[Telfort] Telfort wijzigt incassomoment

Gepost op 06/09/09 om 00:54 uur
Onderstaande mail mocht ik ontvangen van KPN/Telfort. Flauw om de incasso te plannen vlak nadat vrij veel menden hun salaris hebben ontvangen. En de VastBellers mogen extra dokken... En alles onder het mom ve grotere klantvriendelijkheid. Rare jongens, die KPNérs.
Ik hoop dat toch steeds meer mensen een afschuw krijgen vh "GroteGroeneMonster" !!

Beste klant,

Bij Telfort vinden we het belangrijk om goed naar de wensen van onze klanten te luisteren. Gebleken is, dat veel klanten het prettig zouden vinden om het abonnementsgeld voor internet later te betalen, namelijk vlak voor de betreffende abonnementsperiode.

Om u zoveel mogelijk van dienst te zijn, verandert Telfort vanaf september het moment waarop u uw rekening betaalt. In deze maand krijgt u voor het eerst uw rekening later dan u van ons gewend bent. Het factuurbedrag wordt vanaf die maand namelijk niet rond de 10e maar pas rond de 28e van de maand van uw rekening afgeschreven.

Als u gebruikmaakt van Telfort vast bellen, dan kan uw factuur in september eenmalig hoger zijn dan u gewend bent. Dat komt omdat u op deze factuur de gesprekskosten van 1 augustus tot en met 14 september 2009 terug ziet. Dit is eenmalig een halve maand meer dan normaal, waardoor uw kosten waarschijnlijk hoger uitvallen. Vanaf oktober 2009 worden de kosten weer per maand in rekening gebracht.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Telfort

Gepost op 06/09/09 om 01:01 uur
Wat maakt het uit wanneer je betaalt, betalen moet je toch wel.
Er is geen tariefsverhoging, dus de kosten blijven hetzelfde.
Gepost op 06/09/09 om 03:04 uur
Ja waar maakt de topic starter zich druk om?
Sorry maar dat kan ik echt voor 0% begrijpen, zoals hieronder uitgelegd.

Is juist ERG klantvriendelijk om het op deze datum te incasseren, omdat het merendeel van de klanten op dat moment nog voldoende saldo hebben om de rekening te kunnen betalen. Daarnaast is het voor Telfort hoogstwaarschijnlijk een stabielere inkomstenpost, met minder gevallen van 'meneer/mevrouw heeft geen genoeg saldo, dus bedrag kan niet worden afgeschreven en wordt gestorneerd).
Win-Win situatie dus in de meeste gevallen...
Gepost op 06/09/09 om 08:07 uur
Inderdaad.. volgens mij ziet er iemand spoken ("groene monsters") .

Wanneer nou het tegenovergestelde zou zijn gedaan, dus eerder de factuur sturen, dan zou je kunnen zeggen dat er iemand nog even langer rente wil trekken van jou geld.

Maar ik vind dat "een sigaar uit eigen doos" de plank een tikje mis slaat. Eerder "de pot verwijt de ketel"
Gepost op 06/09/09 om 08:55 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Ik zie het probleem ook niet zo. Ik heb de mail ook gehad (Telfort internet) en kan me er wel in vinden. Betalen moet je toch, wel zo netjes dat ze van tevoren aangeven dat ze het op deze manier gaan doen. De andere kant is dat waarschijnlijk dat het voor de provider ook makkelijker is; minder kans op storno's omdat het saldo rond de 28e meestal nog wel toereikend is

Topictitel aangepast.
Gepost op 06/09/09 om 10:17 uur
Moderator
Slim van KPN, wie op de 10e pas incasseert staat achteraan in de rij. Ik ben er zeker van dat KPN nu minded incasso kosten zal maken. Uiteindelijk is dat voor alle klanten die altijd wel netjes betalen beter. Wel hoop ik dat KPN Zaken ALS inflatiecorrectie etc. weer afschaft. Dat soort zaken zijn binnen de afgesproken contractperiode gewoon flauw. Er zijn de afgelopen maanden meer van dit soort zaken bedacht, dus ergens snap ik wel dat de ts argwanend wordt bij de zoveelste wijziging.
Gepost op 07/09/09 om 00:15 uur
Wellicht dat idd. mijn irritatie over KPN's inflatiecorrectie nog een rol speelde bij mijn topicstart.
Maar ik dacht ook al dat voor KPN de reden vd latere incasso ligt in de verhoging van het aantal succesvolle incasso's zoals oa. Koen hiervoor al stelde. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de enige reden is dat KPN zo goed naar z'n klanten luistert....
Gepost op 07/09/09 om 10:55 uur
Idd.. Komt allemaal wel goed.
Gepost op 07/09/09 om 21:27 uur
Dit is de andere kant/aanleiding...

Telfort gaat later incasseren

Telfort incasseert voortaan het abonnementsgeld voor internetklanten maximaal een week voorafgaand aan de abonnementsperiode. Dat is het gevolg van een verzoek daartoe van de Consumentenbond, naar aanleiding van een uitspraak van de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten. De bond waardeert de klantvriendelijke oplossing die is bereikt.

Telfort incasseerde het abonnementsgeld ruim 20 dagen voor aanvang van de nieuwe abonnementsperiode, bv op 10 maart voor de abonnementsperiode 1 april tot en met 30 april. De Geschillencommissie oordeelde naar aanleiding van een klacht dat die termijn onredelijk lang was. In de Algemene Voorwaarden was slechts bepaald dat de abonnementskosten vooraf in rekening worden gebracht. Naar aanleiding van de uitspraak van de Geschillencommissie heeft de Consumentenbond Telfort verzocht het incassobeleid voor al haar internetklanten aan te passen. Telfort heeft aangegeven haar klanten rechtstreeks over de wijziging te informeren (voor meer informatie, zie www.telfort.nl).

Klachten

De bond krijgt regelmatig klachten over incasso’s die lang voor aanvang van de periode worden gedaan. De Consumentenbond is van mening dat het moment van betalen zo dicht mogelijk in de buurt moet liggen van de periode waarover betaald wordt.
Gepost op 08/09/09 om 16:51 uur
Toch vreemd. 12 keer per jaar 18 dagen extra rente over een maandomzet zoals Telfort die draait is ook niet niks. Die maak je niet zomaar goed door een paar herinnering acceptgiro’s minder te hoeven verzenden.

Als voorbeeld

Stel Telfort krijgt per maand:
200.000 x gemiddeld 10 euro binnen = 2.000.000 euro per maand
Tegen een jaar rente van 4% per jaar loop je dus gauw 12 keer per jaar 4000 (rente voor 18 dagen) euro mis.

Ik werk zelf in de Print en Mail branche. Het produceren en verzenden van een acceptgiro kost inclusief porti kosten ongeveer 1,20 cent per acceptgiro. Voor 4000 euro per maand moeten dus heel veel klanten opeens genoeg geld op de rekening hebben staan die dat nu niet hebben...
Gepost op 08/09/09 om 17:56 uur
123456
4000 : 1.20 = 3333.33333 klanten om precies te zijn.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone