[LowCall] KPN draait LowCall de nek om

Gepost op 29/10/09 om 02:44 uur
Quote:
17. Ik heb nog geld tegoed van mijn LowCall aansluiting, krijg ik dat terug?
Ja, indien u nog geld tegoed heeft van LowCall storten wij dit terug op uw rekening.

Dat staat dus nu niet meer in de overstap-FAQ. Ik kreeg gewoon een brief dat mijn abonnement beeindigd wordt. En Lowcall en/of Simyo gaat aan de haal met het resterende tegoed: meer dan een tientje.
Gepost op 29/10/09 om 09:08 uur
http://superlutser.googlepages.com
Afgelopen maandag succesvol overgezet naar Lowcall (nog geen Simyochip gehad of brief van migratie). Hoe is het met mensen gegaan die nog die 10 euro beltegoed (E5 betaald) initieel kregen? Is dat meegegaan of terugbetaald, als ik het zo lees niet - dus snel opbellen voor ik naar Simyo moet/ga?

Scheen dat je 5 euro bonustegoed kreeg, ving ik van iemand op na de overstap naar Simyo. Bij de helpdesk kon men nog niets zien over tegoeden omdat ik te recent over was gegaan...
Gepost op 30/10/09 om 10:18 uur
123456
Vraag het anders nog eens na bij Simyo. Dit kan nu zelfs via Twitter:
Quote:
Beschik je over een Twitter account en heb je een vraag voor Simyo? Richt je tot @simyoNL en krijg direct antwoord!
Ga naar www.twitter.com/simyoNL voor het laatste Simyo nieuws en updates

Bron: https://www.simyo.nl/selfcare/servlet/DataTips?uid=52951
Gepost op 02/11/09 om 15:30 uur
Het klopt dat LowCall aansluitingen die inactief zijn, dwz zonder enig verbruik, niet automatisch worden overgezet. Beschikt u over een nummer dat behoort tot deze groep, neem dan contact op met LowCall danwel Simyo om dit alsnog te regelen.

Mocht u nog tegoed hebben (gehad) bij LowCall, dan storten zij dit terug op uw rekening. U hoeft dus niets op te bellen. Indien uw nummer wordt overgezet naar Simyo, ontvangt u op uw eerste of tweede factuur 5 euro korting op uw factuur bij wijze van welkomstgeschenk van Simyo. Dit kunt u dus terugvinden op de facturen. Omdat er momenteel nog geen Simyo facturen zijn verstuurd, kan onze helpdesk inderdaad nog niets zien.
Gepost op 20/11/09 om 17:14 uur
123456
Quote:
Mocht u nog tegoed hebben (gehad) bij LowCall, dan storten zij dit terug op uw rekening.

Klopt, vandaag op mijn bankrekening ontvangen. Was een restant van het oorspronkelijke starttegoed van 10 euro.
Gepost op 26/11/09 om 10:24 uur
Nou, de overstap ging niet echt dat je zegt makkelijk.
Kreeg dag ervoor mail en sms met pincode van de nieuwe kaart.
Gisteren zou ik over gaan, maar chip bleef het doen hele dag.
Kon uitgaand bellen, tot ik er achter kwam van meerdere kanten dat ik niet bereikbaar was! Andere chip erin gedaan en daarmee kon ik bellen en gebeld worden. Slordig, had dan lowcall gedeactiveerd zodat je gsmscherm laat zien dat je geen verbinding hebt of een bericht gestuurd op het moment supreme!

Voicemail: op de simyo site staat "Het activeren, deactiveren of controleren (status opvragen) van een doorschakeling is kosteloos."

Nou niet dus, via lowcall kon je gratis AAN of UIT naar 1233 sturen. Nu kun je ##002# voor alle doorschakelingen (als voicemail aan staat) uitzetten doen, maar dat werkt niet. 12339 bellen zorgt ondanks belofte van de voicecomputer daar niet voor binnen enkele minuten. Paar uur later gebeld, en lijkt nu uit te zijn. Kijk je op je GSM bij doorschakelingen dan staat er nog steeds bij 'buiten bereik' en bij 'in gesprek' een doorschakeling naar +315306xxxxxxxx (dus 53 ertussen, dan gsmnummer)?

Op de simyosite inloggen lukte niet, met wachtwoord opvragen staat er een invulveld met 06-[ ] waar je onlogisch genoeg in het vak TOCH moet beginnen met 06xxxxxxxxx!

En ben je dan ingelogd, dan zie je bij gesprekskosten toch 2x 0,14 staan voor voicemail uitzetten
Hoe zit het nou met die lowcall-tarieven die je zou houden? Geldt dat alleen voor bellen en sms in nederland, de rest is simyo-tarief?
Gepost op 26/11/09 om 12:47 uur
@spambam:

De overzetting van LowCall naar Simyo is feitelijk een portering van het netwerk van Telfort naar het netwerk van KPN. Wegens een storing bij Telfort hebben alle porteringen al enkele weken vertraging. Helaas ligt dit buiten onze macht. Wij hebben een groot deel van de gedupeerden per email geïnformeerd – de gevolgen zijn overigens dat u tijdelijk beide simkaarten kunt gebruiken. Het alternatief dat u noemt is technisch onmogelijk, anders was hier zeker voor gekozen.

U citeert de Simyo site, maar niet het gedeelte over voicemail. Het doorschakelen naar vaste of mobiele nummers is kosteloos en kan met bepaalde codes worden ingesteld (u noemt ##002#). Echter, voor voicemail is het noodzakelijk dat u belt – 12331 om te activeren, 12339 om te deactiveren. Dit vindt u overal op Mijn Simyo.

Wanneer u inlogt op www.simyo.nl dan staat daar geen 06- al ingevuld. Bent u op de juiste site geweest? Dit verklaart waarschijnlijk ook dat het inloggen niet is gelukt. U gaat naar www.simyo.nl en voert rechtsboven uw 06nummer in + het wachtwoord dat u al bij LowCall had. Lukt dit niet, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten” om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Bij LowCall belde u voor 14 cent per minuut. Dit betaalt u ook bij Simyo. Dus u belt bij Simyo voor exact dezelfde tarieven als u gewend was.
Gepost op 26/11/09 om 13:36 uur
Bedankt webcare voor de snelle reactie. Dat "Mijn 06-nummer:" stond volgens mij gisteren nog als "Mijn nummer: 06-" gevolgd door het invulvak. Daardoor herkende de site mijn nummer niet. ;) Maar misschien heb ik het verkeerd gezien.

Bij LowCall belde u voor 14 cent per minuut. Dit betaalt u ook bij Simyo. Dus u belt bij Simyo voor exact dezelfde tarieven als u gewend was.

Het gaat erom dat zoals ik beschreef je bij Lowcall gratis met sms voicemail kon (de)activeren, en dat Simyo daar 0,14 voor rekent. En dat doorschakelen (voicemail is immers ook doorschakeling, zij het naar voicemail!) komt op het zelfde neer. Op de site staat ook dat je die zaken alleen kunt aanpassen als je voicemail aanstaat (dus doorschakelen zou dan niet werken als je voicemail uitstaat??). In het foldertje/brief bij de SIM staat ook helemaal niets over voicemail gemeld, behalve dat je berichten moet afluisteren voor de overgang. Nou vindt je op de site wel snel dat 12331/12339, maar ook daar geldt: bij andere providers krijg je een mailtje, of online in te zien of per sms bericht als de voicemail is uitgezet. Hier niet.

Wat migratie betreft: elders meegemaakt dat voor overgang bericht wordt geSMSt, en na migratie een mail/sms wordt verzonden. Heel makkelijk uit te voeren, als KPN het nummer naar andere SIM overzet blijft het nummer onveranderd. Kreeg ook bij migratie naar Lowcall paar weken terug netjes mail 1 minuut na migratie (!). En zeker KPN-intern zou dat niet moeilijk moeten wezen. Ben overigens wel op de bewuste datum gemigreerd, dus vertraging had ik geen last van. Gaat erom dat een hoop mensen met beide chipjes uitgaand kunnen bellen, en geen flauw idee hebben wanneer inkomend wordt omgezet. Maar goed, kennelijk is dat bij Simyo toch ingewikkeld.

Oja'tje: normaal zitten er op een SIM wat standaard-contacten, van helpdesk, voicemail aan, voicemail uit, politie, 112, nummerinfo en noem maar op. Hier helemaal leeg aangeleverd.
Gepost op 26/11/09 om 13:55 uur
Graag gedaan!

Voicemail is inderdaad een doorschakeling, maar datgene wat geciteerd werd, ging niet over voicemail. Maar goed, inderdaad werken bij ons doorschakelingen alleen wanneer de voicemail aanstaat (handig om te weten!). En het klopt dat u geen bericht krijgt wanneer u de voicemail aan- of uitzet – hier kan niet niets aan veranderen, het kan alleen telefonisch via de genoemde nummers.

Wat betreft de migratie: het voert te ver om uit te leggen waar het de afgelopen weken exact fout ging, maar het overzetten van een nummer van het Telfort- naar het KPN netwerk is op netwerk niveau helaas niet ‘KPN-intern’. Het tijdelijk beschikbaar zijn van beide simkaarten kwam doordat KPN de portering al uitvoerde maar Telfort de portering met vertraging (soms van dagen!) afrondde.

Tot slot, onze simkaart is inderdaad leeg, er zijn geen servicenummers op voorgeprogrammeerd (zoals voicemail, 112 etc).
Gepost op 07/02/10 om 20:52 uur
dikkie
Misschien wel nuttig om even te melden dat bij Simyo gratis onderling bellen voortaan een vast onderdeel is geworden en dus geen tijdelijke actie meer is. Dus elke maand 100 minuten gratis onderling bellen voor ex Lowcall klanten. Zie onderstaand bericht:

Quote:
Beste xxxxxxx,

In december hebben we een e-mail verstuurd, waarin we je hebben geïnformeerd over de overstap naar Simyo. Veel van de reacties op deze e-mail gingen over onderling bellen en daarom willen we dat niet ongemerkt voorbij laten gaan.

We begrijpen dat het onduidelijk is dat onderling bellen destijds als actie is geïntroduceerd en daarom tijdelijk was. Wij willen onze klanten niet de dupe laten zijn van deze onduidelijkheid. Daarom wordt onderling bellen een vast onderdeel van het abonnement: ook na 31 maart 2010 bel je dus elke maand 100 minuten gratis naar álle Simyo klanten!

Vragen?
Heb je nog vragen over bellen bij Simyo? Laat het ons weten via vragen@simyo.nl.

Wij wensen je veel belplezier met Simyo!

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Gepost op 07/02/10 om 22:43 uur
Hugo Boss
Vind dat ze dat allemaal bijzonder netjes oplossen! ;)
Jammer dat het niet voor nieuwe Simyo klanten geldt
Gepost op 08/02/10 om 08:57 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Move -> Lowcall
Pinokkio wijzigde dit bericht op 08/02/10 om 08:57.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone