Vodafone komt met nieuwe Blox

Gepost op 03/10/09 om 12:33 uur
Kwam het volgende tegen:

posting op T.net

Misschien kunnen vodafone gebruikers hier het ook even checken?
Wat is er nieuw?
Gepost op 03/10/09 om 13:48 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Verplaatst Nieuws => Vodafone
Gepost op 03/10/09 om 22:02 uur
Ik heb me suf gezocht naar reeds bestaande topics, maar niet kunnen vinden. Hoop dat het wel toegestaan is om ook hier even de nieuwe Bloxen op een rij te zetten

BloX 200 minuten vast bellen
€ 7,50 per maand.

BloX 60 Minuten vast bellen
€ 3,50 per maand.

BloX Voordeel vast bellen
€ 2,00 per maand

BloX Voordeel Vodafone bellen
€ 2,00 per maand.

BloX Weekend Vast en Vodafone
€ 5,00 per maand.

BloX 100 SMS
€ 3,50 per maand.

Nou nog de voorwaarden per Blox en ik ben tevreden.
Gepost op 04/10/09 om 09:27 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
@Navi: dit is het reeds bestaande topic, dit is jouw topic.
Gepost op 04/10/09 om 20:10 uur
Moderator
Interessante info. Een blox voordeel naar vast kost op dit moment 7,50 per maand. Daarbij betaal je dan 5 cent per minuut als je naar vast belt in plaats van het tarief van je bundel. Een prijsverlaging naar 2,- euro per maand is mogelijk wel interessant mits de minuten dan wel uit je bundel gaan. Hopelijk volgt er snel meer info over de precieze voorwaarden.
Gepost op 04/10/09 om 21:00 uur
logischerwijs zou je voor bellen naar vast dan voor half tarief bellen, dat is niet slecht. bij VF 50 heb je 450 minuten, dus daar gaan ze nu voor circa 11 cent van je tegoed af. In het huidige systeem gaat er voor 7,50 5 cent van je tegoed af, met de nieuwe blox maar een fractie meer, met lagere vaste kosten. Dat alles zo lang je binnen je bundel blijft.
De werkelijke kosten per minuut liggen bij sim only nog een stuk lager.
Maar zo lang het kan hou ik ook mij Onder Ons!!!!
Gepost op 04/10/09 om 21:04 uur
Ik verwacht dat al die op vodafone afgestemde blox-en inderdaad in plaats komen van "onder ons", voor klanten die dat niet gebruikten.
Huidige "onder ons" klanten kunnen dat dan nog blijven gebruiken, nieuwe niet meer. (geen aanmeldingen meer)
Gepost op 05/10/09 om 11:19 uur
Nou leuk nieuwe blox...
Jammergenoeg moet Vodafone voor de rest wel duurder worden EN je bundelvoorwaarden veranderen.... SLECHT!!

Vodafone heeft vandaag de beltarieven verhoogd van de gesprekken die buiten de belbundel van de Basis-abonnementen vallen. De operator spreekt van een prijscorrectie om de gestegen kosten te dekken.

“De buitenbundeltarieven zijn al jaren niet gestegen, maar onze kosten wel. En om ook in de toekomst innovatief te kunnen blijven en nieuwe producten voor klanten te ontwikkelen voeren we nu een prijscorrectie door”, verklaart Bart Hofker, directeur van de consumentenafdeling bij Vodafone Nederland.

De tarieven voor het bellen buiten de bundel is daarom verhoogd van 25 naar 30 cent per minuut/sms. Daarnaast worden meegenomen minuten/sms’jes pas aangesproken als het nieuwe bundeltegoed is verbruikt.

Vodafone voegt er wel aan toe dat de tariefsverhoging alleen geldt voor nieuwe abonnees en bestaande klanten die hun abonnement verlengen.

*BRON*
Gepost op 05/10/09 om 11:56 uur
De nieuwe blox worden niet actief en aan iedereen aangeboden. Zijn slechts een test waarvan waarschijnlijk de winnaars doorgaan.
Gepost op 05/10/09 om 12:07 uur
@ V-power: Waarom zie ik ze dan in MyVodafone?

Kreeg trouwens net een SMS van voda, met daarin dat ik mijn brievenbus in de gaten moet houden?
iemand ervaring hiermee?
Gepost op 05/10/09 om 12:31 uur
Quote:
Daarnaast worden meegenomen minuten/sms’jes pas aangesproken als het nieuwe bundeltegoed is verbruikt.

Dat is veel kwalijker, nu is het zo dat als je de eerste maand van je abo niet belt je start met een dubbel tegoed, als je daarna steeds exact je maandtegoed wegbelt blijf je de nieuwe maand steeds met een dubbel tegoed beginnen. In het nieuwe systeem zou je dan bij aanvang maand 3 niets meer over hebben, want tegoed maand 2 heb je opgebeld, en dat van maand 1 is verlopen, want ouder dan een maand. Je belt dus veel sneller buiten je bundel, en dat is ook tegen de oude tarieven al schrikbarend duur.
Als dat ook voor bestaande abonnees geldt (het persbericht is, netjes gezegd, wat cryptisch daarin) is dat een wezenlijke verslechtering van de voorwaarden en dus een reden om contract tussentijds te kunnen beëindigen.
Gepost op 05/10/09 om 12:36 uur
@janbettink
Quote:
Vodafone voegt er wel aan toe dat de tariefsverhoging alleen geldt voor nieuwe abonnees en bestaande klanten die hun abonnement verlengen.

Niks te vrezen voor bestaande.. Beetje jammer, dan mijn abo bijna kan bijtekenen.... (of overstappen dan maar, maar wat het nu is? KPN heeft dezelfde nare voorwaarden en het bereik van Tm...)
Gepost op 05/10/09 om 12:43 uur
nou ja, mogelijk zie ik spoken en blijft de systematiek van de meegenomen belminuten voor bestaande abonnees wel ongewijzigd, zoals het hoort. Maar het feit dat uitdrukkelijk wordt vermeld dat de (openlijke) tariefsverhoging alleen geldt voor nieuwe contracten doet mij het ergste vrezen voor de verborgen tariefsverhoging....
Gepost op 05/10/09 om 13:59 uur
@superericje
het wordt niet actief aan iedereen aangeboden (drom kan je er ook niet meer info over vinden op de website), jij bent blijkbaar één van de uitverkorenen ;)

En de FIFO > LIFO aanpassing geldt ook alleen bij nieuwe klanten, verlengingen en ik gok ook bij wijzigen van belbundel.
Gepost op 05/10/09 om 14:30 uur
@v-power.
JEEEEJ Ik ben een van de gelukkige, maar waarom kan ik dan niet meer info vinden/ krijgen erover? zie het alleen staan...
Volgens mij kan ik ze ook gewoon activeren, maar moet dat uiteraard wel de voorwaarden en dergelijke weten toch?
Gepost op 05/10/09 om 17:28 uur
idd vreemd dat het er niet bij staat. Je kan wel de KS vragen om meer info.
Gepost op 06/10/09 om 08:28 uur
Vodafone KS weet er ook nog niets van, maar ze gaan het wel uitzoeken. Ik kan ze ook activeren, maar geen verdere info opvragen. Op dit moment kan ik geen Blox aan- of uitzetten. Meer mensen met dit probleem?
Gepost op 06/10/09 om 08:55 uur
Had eerlijk gezegd liever nog een nieuwe internet blox gezien. Een voor wenig datagebruikers, die alleen af en toe de mail willen checken, hun krabbels bekijken of naar buienradar willen surfen. Wat mij betreft hoef dat ook geen snelle verbinding te zijn. Nu kost het je gewoon 75 cent als je even je mail wil checken!
Gepost op 06/10/09 om 09:12 uur
Dan moet je gewoon de standaard internet blox nemen. Die is voor mensen die weinig data gebruiken (altans/lees: niet streamen).
Gepost op 06/10/09 om 10:06 uur
Ik vind gewoon dat voor iemand die internet maar sporadisch gebruikt is Vodafone gewoon te duur een bieden ze wenig opties aan. Ik zou al blij zijn als ze net zo als t-mobile een max. per dag zouden invoeren.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone