Albert Heijn: Nokia 1209 icm AH Mobiel, € 19,95,-

Gepost op 31/07/09 om 18:07 uur
http://telecom.ah.nl/ahm/RAPRD/Nokia-1209-AH-Mobiel/QNO1209DB.html?ab_agid=1005

Ik heb een vraag over deze aanbieding. Er zit natuurlijk een vorm van een simlock op. Maar weet iemand hoe strikt deze is? AH mobiel is KPN weet ik. Zal er bijvoorbeeld een Telfort kaartje in kunnen?
Gepost op 31/07/09 om 18:38 uur
Marly
In de AH Mobiel Nokia 1650 werken alle Telfort simmetjes, zowel abo als prepaid, het toestel heeft dus slechts een enkele (netwerk)lock, evenals de Alcatels van AH, ik ken echter niemand, die de Nokia 1209 van AH heeft, kan dus hier niets over zeggen.
Zelf via internet gratis unlocken is bij dit toestel overigens niet mogelijk.
Gepost op 31/07/09 om 19:18 uur
@Marly.
Weet jij ook of dit ook geldt voor de toestellen welke onder het kopje HI en KPN staan?
Gepost op 31/07/09 om 19:40 uur
Marly
@JosLimburg:
De KPN en Hi toestellen, die AH verkoopt, hebben niets met AH Mobiel te maken, het zijn gewoon dezelfde, die je in veel winkels vindt en ze hebben een KPN simlock.
AH Mobiel valt onder Telfort, vandaar, dat deze toestellen dus een Telfort lock hebben.
Gepost op 31/07/09 om 21:57 uur
Telfort was maar een voorbeeld eigenlijk. Maar zou bijvoorbeeld KPN of Tele 2 (zolang dit nog KPN en geen T-Mobile is) wellicht ook werken?
Gepost op 31/07/09 om 22:09 uur
Marly
Telfort kan ik bevestigen, omdat mensen in mijn omgeving dat hebben uitgeprobeerd, de rest kan ik niets over zeggen.
Gepost op 01/08/09 om 10:25 uur
Oke iig dank.
Gepost op 10/09/09 om 15:46 uur
Bovenstaande informatie is niet juist! Telfort-simmetjes werken NIET in de Nokia 1209 van AH. Er zit dus wel degelijk een simlock op. Bij navraag kost unlocken bij AH Mobiel (voordat het toestel een jaar is) 160 euro per toestel. Dat is natuurlijk gekkenwerk. Er zit dus niets anders op dan een jaar te wachten, want om minimaal 10 euro te betalen voor het unlocken van een toestel dat maar 19,95 euro heeft gekost is ook weer zoiets. Heeft iemand misschien een hint om de 1209 gratis te unlocken? Door jullie beweringen ben ik dus wel op het verkeerde been gezet, dat had ik niet zomaar moeten aannemen.
Gepost op 10/09/09 om 16:29 uur
Marly
De info, die ik eerder in deze thread gepost heb dateert van twee maanden geleden en betreft eigen ervaring met diverse Alcatels en de Nokia 1650, niet met de 1209, zoals in bovenstaande post ook aangegeven.
Helaas verandert zoiets weleens, een nieuwe partij toestellen kan een iets andere simlock hebben, dit heb ik enkele jaren geleden zelf meegemaakt met een Nokia 1600, eveneens van AH Mobiel.

Zover ik weet, kan dit toestel niet gratis via internet geunlockt worden. Via een professionele unlocker kan het waarschijnlijk wel.
Marly wijzigde dit bericht op 10/09/09 om 16:29.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone