[Orange] Wel bereik met Orange, maar geen oproepen/sms ontvangen

Gepost op 16/08/09 om 21:17 uur
Sinds afgelopen woensdag 13-08 heb ik een vervelend probleem met het netwerk van Orange/T-Mobile. Mijn toestel (Orange SPV c100/HTC S310) geeft aan dat ik wel bereik heb, maar ik ontvang na een paar uur geen smsjes en kan niet gebeld worden. Het onbereikbaar zijn treedt dus pas na enkele uren op, alsof er iets misgaat met de netwerk-selectie.

Sinds woensdag is er uit het niets ook een GPRS teken op mijn scherm gekomen, wat er waarschijnlijk mee te maken heeft. Ik heb de klantenservice gister gebeld, die zeiden dat ik mijn netwerk handmatig op T-Mobile moest zetten en via de instellingen alleen het GSM netwerk selecteren.

Natuurlijk kan ik handmatig T-mobile netwerk instellen, maar ik mis de instelling om alleen GSM signaal te ontvangen. Helaas is alleen het netwerk handmatig op T-Mobile instellen niet genoeg, want momenteel heb ik nog steeds dezelfde problemen.

Ik zet nu mijn toestel elk uur maar even uit-aan, maar dit is niet ideaal. Hebben jullie verder nog tips? Bij voorbaat dank voor jullie reacties....
Gepost op 17/08/09 om 09:19 uur
Ik heb met mijn Nokia 6230i ook het probleem gehad dat ik wel kon uitbellen en smsjes kon versturen maar geen gesprekken kon ontvangen en smsje kon ontvangen tot 2 keer toe. Ik had vol bereik op die plek waar ik dat normaal gesproken niet had. Als ik een paar 100 meter verder ging kwamen opeens de smsjes binnen en de gemiste oproepen. Volgens de klantenservice was er niks aan de hand met het T-mobile netwerk maar ik had bij Orange NOOIT dat mijn gesprekken of smsjes niet binnenkwamen. Kortom voor mij een reden om NIET over te stappen naar T-mobile ik ben mijn laatste 10 dagen aan het uitzitten en dan zullen er nooit meer gesprekken of smsjes worden verstuurd over het Tmobile netwerk door mij
Gepost op 17/08/09 om 11:19 uur
Ik krijg de afgelopen dagen de sms-jes met ongeveer 10 minuten vertraging binnen. Behalve problemen met de online belstatus hebben is er denk ik wel wat meer aan de hand daar. (Fakturering loopt ook al achter)
Gepost op 17/08/09 om 20:10 uur
Bedankt vd reacties. Ik kreeg/krijg de smsjes inderdaad ook wel eens met vertraging binnen ja. Ik neem nu maar naast mijn Orange abo een pre-paid voda-kaartje in een oud toestel mee. Als vrienden/in of het thuisfront me willen bereiken, moeten ze het via dat nr doen dan.

Belachelijke situatie eigenlijk ook, zeker omdat dit gezeik net begonnen is voor de uiterste reactiedatum voor het opzeggen van mijn Orange Abo is. Nu gaan we fijn verder met T-Mobile....
Gepost op 18/08/09 om 14:44 uur
Ik heb hetzelfde probleem ongeveer een jaar geleden ook met Telfort gehad. SMS kreeg ik altijd met een kwartiertje vertraging binnen. Bij telfort KS wisten ze me ook niet te helpen. Gek genoeg sneuvelde me toenmalige telefoon. Met me nieuwe telefoon die ik daarna voor tijdelijk had aangeschaft had ik nergens problemen meer mee.

Ik weet dus ook nog steeds niet wat het probleem was.. Maar is dus geen T-Mobile - Orange only probleem.
Gepost op 18/08/09 om 22:36 uur
Nu je het zegt, het zou idd ook aan mijn toestel zelf kunnen liggen. Ik ben al eens naar de T-mobile shop geweest voor een ander klein probleem. Het duurt nl vrij lang voordat mijn SPV toestel eindelijk het T-mobile nw in de smiezen krijg. Handmatig staat hij al 3/4e jaar op T-mobile, dus het komt niet ineens.

Volgens de shop-medewerker was dit een probleem van het toestel, omdat hier nog Orange instellingen ingebakken zaten. Maar ja, het blijft wel heel typisch dat mijn problemen pas sinds afgelopen week begonnen zijn.
Gepost op 19/08/09 om 08:08 uur
Mijn 6230i is een simlockvrij toestel ik heb mijn simkaart in een andere telefoon gestopt zelfde probleem en ik denk dat buitenlandse Orange klanten die roamen op Tmobile netwerk niet dat probleem zullen hebben kortom het ligt volgens mij gewoon aan de bijna verdubbeling van 2,5 miljoen naar bijna 5 miljoen klanten kortom voor mij is het een netwerkprobleem
Gepost op 19/08/09 om 20:29 uur
Yre
@ brei
Als je de simkaart in een andere telefoon doet heb je dan nog hetzelfde probleem?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone