[Orange] Einde Orange in zicht deel 2

Gepost op 02/09/09 om 20:33 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Deel 1 staat hier

De essentie: klanten van Orange hebben een brief ontvangen waarin een persoonlijk aanbod wordt gedaan om over te stappen naar T-Mobile. Wanneer de klant dit niet wil, kan het Orange-abonnement kostenloos worden opgezegd. Wanneer niet op tijd wordt opgezegd, wordt het abonnement automatisch omgezet en loopt door tot het einde van de initiële contractsperiode. Het opgespaarde Orange-tegoed blijft dan behouden en wordt (na een maand of twee) overgeschreven naar het T-Mobile abonnement.

Quote:
Gepost door dwizzy op 02/09/2009 23:59
@pingping en anderen, let op dat het nieuwe 'tegoed' exclusief btw is. Bij Orange was dat nog inclusief BTW. Zulks staat ook in een PDF verstopt onder My T-mobile, over de verschillen tussen je Orange en T-mobile rekening.

Opzegbrieven moeten naar het adres van Orange:
Orange Nederland NV
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

In deel 1 staan meerdere klachten dat opzegbrieven niet aangekomen zouden zijn. Het verdient dus aanbeveling om er voor te zorgen dat je kunt aantonen, (tijdig) een opzegbrief verstuurd te hebben.

Quote:
Gepost door RikkiRikki op 03/09/2009 08:33
Ik wil hierbij iedereen die voldoet aan het volgende profiel:

1) opzegbrief gestuurd
2) toch omgezet naar Flex wegens niet ontvangen opzegbrief
3) tevergeefs geklaagd bij de Orange klantenservice

aanraden om contact op te nemen met webcare(ed)t-mobile.nl. Daar waar de Orange klantenservice beweerde niets maar dan ook niets te kunnen doen, was men bij webcare gewoon in staat abonnementen per direct kosteloos stop te zetten. Uiteraard moet ik nog wel spookfacturen betreffende eindafrekeningen afwachten, maar er is toegezegd dat die niet zullen verschijnen, ik heb goede hoop :-)

Onder users die hun abonnement om hebben laten zetten naar T-Mobile, zijn veel klachten dat met name de eerste factuur van T-Mobile, niet klopt. T-Mobile heeft dit bij de meeste users inmiddels erkent. De verkeerde bedragen worden niet geïncasseerd en er volgt en credit-nota.

[sub]Startpost aangepast[/sub]
Pinokkio wijzigde dit bericht op 02/09/09 om 20:33.
Gepost op 02/09/09 om 21:36 uur
Quote:
Het opgespaarde Orange-tegoed blijft dan behouden en wordt (na een maand of twee) overgeschreven naar het T-Mobile abonnement.

Bij mij gelijk goed gegaan op EERSTE nota.
Het kan dus ook anders!
Gepost op 02/09/09 om 22:51 uur
Er zijn wel brieven binnen gekomen, maar in het systeem niet doorgestuurd, teminste, dat was bij mij het geval. Gezien ik 1 van de 2 abonnementen heb laten stoppen zal door een foute afsluiting ik niks aan dat beltegoed hebben en is afgesproken dat het met het andere abonnement zou worden gecrediteerd, alleen was die volledig fout.
Gepost op 02/09/09 om 23:51 uur
Gypsy
Ik heb hier drie abonnementen die overgaan en eigenlijk ook geen problemen. Alleen kreeg mijn vrouw een brief met verontschuldiging dat er te veel gefactureerd was, maar voor zover ik het kan overzien was dat nog niet afgeschreven.
Gepost op 02/09/09 om 23:59 uur
http://www.dwizzy.nl
@pingping en anderen, let op dat het nieuwe 'tegoed' exclusief btw is. Bij Orange was dat nog inclusief BTW. Zulks staat ook in een PDF verstopt onder My T-mobile, over de verschillen tussen je Orange en T-mobile rekening.
Gepost op 03/09/09 om 08:33 uur
RikkiRikki
http://.
Ik wil hierbij iedereen die voldoet aan het volgende profiel:

1) opzegbrief gestuurd
2) toch omgezet naar Flex wegens niet ontvangen opzegbrief
3) tevergeefs geklaagd bij de Orange klantenservice

aanraden om contact op te nemen met webcare@t-mobile.nl. Daar waar de Orange klantenservice beweerde niets maar dan ook niets te kunnen doen, was men bij webcare gewoon in staat abonnementen per direct kosteloos stop te zetten. Uiteraard moet ik nog wel spookfacturen betreffende eindafrekeningen afwachten, maar er is toegezegd dat die niet zullen verschijnen, ik heb goede hoop :-)
Gepost op 03/09/09 om 14:52 uur
Dat ga ik dan maar eens doen, want het is heeeeeeel grondig mis binnen Orange/t-mobile.

Vandaag een brief gekregen dat mijn abonnement per 5 oktober de lucht uit gaat. Hallo, dat zou 5 september zijn en dat is me 2 weken geleden al gemeld? Maar nee, hup, weer een maand sprokkelen en ondertussen dus wel overzetten naar T-mobile.

IK GA ALLE REKENINGEN STORNEREN!
Gepost op 03/09/09 om 16:04 uur
Mail verstuurd.. ben benieuwd wat de reactie zal zijn.

Abonnement 2 loopt ook nog een maand langer door dan afgesproken zou zijn. Heel fijn weer, gaat echt soepeltjes bij het nieuwe bedrijf. Dat belooft nog een mooie toekomst.
Gepost op 03/09/09 om 16:46 uur
RVH,

Bij mij hetzelfde, maar zou het kunnen zijn dat die extra maand bedoeld is om je tegoed op te maken. Dus (bijvoorbeeld) 6 september voor het laatst betalen en 6 oktober uit de lucht. Letterlijk.
Gepost op 03/09/09 om 17:23 uur
Ik heb 2 orange abonnementen opgezegd. De eerste abonnement is op 31-07 en de tweede 21-08. Nu staat de rekening van Orange online. Bij mij staat dat ik maar €1,83 bij moet betalen. (dat klopt trouwens) Dus ik denk dat dit mijn eindrekening is. (tot de 20-07 en 30-08 staat op de rekening)
Gepost op 03/09/09 om 17:38 uur
kreeg vandaag een brief binnen van T-Mobile nummerbehoud, handelend namens Orange, dat ze op de dag dat ik over zou gaan van Orange naar T-Mobile me gaan porteren. Die bevestiging had ik gisteren ook al per mail van Ben, waar ik heen ga, gehad.

Kan zo dus mooi rustig m'n hele bundelmaand opmaken.
Gepost op 03/09/09 om 19:05 uur
@hpahpa

Die extra maand is dus gewoon een extra maand abonnement die betaald moet worden. Een extra maand abonnement t-mobile flex dus... en wat wilde ik dus niet? Overgaan naar flex.
Gepost op 03/09/09 om 21:54 uur
@hpahpa; @rvh;
Nee, die maand is bedoeld om je beltegoed op te kunnen maken!
Dit is, raar maar waar(!), uit coulance voor de klant en GRATIS!
Ben zelf geen T-Mobile medewerker, voor de goede orde.
Gepost op 03/09/09 om 22:14 uur
Serieus? Normaal zou mijn bundel dus de 5e ingaan, maar er gaat nu dus geen 20 euro geincasseerd worden voor die laatste maand?

In dat geval is het inderdaad wel netjes van Orange/t-mobile. Gelijk ook het enige positieve ook... dat dan weer wel momenteel.
Gepost op 03/09/09 om 22:41 uur
@rvh;
Ja!
Door 4 KS-medewerkers van T-Mobile telefonisch bevestigd! (0800-7111)
Mijn abo stopt 20/11 en ze halen me 17/12 pas om die reden uit de lucht. Heb ook om een officiële opzegbrief gevraagd. Gaf eerst moeilijkheden (heb opgezegd bij Orange, die niet meer bestaat; staat wel goed in hun systeem (bij TM)), deze brief is speciaal voor mij op verzoek gemaakt, terwijl ik aan de lijn bleef. Verwacht hem morgen.
Gepost op 04/09/09 om 13:10 uur
http://www.dwizzy.nl
Even de belangrijkste delen uit mijn mail aan info@t-mobile.nl voor jullie gekopieerd. Ik vond het gesprek gister met de telefoniste lachen, alleen jammer dat haar steeds langer wordende stiltes niet hielpen mijn gelijk te halen ("Meneer, ik wil het u best uitleggen hoor maar dan ben ik een half uur bezig" "Nou, graag!")

Quote:
Gisteravond heb ik een kwartier aan de telefoon gezeten met een van uw collega's bij de klantenservice. Na afloop heb ik niet het idee gehad dat serieus naar mij geluisterd is.
Om een fout aan uw kant te melden heb ik een kwartier in de wacht gestaan zonder indicatie van de wachttijd. Al snel leek het dat ik de medewerkster had overtuigd: er is een periode van 15-08-09 tot 22-08-09 in rekening gebracht, terwijl ik pas de 22e ben overgezet van Orange naar T-mobile en tot de 24e al abonnementskosten heb betaald via Orange. De post "correctie abonnementskosten" probeerde zij niet eens te verklaren: het zou rechtgezet worden. Toen ik vroeg of ik de acceptgiro kon verscheuren in afwachting van een correcte nota, werd het gesprek grimmiger: zij beweerde opeens dat ik wel degelijk op de 15e reeds overgezet was en dat het een gunst was dat zij die kosten voor mij niet in rekening zou brengen. Mijn argument dat ik afgesproken heb op de 22e overgezet te worden, feitelijk op de 22e een sms heb gehad dat ik overgezet was en dat ik reeds voor die periode had betaald, bleek opeens niet meer geldig.

Achteraf heb ik in de Algemene Voorwaarden onder artikel 7.4 gelezen dat ik stilzwijgend akkoord ben gegaan ook foutieve rekeningen te betalen. Zulks heb ik dus maar gedaan, om verder gedoe te voorkomen. Dit argument heeft uw collega niet gebruikt, zij is slechts 10 minuten bezig geweest haar eigen woorden terug te draaien en mij te behandelen alsof ik zeur omdat ik niet wil betalen.

Gepost op 04/09/09 om 14:50 uur
Probeer voor klachten evt. dit adres: infopostpaid@t-mobile.nl
Gepost op 04/09/09 om 18:13 uur
Na alle strubbelingen om mijn Orange abonnement om te zetten naar T-Mobile prepaid is er weer een probleem ontstaan.

Inmiddels heb ik T-Mobile prepaid, na een hoop gedoe met T-Mobile KS. Ik ben nu onlangs overgestapt naar BEN. Nummerbehoud was goedgekeurd door BEN en aanstaande maandag zou ik overgaan met nummerbehoud. Krijg ik vandaag een mailtje van BEN uit het niets dat de aanvraag voor nummer behoud door mij zou zijn geannuleerd. Waarschijnlijk heeft T-Mobile dit verzoek gedaan.... ik in ieder geval niet. BEN is pas maandag bereikbaar dus ... dank u T-Mobile voor de soepele verwerking van e.e.a.
Gepost op 04/09/09 om 20:45 uur
De officiële opzegbrief/ bevestiging einde contract, voorzien van alle relevante informatie, is binnen (zie mijn vorige post).
Dit zou, aldus mij toegezegd, vandaag binnenkomen.
Belofte is waargemaakt. Thanks T-Mobile.
Gepost op 05/09/09 om 12:40 uur
Complimenten aan de dames/heren achter Webcare@t-mobile.nl !

Een mailtje heeft ervoor gezorgd dat mijn reeds opgezegde abonnementen op korte termijn alsnog beeindigd worden. Tevens zijn mijn overige vragen -betreffende omzetting naar prepay- netjes beantwoord, daar waar een reactie op dezelfde vragen in mijn eerdere (opzeg)brief zo goed als uitbleef.

Hulde! Ze kunnen het dus wel, service verlenen ;)

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone