-je-mobiel/
Super voordelig met Surf&mail. Nu de eerste 6 maanden voor €2,50,- (bij een looptijd van 24 maanden).

maar we hebben het nu over een looptijd van 12 maanden dus zal het dan wel voor 12 maanden gelden?
Gepost op 31/07/09 om 12:12 uur
Mijn vorig bericht klopt niet helemaal zie ik nu.
Die wijziging van afronden op hele minuten is pas in oktober vorig jaar ingevoerd, dus 1 op 1 vergelijken met je huidige specificatie is niet mogelijk.
Ik hield redelijk wat minuten over waardoor ik het wel ga redden... hoop ik...

-edit- Ze hebben de aanbieding, voor nieuwe aansluitingen, aangepast tov gister. Bij 12 maanden de eerste 3 maanden en bij 24 maanden de eerste 6 maanden internet voor €2,50 ipv €10,-
giel wijzigde dit bericht op 31/07/09 om 12:12.
Gepost op 31/07/09 om 13:52 uur
Maar jouw verlengingsaanbieding is nog hetzelfde t.o.v gisteren?
Gepost op 31/07/09 om 14:03 uur
Wanneer je reeds verlengt hebt, kun je de huidige verleng aanbiedingen niet meer zien. Ik ben ook benieuwd dus wellicht kan iemand het checken die momenteel kan verlengen.

Mijn aanbieding was (gister):
Orderdatum: 30-07-2009
Omschrijving: Telfort sim only 300 (12 mnd)
Bundels: + 100 SMS-berichten, van €6,95 voor €2,00 p/mnd
+ Surf & mail onbeperkt voor € 2,50 p/m!
Actie: 12 maanden Sim Only 300 voor € 8,95 p/m

Gepost op 31/07/09 om 14:29 uur
Ik heb vandaag ook verlengd (en ik wilde juist weg bij Telfort, ach moet de aanbieding maar niet zo goed zijn :-)

Het internet is 2,50 pm en er staat niets dat dat maar een beperkt aantal maanden is.

Dit staat in mijn contract:

's-Hertogenbosch, 31 juli 2009
Abonnement: Telfort sim only 300 (24 mnd), € 17,00 per maand
Extra's: + 100 SMS-berichten, van €6,95 voor €2,00 p/mnd
+ Surf & mail onbeperkt voor € 2,50 p/m!
Actie: 24 maanden Sim Only 300 voor € 7,95 p/

Dus voor 24 maanden zou ik zeggen, anders had dat erbij moeten staan.

In het bestellingsproces is het volgens mij een speciale Surf en Mail voor verlenging:
"Telfort Surf & Mail unlimited 2008 24 maanden Sim Only Retentie"

Ik heb mijn nummerbehoud naar vodafone prepaid geannuleerd (daar wilde ik eigenlijk naar overstappen totdat er een goede aanbieding zou komen), over een paar dagen controleren of dat goed is gegaan. Ik had niet gedacht dat er van Telfort een goed aanbod zou komen, dus nu maar hopen dat alles goed gaat.

Maar dit is echt een perfect abo voor mij, dit aantal minuten en SMS is voor mij equivalent aan "onbeperkt", en het internet is snel met een uitstekend netwerk. (hopelijk zijn de storingen bij Telfort nu verleden tijd)
XCLTempesT wijzigde dit bericht op 31/07/09 om 14:29.
Gepost op 01/08/09 om 11:20 uur
klinkt goed, hopelijk volgen de andere providers met een concurrerende aanbieding, Telfort zie ik niet zo zitten.
Gepost op 02/08/09 om 11:39 uur
de 2,50 voor het internet is wel heel goedkoop. Zelfs zo goedkoop dat ik haast twijfel om de aanbieding te kiezen.
Gepost op 02/08/09 om 11:42 uur
Heb je wel gezien dat het maar voor 25% van de looptijd van het abo (3 mnd van 1 jaar, of 6 mnd van 2 jaar) geldt?

-
edit: ik bedoelde dit idd meer als reactie op mcjmeijer, of in ieder geval voor degenen die een nieuw abo willen afsluiten ipv. verlengen.
010 wijzigde dit bericht op 02/08/09 om 11:42.
Gepost op 02/08/09 om 11:52 uur
dat was mijn overweging ook, gewoon te voordelig. Ik wilde weg bij Telfort, vanwege de nadelen:
-geen inzicht in overgebleven minuten
-afronding belminuten op hele minuut
-inflatiecorrectie ieder jaar
-0900 nummer voor klantenservice
-aansluitkosten

Maar ja, het gaat me hoofdzakelijk om mobiel internet, en dat moet er dus sowieso bij, en dan ben je bij andere abonnementen al tussen de 8 en 15 euro kwijt. Dus 12,45 euro en dan krijg je er ook nog 300 belminuten en 100 SMS berichten bij, dat is echt heel scherp.

Zo zie je dat het voordeel: de prijs opweegt tegen de nadelen (waarvan de meeste trouwens ook met kosten te maken hebben)

Bij verlengen zijn er geen aansluitkosten, dus deze retentie actie heeft zijn taak volbracht, ik blijf twee jaar bij Telfort :-)

Quote:
Heb je wel gezien dat het maar voor 25% van de looptijd van het abo (3 mnd van 1 jaar, of 6 mnd van 2 jaar) geldt?

Toen ik verlengde stond dat er NIET bij, en dus geld dat voor de hele looptijd, anders stap ik na 6 maanden naar de geschillencommissie. Aangezien het contract overduidelijk is, weet ik vrij zeker dat het voor de hele looptijd geldt bij mijn verlenging.
Als je een nieuwe sim-only besteld, dan staat er heel specifiek inderdaad bij dat het maar voor 3 of 6 maanden is. Maar bij verlenging is het een speciale ""Telfort Surf & Mail unlimited 2008 24 maanden Sim Only Retentie".
Dat is in het systeem van telfort dus een ander product.
Als ze de actie voor VERLENGINGEN hebben aangepast, is het handig te te melden in dit topic lijkt me.
Ik kan het niet meer checken, want ik heb al verlengt.

XCLTempesT wijzigde dit bericht op 02/08/09 om 11:52.
Gepost op 02/08/09 om 12:11 uur
Quote:
Als ze de actie voor VERLENGINGEN hebben aangepast, is het handig te te melden in dit topic lijkt me.

Ik zit niet bij Telfort, maar:

- Giel verlengde 30 juli (1jr), en wij vroegen ons hier af, of de actie nog hetzelfde was.
- Jij kon deze aanbieding ook nog op 31 juli selecteren.(2jr).
- Nu weet ik dat het bij Telfort zo is dat aanbiedingen voor nieuwe klanten geldig zijn t/m de laatste dag van de maand. Misschien geldt dat ook voor retenties/renewals. Dus het is afwachten tot iemand post of er deze maand andere acties zijn.
Gepost op 02/08/09 om 12:48 uur
NB: bij mij betreft het ook verlenging : )
Gepost op 02/08/09 om 13:20 uur
Quote:
Nu weet ik dat het bij Telfort zo is dat aanbiedingen voor nieuwe klanten geldig zijn t/m de laatste dag van de maand. Misschien geldt dat ook voor retenties/renewals.

dat stond ook op de paginas van de verlengings aanbiedingen, maar volgens mij is dat gewoon standaard en er staat ook een voorbehoud bij("Al onze aanbiedingen zijn geldig tot en met de laatste werkdag van de maand en zolang de voorraad strekt." )

Overigens is die "2,50 actie" gedurende 3 of 6 maanden voor nieuwe sim-only's ook nieuw. Toen ik eerst ging kijken op 30-juli om 15:44 was het 7,95 pm gedurende de hele looptijd. (en niet eerste maanden 2,50 en daarna 10,- euro). Die actie is dus nieuw.
Zou me niets verbazen als het verlengings aanbod ook net nieuw is.
Gepost op 04/08/09 om 00:17 uur
vandaag een NIEUW sim only abbo besteld bij Telfort voor 24 maanden. Wel de Zakelijke zzp variant en tot mijn verbazing zag ik 2.10 euro ex btw voor internet staan. Ff erachteraan gebeld en telfort bevestigde dat de korting voor de volle 24 maanden geldig was, helaas gold dit niet voor 12 maanden abbos. Ik heb het niet gecontroleerd voor de prive abbos.

Een tip mijnerzijds, op de pagina waar je de bundels dmv de schuifjes kan samenstellen staat bij 24 maanden een prijs van 3 euro nog wat(ex btw) voor 100 smsjes maar bij 12 maanden 1,70 (ex). Maar in het volgende scherm, met het overzicht van de bestelling waar je opties bij kan selecteren dmv de pulldown menus, heb ik de sms bundel van 3 euro verwijderd en de 100 smsjes uit het pulldown menu voor 1,70 toegevoegd....

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone