[T-Mobile] Simlock op T-Mobile toestellen weer actief na einde Orange per 01-10-2009

Gepost op 06/08/09 om 20:26 uur
Het laatste jaar zijn alle toestellen van T-Mobile NIET gelocked om alle Orange klanten geruisloos te kunnen laten overgaan naar T-Mobile. Voor zover ik weet waren alle Nokia toestellen weliswaar voorzien van een T-Mobile "branding", software met typische T-Mobile logo's en instellingen, maar wèl simlock-vrij! Nu per 01-10-2009 definitief een einde komt aan Orange voorzie ik eigenlijk dat T-Mobile
de "provider" lock er weer gaat opzetten. Iedereen die z'n Orange contract uitdiend onder Orange heeft in veel gevallen een simlock-vrij toestel en blijft gebruik maken van de Orange-sim, ga je verlengen ná einde contract Orange dan wordt je voorzien van een nieuwe T-mobile-sim daar je een geheel nieuw contract aangaat. Hier iets meer over bekend?
Gepost op 07/08/09 om 09:42 uur
Je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. Ook het afgelopen jaar waren in ieder geval op iPhone 3G en de Google G1 wel gewoon een simlock actief. Verkopers in de T-mobile store Hilversum wisten mij rond mei dit jaar te vertellen dat aan orangeklanten eventueel simlockvrije telefoons geleverd konden worden, maar dat dit zeker niet standaard was en dat het voor de Iphone en de Google G1 zelfs helemaal niet mogelijk was.
Gepost op 07/08/09 om 12:16 uur
Wat je vaak ziet dat providers op exclusieve handsets (hieronder een voorbeeldje) de simlock handhaven.

Bij T-Mobile zal dit gerust de iPhone 3G(S) kunnen zijn. Toen er nog Orange Shops waren, hadden ze daar de speciaal simunlockvrije voorraad liggen, waar alleen ex-orange klanten de hand op konden leggen.

Wat de T-Mobile G1 zit je er naast, deze zijn zeker enige tijd simlockvrij in rolatie geweest.

Hieronder een voorbeelde je van exclusieve handsets, gepost door vodafone:
Quote:
Gepost door vfwebrelationsaa op 24/06/2009 16:25
Ter verduidelijking:

Vanaf week 27 zullen alle nieuw te introduceren postpaid handsets simlock vrij geleverd worden.
Dit heeft een aantal voordelen voor de klant. De voordelen zijn voornamelijk zichtbaar in Vodafone winkels waar de klant onmiddellijk de aangekochte handset kan gebruiken.
Uitzonderingen hierop zijn Vodafone exclusieve handsets zoals HTC Magic en prepaid handsets.
De simlock op bestaande toestellen en de unlock procedures blijft gehandhaafd.

Jan
Vodafone Web Relations

Gepost op 07/08/09 om 12:43 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
De T-Mobile N79 werd/wordt in elk geval simlockvrij geleverd ...
Gepost op 08/08/09 om 11:22 uur
Dat van die Nokia N79 klopt, ik heb hem zelf ook en hij is simlockvrij. Wel is het een branded toestel.

De vraag is hoelang T-Mobile nog simlockvrije toestellen blijft leveren nu vaststaat dat Orange per 1 oktober zal ophouden te bestaan.
Gepost op 08/08/09 om 12:04 uur
Moderator
Alle toestellen die ik bij verlenging de laatste tijd via de T-Mobile shop heb gekocht waren simlockvrij. Alleen de Iphones en prepaids hebben een simlock, al had de T-Mobile prepaid Sonyericsson W890i die ik bij de kijkshop had gekocht geen simlock.

Volgens mij las ik op een Duits forum iets er van dat T-Mobile Duitsland overwoog de handsets standaard ook simlockvrij te gaan leveren. Dat lijkt mij sowieso goed om te doen in navolging van Vodafone.

Raar is dat KPN tot ca. 2 jaar terug heel veel simlockvrij leverde bij abonnementen en nu weer streng simlocked. Ik ben zelfs van mening dat het wettelijk geregeld moet worden dat een simlock op een abonnee toestel verboden is. Je betaalt je 1 of 2 jarige contract al als tegenprestatie en een simlock is dan alleen maar belemmerend voor concurrentie: verhoogt je provider na enkele maande flink de tarieven, dan nog kan je met je gesimlockte toestel er niet voor kiezen naar de concurrent te stappen.

Vodafone voerde altijd aan dat er extra veel korting geleverd werd op gesimlockte toestellen. Dat blijkt nu geen stand te houden, de aanbiedingen zijn er alleen maar beter op geworden! Als iets niet economisch verkocht kan worden, moet je het als provider of niet aan bieden, je verlies nemen of tegen de juiste prijs aanbieden. Iemand het overstappen met technische beperkingen zoals simlocks en toestelbranding moeilijk maken is erg slecht voor een vrije economie.

Trouwens: mijns inziens moet de prijs voor het verwijderen van een simlock opwegen tegen het financieel gewin wat je hebt door de koop van het gesimlockte toestel. De Iphone van T-Mobile is inclusief abonnement en bijbetaling erg veel duurder dan als je hem simlockvrij los zou kopen in België of Italië. Een toestel een maand eerder kunnen verkopen dan de overige providers lijkt mij prima, maar een exclusieve deal sluiten zonder dat je hier in NL voor een redelijke prijs een simlockvrije Iphone kan kopen is ook een twijvelachtig monopolie.

Verder mag ook wel eens naar de datakaarten en USB datamodems gekeken worden. Met name de wat oudere modellen zijn ook als ze simlockvrij zijn door de ingebakken provider software slechts met problemen in te zetten bij een concurrent.
Koen wijzigde dit bericht op 08/08/09 om 12:04.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone