[Telfort] Geen Billshock voor Sim Only klanten

Gepost op 07/09/09 om 21:47 uur
Als je als Sim only klant van Telfort Mobiel gewend bent aan een lage factuur dan is het een shock wanneer je factuur van de een op de andere maand een stuk duurder uitvalt. Onze marketeers noemen dat de 'Billshock', veroorzaakt omdat een tijdelijke korting afloopt en de klant na de minimum contractduur het standaard tarief gaat betalen. Uit klantonderzoek komt duidelijk naar voren deze ‘Billshock’ tot veel ontevredenheid leidt en een reden is voor klanten om over te stappen naar een andere provider. Wij willen graag dat onze klanten tevreden zijn zodat bij ons blijven. Daarom zijn we in augustus gestart met een pilot voor enkele tienduizenden Sim only klanten waarbij we de huidige korting gewoon door laten lopen. Kortom, geen 'Billshock' meer maar gewoon blijven bellen en sms-en tegen het huidige abonnementstarief. In januari 2010 evalueren we deze proef. bron: blogs.telfort.nl

Goede ontwikkeling, al heeft telfort het hier zelf naar gemaakt. Vroeger liep je korting gewoon door, nu wordt het ineens duurder, dan verbaast me het niet dat klanten opzeggen.
Gepost op 07/09/09 om 21:56 uur
Ze zullen wel moeten met die nieuwe opzegtermijn van 1 maand ;) Vroeger was het nog wel eens de moeite waard om een klant nog ff 3 maanden letterlijk aan het lijntje te houden, of dit tot onvrede leidt of niet, dat maakt dan niet uit !
Gepost op 08/09/09 om 16:31 uur
Als dit de nieuwe visie van Telfort is betekent dat dus op termijn dat er minder scherpe actietarieven en jaaraanbiedingen gaan komen. Er moet toch ergens een keer geld aan je verdient worden...
Gepost op 08/09/09 om 17:14 uur
heel goed idee lijkt me zo. Als mijn huidige korting op mijn Telfort Sim-only abonnement behouden blijft(dus ook de korting voor de SMS en internet bundels), dan blijf ik zo goed als zeker voor onbepaalde tijd bij Telfort. (zelfs als ze prijzen iets verhogen met die inflatie correctie).

Ook ben ik heel blij te horen dat Telfort vanaf begin 2010 inzicht gaat geven in je lopende begedrag.
http://blogs.telfort.nl/bijhouden-gebruik-belminuten

Allemaal goede voornemens van Telfort op haar service blog (ook een goed idee vind ik).
Nu maar hopen dat het niet bij woorden blijft, en dat het ook echt worden doorgevoerd.

Blij te zien na alle nadelige dingen.(minuutafronding, aansluitkosten, inflatiecorrectie, 0900 klantenservice nummer, hogere tarieven etc.)
Gepost op 08/09/09 om 21:50 uur
Ze kunnen beter wat doen aan "Billshock" door even buiten je bundel bellen...
Gepost op 08/09/09 om 22:14 uur
Moderator
Daar kan je zelf iets aan doen...neem een hogere bundel ;)

Nee, zonder te willen zeuren: als je op de grens van je bundels zit in je verbruik of als je bang bent voor verrassingen in de toekomst, dan kan je met de huidige extreem hoge buiten de bundel tarieven er vaak maar beter meteen voor kiezen een iets hogere bundel te nemen. Over het algemeen wordt een deel van de meerprijs vergoed door extra kortingen op toestel of andere kosten. 1 of 2 keer redelijk wat buiten de bundel bellen verknalt al snel het voordeel van 24 maanden 2 euro minder per maand betalen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone